!

Túrák és kirándulások, természetkedvelés zóna

Junes P
Túrák és kirándulások, természetkedvelés

Kövezzetek meg nyugodtan, de nekem nagyon tetszik ez a dal: szövegestül, dallamostul, mondanivalóstul együtt.
Számomra ez a nyár és a túrák dala – a sáros bakancsot sikerült nemegyszer kipipálnom az elmúlt időszakban :)

Ibanez MP
Túrák és kirándulások, természetkedvelés

A mai túrám – amiről majd részletesen karcolni fogok – csúcspontját nem a gyönyörű táj, a hegycsúcsok, a csúcsra érkezés vagy más jelentette, hanem egy előre nem látott esemény…

Az egyik csúcsot hagytam el éppen, nem volt más ember.. nagyon hideg szél fújt, szomjas is voltam, úgyhogy az ösvény egyik pontján úgy döntöttem, megállok és felöltözöm. Így is volt, megálltam, letettem a túrabotot, majd lehuppantottam a nem épp könnyű hátizsákom, kinyitottam, kivettem belőle a nadrág szárait, majd félig felegyenesedtem… és egyenes a szemébe néztem egy zergének, ami tőlem kb 2-3 méterre volt…

Visszahajoltam a zsákhoz, hogy elővegyem a fényképezőgépem és a telefont a zsebemből, de úgy voltam vele, mire újra felpillantok, sehol se lesz semmi… rosszul gondoltam :-D

Igazából nem értem, hogy történhetett, mert még ha a szagom nem is vitte felé, akkor is látott és hallott (és ahogy olvastam, nagyon éles a hallásuk és a látásuk is jó), nem osontam az ösvényen sem… szerintem annyira el volt foglalva a szőre tisztogatásával, hogy mire észrevett, addigra késő volt és úgy gondolta, ha nem ettem meg, utána sem fogom…

A későbbi fotózásnál (bement a videón lévő szikla mögé, így megkerülve újra ráláttam) még úgy is sikerült elkapni, hogy lefeküdt a sziklák közé (lásd fotó) és persze, természetesen nem volt nálam a teleobjektív :-( Pedig megfordult a fejemben, hogy viszem, csak így is elég nehéz a hátizsák, de legközelebb berakom!

Íme a felvétel (ne hallgassátok, mert örömködve gügyögök neki :-D) :-D A nyújtózás fenomenális :-D Meg a farkincacsóválás :-D (Lehet, olaszul kellett volna gügyögnöm? :-D) :-D

És a fenti csapatról:

5 hozzászólás
pistika P
Túrák és kirándulások, természetkedvelés

2020-07-05 | Országos Kéktúra 18. (1/?) | Nógrád — Lokó pihenő — Magyarkút — Katalinpuszta
Kb 17km és 500m emelkedő
https://my.viewranger.com/track/details/MTUwMDcwMDA= (Térkép, adatok és galéria)

Nagyon rég volt, hogy ennyire élvezzek egy túrát, két hét kihagyás után meg kifejezetten jó volt.
Hiányzott a Börzsöny és környéke, tavaly nagyon beleszerettem viszont kétszer is lesérültem ezért megharagudtam rá és kerültem egy darabig. Nem tudom hogy mi miatt, más fák, más szagok, más föld… De továbbra is ez a kedvenc tájam eddig.

Nagy-kő-hegyre felmenni igen csak kimerítő volt, de nem volt egy rossz szavam se, indulástól a pihenőig szinte senkivel sem találkoztam, fantasztikus volt így. Kicsit meg is lepett, hogy mégis csak OKT vonal és nincs senki. Öröm és bódottá.
A Lokó-pihenő háromszögletessége nagyon tetszik, egy óriási fa sátor. Nyomtam egyet a füzetembe és első nagyobb vízivásomat is megtartottam, miközben lepkék szálltak mindenkire aki csak ott volt, gondolom ők is csak ittak volna valamit rólunk. Kilátás Visegrádra és a Dunakanyarra szép, de nem veri se a Julianus, se a Prédikálószéki kilátót ilyen szempontból, de szép. A kabócák zajától meg megsüketültem, ők egy jó darabig nem fognak hiányozni, az biztos.

