Shinzo  P 9


Összes kitüntetés 104


Kedvenc könyvek 53

John Caldwell – Benjamin Rascal: Orkháború 1. – Mennydörgő robaj
John Caldwell – Benjamin Rascal: Orkháború 2. – Tűzön és véren át
Philip José Farmer: A végzet álarca
Isaac Asimov: Alapítvány és Föld
John Caldwell: Káosz Dréniában
Hüse Lajos – Nemes István (szerk.): Kondor 1. – Az Aranyváros legendája
Hüse Lajos – Nemes István (szerk.): Kondor 2. – Az Aranyváros ostroma
Rejtő Jenő (P. Howard): A három testőr Afrikában
Hegedüs Géza: Az írnok és a fáraó
Nemere István: Holtak harca / Játszma tízmilliárdért
H. G. Wells: Világok harca
Nigel D. Findley: A sötétség gyermekei

Kedvenc sorozatok: A Charm of Magpies, A Dűne, A Térség, Akira, Asterix, Avatár, Bérgyilkos, Berserk, Daken: Dark Wolverine, Darth Bane, Discworld, Grendel – Hunter Rose, Guardians of the Galaxy (vol. 2), Káosz-ciklus, Karom, Korongvilág, Meszklin-ciklus, Midnighter, Midnighter, Nova, Parasyte, Quantum and Woody, Sárkányszív, Soraabia, StormWatch, Street Fighter, The Authority, The Iron Druid Chronicles, The Secret History of the Authority, Thrawn-trilógia, Űrodisszeia, Vörös lázadás, Warhammer 40,000: Inkvizítor-trilógia, Wayward Pines-trilógia, Wolverine: First Class

Kedvenc szereplők: Cohen, a barbár, Darth Bane, Darth Vader, Halál, Jorj Car'das, Kétvirág, Lord Kozimo de Lodoci, Patrícius, Lu-ce (Söprögető), Mitth'raw'nuruodo (Thrawn), Poggyász, Rettentheő Mustrum, Főrektor, Sto Heliti Zsuzsa, Széltoló, Tuskó Hopkins, Vinkó Szilárd

Kedvenc alkotók: Allen Newman, Arthur C. Clarke, Bán Mór, Christopher Moore, Dan Abnett, Daniel Duncan Parker, Eric Muldoom, Eve Rigel, Gárdonyi Géza, Gerald Durrell, Ian Watson, Isaac Asimov, Jim Butcher, Jorge Luis Borges, K. J. Charles, Kevin Hearne, Larry Niven, Lawrence Block, Matt Wagner, Nemes István, Nigel D. Findley, Philip José Farmer, Rejtő Jenő (P. Howard), Roger Zelazny, Soren Ward, Susan Salina, Terry Pratchett, Timothy Zahn

Kedvenc kiadók: Ad Astra, Agave Könyvek, Beholder, Cherubion, Cser, DC Comics, Del Rey, Delta Vision, Fumax, Image Comics, Marvel, Metropolis Media, Szukits, TSR, Udon Entertainment, Valiant Entertainment, WildStorm

Hirdetés

Aktuális olvasmányok

E. M. Foner: Turing Test
Timothy Zahn: A túlélők keresése
Hernád Péter: Pannónia Parancsnok
Dan Abnett – Andy Lanning: The Thanos Imperative
>!
2018. augusztus 10., 20:32
>!
2017. szeptember 2., 14:20
Hirdetés

Utolsó karc

>!
Shinzo P
Egészséges életmód

Legyen napi rutin a hidratáció!

Bármilyen kellemes is a vakáció, ne feledkezzünk el szépségünk és egészségünk egyik zálogáról, a megfelelő hidratációról. Van pár tippünk, hogy tarthatja hidratáltan szervezetét a legnagyobb nyári melegben is.

A megfelelő hidratálás elengedhetetlen nemcsak bőrünk ragyogásának megtartása, hanem egészségünk szempontjából is. Az elfogyasztott víz optimalizálja a vérnyomást, szabályozza a testhőmérsékletet, csökkenti az ízületeket kopásának esélyét és segíti az emésztést. A megnövekedett nyári hőmérséklet pedig egyre nagyobb vízveszteséget eredményez, amit bizony pótolni kell. A dehidratáció jelei az étvágytalanság, szájszárazság, enyhe székrekedés és átmeneti könnyezés, de komolyabb esetben szédülés, memóriazavar is előfordulhat. Aki beiktatja napirendjébe a következő pontokat, nem lesz gondja a folyadékháztartással és még üdébben élvezheti majd az idei nyarat.

