Vaklarma 69

Cecelia Ahern: Ahol a szivárvány véget ér
Neil Gaiman – Terry Pratchett: Elveszett próféciák
Böszörményi Gyula: Gergő és az álomfogók

Kedvenc sorozatok: A neveletlen hercegnő naplója

Kedvenc alkotók: Böszörményi Gyula, Cecelia Ahern, Debora Geary, Fredrik Backman, Isabel Allende, Kerstin Gier, Lázár Ervin, Nicola Yoon, Romhányi József, Tóth Gizella

Aktuális olvasmányok

Joseph Helgerson: Három troll meg a hold
Babits Mihály: A gólyakalifa
2020. december 2., 19:56
Könyvmolyképző, Szeged, 2009
320 oldal · ISBN: 9789632451183 · Fordította: Bozai Ágota · Illusztrálta: Nicoletta Ceccoli
2020. november 20., 23:01
Helikon, Budapest, 2018
200 oldal · puhatáblás · ISBN: 9789634792123

Utolsó karc

Vaklarma>!
Hurrá nyaralunk

New York
Egy hely, ahová sosem vágytam, mégis eljutottam. Természetesen nem bántam meg, az a típus vagyok, akinek szinte mindegy hová, csak mehessen. Úgy esett a dolog, hogy a páromat elküldték két hétre munkaügyben, hogy meglátogassa az amerikai kollégáit, és az időpont nyárra esett, amikor nincs suli, így én is mehettem. Külön kellett utaznunk, és átszállással, ami számomra elég izgi volt, mert először utaztam így egyedül. Prágában kellett átszállni, és volt egy kis izgalom, mert kiállítottak a sorból, és megmotoztak egy kisebb helyiségben. Talán nem tetszett nekik az útlevelemben a katari pecsét. Aztán jött az amerikai gép, rettentően élveztem, hogy menet közben filmeket nézhetek, és még hamburgert is osztanak! A reptér viszont erősen elvette a kedvemet, vagy három órát álltam sorba, mire hajlandóak voltak beengedni az országba. Ott viszont végre találkoztam a párommal, és két metróval el is jutottunk Brooklynba, ahol a szállásunk volt, egy nagyon tuti hotelben.
A következő napokon nekem elég jó dolgom volt, mert reggel még együtt élvezkedtünk az amerikai reggelin, (brutális méretű fánkok és bagelek fél literes kávékkal) majd amíg szegény párom prézsmitált az amerikaiakkal, addig én szabadon bóklászhattam Manhattanben. Mentem is mint a golyó! Egyik nap az olasz és a kínai negyed, a másikon a Természettudományi múzeum, aztán a 9/11 Memorial, a tőzsdepalota bikája, és még sorolhatnám. És persze találtam igazi képregényboltot, meg olyat is, ahol két szinten keresztül csak jelmezeket árultak, főleg Halloweenra.
A szabad hétvégénken pedig elmentünk komppal megnézni a Szabadság szobrot, sétálgattunk a Central Parkban,és hogy a párom is örüljön, megnéztük az Intrepid múzeumot, ahol mindenféle repülők meg űrhajó modellek vannak. Ráadásul találkoztam az egyik gimis osztálytársnőmmel, aki New York mellett lakott. Úgyhogy elég tartalmas időszak volt.
Visszafelé szintén külön mentünk, és ismét megálltam Prágában. Ezúttal fél napom volt a két járat között, úgyhogy addig belógtam a városba sörözni egyet. Ha már…
Konklúzió: nagyon izgalmas volt, de nem laknék ott. New Yorkba nem vágyom vissza, de azért még rengeteg olyan része van Amerikának, amit nem szeretnék kihagyni. A Yellowstone parkot például mindenképpen megnézném.