Magyarkútig lefelé menet élveztem a legjobban, bevillantak azok a kedvenc részeim amikor Csóványosról jöttem lefelé és néha meg-megálltam csípőre tett kézzel bólogatva párat, hogy igen, ez hiányzott, ez tetszik. Képeket teljesen el is felejtettem készíteni erről a részről, annyira el voltam merülve. Viszont voltak percek amikor majdnem elővettem a maszkom mert annyi volt a muslinca és már nem győztem integetni.

Magyarkúti pecsét kicsit kitérős, értem én, hogy az korcsma / vendéglő kapujára (Kocsma a Pipáshoz) tenni a pecsétet hasznos mindenkinek, a túrázónak, hogy ne haljon szomjan a tulajnak meg, hogy ne haljon éhen, vontatottan mentem a parkolóba pecsételni. Itt ismét ivás és nass majd hatalmas pánik és rohanás mert otthagytam a botomat az Irma-forrásnál az étterem bejártánál amíg adminisztráltam és nem akartam, hogy holmi jött-ment vendéglátó vendég kezére kerüljön.

Irány a végállomás, Szendehely. Csinos forrásnál ismét megálltam pihenni egyet, elköszöntem és ott hagytam a botom a padoknál, mondván úgyis már csak egy emelkedősebb rész van hátra, nagyobb fáradtság cipelni mint amekkora segítség lenne felmenetben. Közben láttam egy szép nagy vörös mókust is, csupán egy vaddisznó hiányzott az erdei állat bingómhoz, hogy meglegyen. Volt közben őzgida meg nyúl is meg valami sikló vagy lábatlan gyík.
Amint megláttam a tisztáson át a falut a völgyben, madarat lehetett volna fogatni velem ha lett volna erőm. Belebotlottam egy kápolnába és a mellé épített kis farönk pad ülőkékbe, nem tudtam elég gyorsan leülni. Meglepett, hogy az épület előtti felirat németül volt. Svábok? Itt palócföldön? (Később amit utánaolvastam azt mondja, hogy nem kifejezetten az a “Dunai sváb” népség mint a többi. Érdekes.)

Faluba érve gyerekek fagyit majszolva sétálgattak ami nagy irigységgel töltött el, szerencsére buszra szállás előtt nekem is időm egy gombócra.

5/5, ajánlom.

2 hozzászólás
Ibanez MP
Túrák és kirándulások, természetkedvelés

Ma úgy döntöttem, átugrok az Everest zónába túrázni…
Cima Tibet (tehát Tibet Csúcs, 2090 m)

:-)

5 hozzászólás
Ildó P
Túrák és kirándulások, természetkedvelés

Hétvégén a Bihar-hegységben, a Pádis-fennsíkon voltunk túrázni. Életem első komolyabb túrája volt, de biztos nem az utolsó. Első nap a Schmidl-vízesést és a Háromkirályok-vízesésnek az első tagját, a Boldizsárt néztük meg. Esőben indultunk, ami igazán nehezítette a terepet – sáros, csúszós volt-, de a látvány kárpótolt. Második nap a Glavoj-rétről indultunk a Csodavárat megnézni. A kék túraútvonalon mentünk le a dolinákba a barlang bejárstához, majd újra fel a kilátókig, végül vissza le a Glavoj-rétre. Ez részben erdős szakasz, részben sziklás terep, néhol kapaszkodó láncokkal. Kb. 200 m-es szintkülönbség nagyjából 5-6 km szakaszon. Ezen a napon szerencsénkre csak a végén kapott el minket az eső, de a további túráról letettünk a csúszós terep miatt. Helyette levezetésként felautóztunk a Pádis-tetőre, ahonnan szintén gyönyörű volt a kilátás. Utolsó nap a Köves-Körös mentén időzrünk még hazaindulás előtt. Felejthetetlen élmény volt egy remek társasággal!

