ppeva  P 251


Összes kitüntetés 244


Kedvenc könyvek 70

Gabriel García Márquez: Szerelem a kolera idején
Mihail Bulgakov: A Mester és Margarita
Kosztolányi Dezső: Kosztolányi Dezső összes versei
Antoine de Saint-Exupéry: A kis herceg
Valentyin Raszputyin: Isten veled, Matyora
Ivo Andrić: Híd a Drinán
Szabó Magda: Régimódi történet
Örkény István: Egyperces novellák
Alekszandr Szolzsenyicin: Ivan Gyenyiszovics egy napja
Ilja Ilf – Jevgenyij Petrov: Tizenkét szék
Wass Albert: A funtineli boszorkány
Władisław Stanisław Reymont: Parasztok

Kedvenc sorozatok: Rougon-Macquart család

Kedvenc alkotók: Andreï Makine, Anton Pavlovics Csehov, Fjodor Mihajlovics Dosztojevszkij, Gabriel García Márquez, Kosztolányi Dezső, Ljudmila Ulickaja, Mihail Bulgakov, Mikszáth Kálmán, Rejtő Jenő (P. Howard), Ryszard Kapuściński, Szabó Magda, Valentyin Raszputyin

Hirdetés

Aktuális olvasmányok

Szív Ernő: Meghívás a Rienzi Mariska Szabadidő Klubba
Hirdetés

Utolsó karc

>!
ppeva P
Múltba néző – Kultúrtörténeti csemegéző

„Fegyát ismerték Vlaszovék összes barátai: a szülei gyerekkorától fogva mindenüvé magukkal cipelték, először a "buldózeres kiállításra”, ahol nyilván ő volt a legfiatalabb szemtanúja annak a híres ütközetnek, amelyet a traktorok a képekkel vívtak, aztán az „izmajlovói kiállításra”,* meg a magánlakásokon rendezett valamennyi tárlatra, (…)

* 1974. szeptember 15-én független képzőművészek szabadtéri kiállítást szerveztek Moszkva egyik külső kerületében. Az akciónak a hatóságok vízágyúkkal és buldózerekkel vetettek véget. A „buldózeres kiállítás” után két héttel a hatóságok már hozzájárultak az újabb szabadtéri rendezvényhez a moszkvai Izmajlovszkij parkban."
(374. oldal)

„A hetvenes években már számos kisebb, lakás-, műterem- és boltkiállítást rendeztek, szembeszegülve a párt iniciatíváival és direktíváival, s bár ezek legtöbbjét néhány órával a megnyitásukat követően bezáratták, hírük kiszivárgott, és Nyugatra is eljutott. Közülük a legismertebb az 1974 szeptemberében Moszkvában, az Izmajlovszkij parkban megrendezett kiállítás volt. A park egy részén rendezetlen építési terü̈let volt, és a kormány ennek lezártságára hivatkozva buldózerekkel és vízágyúkkal varázsolta a kiállítás megnyitóját finisszázzsá. A „szabad világ” másnap teli szájjal közölte a hírt, s nyomta tele a sajtót képekkel; a gyűjtők pedig megindultak keletre, kezükben az 1962-ben megjelent, az amerikai Camilla Gray bestsellerként és művészeti guide-ként is egyformán jól működő, revelációszámba menő kötetével, a The Russian Experiment in Art, 1863–1922 című opusszal, mely a kortárs szovjet művészet iránt érdeklődők kezében ugyancsak Bibliaként hasznosult.”
http://magyarnarancs.hu/kepzomuveszet/szintelen-egbolt-95486

„Az 1970-és években már számos kisebb méretű kiállítást rendeztek, lázadásképp a párt szabályozása ellen, de ezek legtöbbjét pár órával a megnyitásukat követően bezáratták. Egyike ezen durva fellépéseknek az 1974 szeptemberében Moszkvában, az Izmajlovszkij Parkban megrendezett kiállítás volt. A park egy részén rendetlen építési terület volt, és a kormány ezt a területet használta fel ürügyként arra, hogy buldózerekkel és vízágyúkkal véget vessenek a kiállításnak.”
http://www.southeast-europe.org/pdf/06/DKE_06_M_N_GYURK…

Kapcsolódó könyvek: Ljudmila Ulickaja: Jákob lajtorjája

Ljudmila Ulickaja: Jákob lajtorjája