Figyeljen oda, hogy eleget igyon
Talán sokan legyintenek az „igyál eleget” tanácsra, mondván, ez teljesen egyértelmű. De ha belegondolunk, hogy vajon elfogyasztottuk-e aznap a nyáron szükséges három liter folyadékot (nagy kávéfogyasztóknál még többet), akkor már nem olyan egyértelmű a válasz. Érdemes számolni az adagokat, mérni, hogy mennyi vizet iszunk és odafigyelni rá, hogy mindig meglegyen a megadott mennyiség. Akár a telefonunkat is beállíthatjuk, hogy jelezzen minden órában, hogy inni kell, hiszen a szakértők szerint nem szabad megvárni, amíg szomjasak leszünk.

Üdítőitalok helyett ragaszkodjon a vízhez
Bár a gyümölcslevek, a tej és a gyógyteák segítenek a test hidratálásában, de igazán a víz az, amire a testnek szüksége van. Ha egyszerűen vízzel vagy ásványvízzel pótoljuk a folyadékot, elkerülhetjük a felesleges cukor, adalékanyag- és koffeinbevitelt és a szervezetet is gyorsabban és hatékonyabban hidratáljuk.

Élvezze az ízeket
Függetlenül attól, hogy a lime, a citrom, a narancs, a bogyós gyümölcsök vagy az uborka zamatát részesítjük előnyben, vízzel kombinálva frissítő üdítőket vagy akár gyógynövényes italokat készíthetünk, hozzáadott mesterséges édesítőszerek vagy tartósítószerek nélkül. Így a folyadékpótlás nem csupán unalmas kötelesség, hanem egész nap várt élvezet is lehet! A gyümölcsöket vagy az uborkát érdemes már este a vízbe rakni, betenni a hűtőbe és másnap elfogyasztani a zamatos frissítőt.

Igyon, mielőtt enne
Mindannyian éreztük már azt a bizonyos délutáni „éhen akarok halni, ha azonnal nem kapok valamit” érzést, amikor azonnal a nassolnivaló, vagy az ebéd maradéka után nyúlunk. Amikor ezt érezzük, nagyon sokszor nem éhesek, hanem szomjasak vagyunk, csak agyunk így jelzi a folyadék iránti igényét. Ha ebédelt, de délután háromkor már megint gyötrő éhséget érez, ne nyúljon azonnal az ételhez, igyon meg előbb egy jó nagy pohár vizet vagy gyógyteát. Tapasztalni fogja, az esetek nagy százalékában szinte azonnal elmúlik az éhségérzet, kalóriabevitel nélkül is.

Fogyasszon sok gyümölcsöt
Jó hír, hogy a napi hidratálásás csupán 70-80 százalékának kell vízből származni, a legoptimálisabb, ha a maradék; 20-30 százalék élelmiszerek fogyasztásával jut a szervezetünkbe! A nyári szezon zöldségei és gyümölcsei közül a következők a leghatékonyabbak: uborka (97% víz), paradicsom (95% víz), görögdinnye (92% víz), spenót vagy brokkoli (91% víz) és grapefruit (90% víz).

Hidratálhat chia maggal is
Talán kevesen tudják, de az ősi szuperétel, amelyet maják ősi kultúrája ismertetett meg az emberiséggel, remek hidratáló tápanyagforrás. Ezek az apró magvak akár a súlyuk 12 szeresét is képesek felszívni, így fogyasztásukkal rengeteg nedvességet juttatunk a szervezetünkbe. Nemcsak ezért, hanem omega3 zsírsav tartalma miatt is érdemes beiktatni az étrendünkbe.

Egészséges és finom: a kókuszvíz
A kókuszvíz magas ásványianyag tartalmú folyadék, melyet a fiatal, zöld kókuszdió belsejéből nyernek. A káliumban, magnéziumban, nátriumban és kalciumban gazdag kókuszdió segít pótolni az elvesztett folyadékot, de akár sportoláshoz is kiváló frissítő lehet. Nem a legolcsóbb megoldás, de érdemes kipróbálni.

Használhat probiotikumot is
Való igaz, hogy a probiotikumokat bélpanaszok, esetleg más gyógyszerek mellé ajánlják, de kutatások bizonyították, hogy segítenek a test hidratálásában is, hiszen hozzájárul a táplálék megfelelő lebontásához és kiválasztásához a szervezetben.

/forrás: termalfurdo.hu/