Molnár_Gyula 13


Összes kitüntetés 7


Kedvenc könyvek 2

Fernand Braudel: Anyagi kultúra, gazdaság és kapitalizmus, XV-XVIII. század – A mindennapi élet struktúrái: a lehetséges és a lehetetlen
David Halberstam: The Reckoning
Hirdetés

Aktuális olvasmányok

Wéber Attila: Metamorfózisok
Spiró György: Feleségverseny
Benjamin Graham: Az intelligens befektető
Moldova György: A tékozló koldus

Wéber Attila: Metamorfózisok A magyar jobboldal két évtizede

>!
2018. július 20., 19:48
>!
2018. március 26., 15:55

Benjamin Graham: Az intelligens befektető Gyakorlati tanácsok befektetőknek

>!
2015. május 9., 18:03

Moldova György: A tékozló koldus Riport az egészségügyről

>!
2014. május 3., 03:41
Hirdetés

Utolsó karc

>!
Molnár_Gyula

„Ezért is került az ő nevére a hétezer fontos sussexi ház (Enderby hozománya), valamint a bútorok, no meg a vadonatúj Velox, aminek a volánjánál mindig Vesta ült, tekintettel arra, hogy Enderby színjózanon is úgy vezetett, mintha tökrészeg lenne.”

http://i.wheelsage.org/image/format/picture/picture-gal…

A Velox a lutoni székhelyű Vauxhall autógyár középkategóriás modellje volt 1948 és 1965 között. A Vauxhall a húszas évek óta az amerikai General Motors tulajdonában állt, és népszerű tömegautók millióit gyártotta. Legdrágább modelljük a Cresta volt, a Velox tulajdonképpen ugyanazzal a karosszériával rendelkezett, de kevesebb krómdíszítés és egyszerűbb belső kivitel jellemezte.

http://i.wheelsage.org/image/format/picture/picture-gal…

Pont a mű keletkezése idején, 1962-ben jelent meg a típus negyedik, és egyben utolsó generációja. A Velox 462 centi hosszú és 178 centi széles volt, tehát körülbelül akkora, mint manapság a négyajtós, lépcsőshátú Astra. Presztízsben viszont inkább a mai Insigniának felelt meg, hiszen hathengeres, 2,6 literes motorral szerelték (95 lóerő), és automata váltóval is rendelni lehetett, ami az Egyesült Királyságban még eléggé újdonságszámba ment. A PB kódjelű Velox/Cresta párosból 1965-ig összesen 87.047 darabot gyártottak.

http://i.wheelsage.org/image/format/picture/picture-gal…

A Vauxhall nem számított különösebben előkelő márkának (szemben pl. a Humberrel vagy a Roverrel), viszont a Velox tágas belteret, viszonylag erős motort és jó felszereltséget nyújtott jutányos, ezer font alatti áron. Tökéletes választás egy dolgozó, középosztálybeli házaspár számára. :-)

Kapcsolódó könyvek: Anthony Burgess: Mr. Enderby – bepillantás

Anthony Burgess: Mr. Enderby – bepillantás