Shinzo  P 5


Összes kitüntetés 102


Kedvenc könyvek 51

John Caldwell – Benjamin Rascal: Orkháború 1. – Mennydörgő robaj
John Caldwell – Benjamin Rascal: Orkháború 2. – Tűzön és véren át
Philip José Farmer: A végzet álarca
Isaac Asimov: Alapítvány és Föld
John Caldwell: Káosz Dréniában
Hüse Lajos – Nemes István (szerk.): Kondor 1. – Az Aranyváros legendája
Hüse Lajos – Nemes István (szerk.): Kondor 2. – Az Aranyváros ostroma
Rejtő Jenő (P. Howard): A három testőr Afrikában
Hegedüs Géza: Az írnok és a fáraó
Nemere István: Holtak harca / Játszma tízmilliárdért
H. G. Wells: Világok harca
Nigel D. Findley: A sötétség gyermekei

Kedvenc sorozatok: A Dűne, A Térség, Akira, Asterix kalandjai, Avatár, Bérgyilkos, Berserk, Daken: Dark Wolverine, Darth Bane, Discworld, Grendel – Hunter Rose, Guardians of the Galaxy (vol. 2), Káosz-ciklus, Karom, Korongvilág, Meszklin-ciklus, Midnighter, Midnighter, Nova, Parasyte, Quantum and Woody, Sárkányszív, Soraabia, StormWatch, Street Fighter, The Authority, The Iron Druid Chronicles, The Secret History of the Authority, Thrawn-trilógia, Űrodisszeia, Vörös lázadás, Warhammer 40,000: Inkvizítor-trilógia, Wayward Pines-trilógia, Wolverine: First Class

Kedvenc szereplők: Cohen a barbár, Darth Bane, Darth Vader, Halál, Jorj Car'das, Kétvirág, Lord Kozimo de Lodoci, Patrícius, Lu-ce (Söprögető), Mitth'raw'nuruodo (Thrawn), Poggyász, Rettentheő Mustrum, Főrektor, Sto Heliti Zsuzsa, Széltoló, Tuskó Hopkins, Vinkó Szilárd

Kedvenc alkotók: Allen Newman, Arthur C. Clarke, Bán Mór, Christopher Moore, Dan Abnett, Daniel Duncan Parker, Eric Muldoom, Eve Rigel, Gárdonyi Géza, Gerald Durrell, Ian Watson, Isaac Asimov, Jim Butcher, Jorge Luis Borges, Kevin Hearne, Larry Niven, Lawrence Block, Matt Wagner, Nemes István, Nigel D. Findley, Philip José Farmer, Rejtő Jenő (P. Howard), Roger Zelazny, Soren Ward, Susan Salina, Terry Pratchett, Timothy Zahn

Kedvenc kiadók: Ad Astra, Agave Könyvek, Beholder, Cherubion, Cser, DC Comics, Del Rey, Delta Vision, Fumax, Image Comics, Marvel, Metropolis Media, Szukits, TSR, Udon Entertainment, Valiant Entertainment, WildStorm

Hirdetés

Aktuális olvasmányok

Timothy Zahn: A túlélők keresése
Hernád Péter: Pannónia Parancsnok
Timothy Zahn: Kirajzás
R. A. Salvatore: Menedék
Dan Abnett – Andy Lanning: The Thanos Imperative
>!
2017. szeptember 2., 14:20
>!
2017. június 13., 21:35
9 hozzászólás
>!
2017. január 10., 23:50
Hirdetés

Utolsó karc

>!
Shinzo P
Érdekes világ

Elhisszük, mégsem igazak – megdőltek a leghíresebb egészség-mítoszok

Önnek sincs szüksége 8 pohár vízre egy nap, 8 óra alvásra, heti 5 edzésre? Lehet szálkásítani a testünket, ott ahol akarjuk, és a gyomrunkban mindig, minden körülmények között van hely egy kis édességnek? Pontosítsuk ezeket a feltevéseket.