Hirdetés
o_rita P
Túrák és kirándulások, természetkedvelés

Ma Romániában voltunk gombatúrán. Kb. 8-10 km-t túráztunk Tenke környéki tölgyesekbe. Nem tudok hozzá útvonalat írni, mert össze vissza császkáltunk. Az erdő nagyon népszerű, és mindenhol utak kresztezik egymást. GPS nélkül nagyon könnyű lenne eltévedni.
Nagyon sokfajta gombát láttunk és szedtünk, valmint fényképeztünk. Volt néhány nagyobb vargánya, császárgalócák, amit ma már meg is kóstoltunk. Ez MAgyarországon védett, Romániában pedig lehet szedni, bár én elgondolkoztam, hogy lehet, hogy ott sem ártana védeni. Ezt a gombát régen csak a császárok ehették, és ha egy paraszt megette halálra itélték érte. Szedtünk még piruló galócákat, és varashátú, valamint néhány más galmbgombát.De vot ott súlyosan mérgező párducgalúca is, amit nagyon nehéz megkülönböztetni az ehető pirulótól, úgyhegy ezt csak azért mertük szedni, mert szakértővel voltunk. Láttunk tintahalgombát is, ami egy idegenhonos faj, és büdös. Olyan mint a döghús, azzal csalja oda a legyeket, hogy elvigyék spóráit. Ez látható a képen.

Ildikó_Nagy_2 P

2020.06.27.
A Gellért-hegytől a Kis-sváb-hegyig (Normafa helyett) a Budai Zöld Turistaúton
Amikor itt és ezen a blogon link olvastam a Budai Zöld Turistaútról nem akartam elhinni, hogy úgy át lehet kelni a városon, hogy szinte csak zöldterületen haladunk át. El is határoztam, hogy megnézem és ha nem is végig, de egy darabig (terv a Normafa volt) bejárom ezt az utat.
Barátaim elfoglaltsága miatt egyedül vágtam neki ezen a meleg szombati napon.
A Gellért Szálló melletti ösvényen kezdődik a jelzés, felkapaszkodtam a Gellért-hegyre, majd megkerülve a Citadellát a hegy oldalában futó ösvényen keresztül a Tabánon, a Vérmezőn, majd egy hosszú-hosszú lépcsősoron felkapaszkodtam a Kis-sváb-hegyre.
Több helyen is fantasztikus kilátás nyílik a városra, a Dunára. Nem is gondoltam, hogy ilyen szép parkok vannak a városba. Sajnos a város zaja kicsit zavaró volt, viszont a Citadellát kivéve nem sok kirándulóval találkoztam.
Érdekes szobrokat figyelthettem meg, például a Filozófusok kertjében Jézus, Buddha, Lao Ce, Ábrahám, Ekhnaton, Mahatma Gandhi, Bodhi Dharma, Assisi Szent Ferenc alakjaiból álló szoborcsoportot vagy a Kilátókő-szobrot, Buda királyfit és Pest királykisasszonyt ábrázolja.
Az Attila útnál eltévesztettem az irányt, de nem bántam, mert egy fagyizót vettem észre és megjutalmaztam magam egy kis hűsítő csoki-citrom fagyival. Néhány méter után ismét felbukkant a jelzés.
A Csaba-lépcső nagyon kimerítő volt, leszívta az energiámat, meg a jelzést itt ismét elvesztettem. Ezt már egy „jel”-nek vettem, hogy a mai túrát itt kell befejeznem.
Tanúlságok: induljak korábban, ha ilyen hőség várható, vigyek magammal hajgumit, csatot, hogy a hajam se melegítsen, kendőt, sapkát a fejemre :)
Összesen: 9,4 km tettem meg, de folytatni fogom mert a Zöld túra összesen 44,5 km hosszú, a Gellért téren kezdődik, átmegy a Tabánon, fel a Széchenyi-hegyre, át a Normafán és Zugligeten a Hármashatár-hegyre, hogy Solymáron és Nagykovácsin keresztül beér Telkibe.