Mindig van hely egy kis desszertnek
Mikor úgy érezzük, hogy már kezd feszülni a hasunk, kigombolnánk legszívesebben a nadrággombot, és már nem menne le egy falat se a torkunkon, akkor jön valaki az ötlettel, hogy együnk még egy sütit, és bár érezzük, hogy nem kéne, mégis elfogyasztjuk. Vajon miért van ez? Miért nem tudunk ellenállni az édességnek? A kutatók szerint ennek az az oka, hogy ezt a fajta evést az öröm, nem pedig az éhség motiválja. A Nápolyi Egyetem szakértői kimutatták, hogy amikor örömszerzés miatt eszünk, az agyban lévő jutalmazó vegyületek jelzései aktiválódnak, ami túlevéshez és elhízáshoz vezethet. Ezt a jelenséget nevezzük „hedonikus éhségnek”.

Léteznek gyakorlatok, amik tonizálják az izmokat?
„Nem akarok nagy izmokat, csak szálkásítani szeretnék!” Szálkásítani csak akkor lehet, ha van mit szálkásítani. Mondjuk ki nyíltan: tónust nem lehet építeni. A tónus az izom feszülésének és töltöttségének az eredménye. Tonizálni nem lehet az izmot, csak száraz izmot építeni, és zsírt leadni. A súlyzós edzésnek és a tiszta izom építésének számtalan előnye lehet egy nő számára: sportosan deltás testalkat; erősebb csontok; fokozott zsírégetés és anyagcsere-sebesség.

Létezik az 5 másodperces szabály?
„Biztos nem gond, ha leejtem az ételt, de még 5 másodpercen belül felveszem, megfújom, és megeszem?” Azért is fontos kérdés, mert az emberek 79 százaléka felveszi a földre hullott ételt és meg is eszi azt. A padlóról visszavett étel fogyasztása valójában a felszíntől függ. A tudósok tesztelték az elterjedt elméletet és úgy találták, hogy ha csempére vagy faburkolatra esik az étel, az jelentős mennyiségű baktériumot tud felvenni, de a szőnyegre esett élelmiszerrel nincs gond.

Fontos meginni egy nap 8 pohár vizet?
Nem szabad vitatni azt, hogy mennyire fontos a folyamatos folyadékpótlás a szervezetnek, de vajon tényleg minden nap meg kell innunk 8 pohár vizet? Számos tényezőtől függ: mediterrán területeken élünk, vagy az Északi-sarkkörön, ettünk-e elég zöldséget, gyümölcsöt, amik ugyanúgy segítenek a hidratálásban, és az is fontos, mennyit mozogtunk, ha többet, értelemszerűen több folyadékra van szükségünk aznap.

Kevesebb edzéssel többre megyünk
Ha lelkiismeret furdalásunk van, mert egy héten nem sikerült 5 napot edzeni, akkor van egy jó hírünk. Nem is kell. Egy új tanulmány kimutatta, hogy hetente 2 edzés is elég ahhoz, hogy csökkentsük a szív- és érrendszeri betegségek illetve a rák kialakulásának lehetőségét. De ha egy nagy sétát teszünk, ahelyett hogy a konditeremben izzadnánk, az is nagymértékben csökkenti a depresszió kialakulását.

Valóban csak az agyunk 10%-át használjuk?
Sajnos nem igaz – olvasható a hvg.hu-n. Eric Chudler, a Washingtoni Egyetem munkatársa szerint, ha ez így lenne, alig-alig élnénk. “Amikor bármilyen képalkotó eljárással vizsgálják az agyat, sosem látható olyan rész, mely ne dolgozna éppen.” “Igaz, hogy mindannyian képesek lennénk többre is, van lehetőségünk a fejlődésre gyakorlás és tanulás révén, de ennek semmi köze ahhoz, hogy csak az agyunk tíz százalékát használnánk.”

Kötelező a 8 óra alvás?
Az American Sleeping Medicine Akadémia hét és kilenc óra alvást javasol a felnőttek számára, de sokan vannak, akik szervezete nem igényel ennyi időt. Az alváshiány csökkenti az immunitást, így jobban fogékonyabbá válunk a súlyos betegségek széles spektrumára. Az alvásigénye mindenkinek más. Ezért az ember ideális napi alvásideje valahol 5 és 10 óra között helyezkedik el. Az egyik legelismertebb alváskutató, Daniel Kripke szerint azok az emberek élnek a legtovább egészségesen, leginkább boldogan és dolgoznak közben hatékonyan, akik mindössze 6,5-7,5 órát alszanak éjszakánként.

/forrás: termalfurdo.hu/

4 hozzászólás