Lali P 5



Kedvenc könyvek 59

Thorwald Dethlefsen: A sors mint esély
Hermann Hesse: Narziss és Goldmund
John Cowper Powys: Wolf Solent I-II.
Saulius Tomas Kondrotas: A kígyó pillantása
Bernáth Béla: A szerelem titkos nyelvén
Cao Hszüe-Csin: A vörös szoba álma
Biri Magdolna: Lélekveszélyben
Héliodórosz: Sorsüldözött szerelmesek
Hernádi Gyula – Jancsó Miklós: Vitam et sanguinem
Kallós Zoltán: Balladák könyve
Homérosz: Odüsszeia
Kopasz Grím-fia Egill / A fölperzselt tanya

Kedvenc sorozatok: Roma Sub Rosa (Gordianus)

Kedvenc kiadói sorozatok: Népek meséi

Kedvenc alkotók: Biri Magdolna, Csingiz Ajtmatov

Hirdetés

Aktuális olvasmányok

Sioned Davies (szerk.): Mabinogion
Eric Matthes: Python Crash Course
Brian Greene: Az elegáns univerzum
Biblia
Bereczkei Tamás: Evolúciós pszichológia
John Camp – Elizabeth Fisher: Az ókori görögök
Nagy László: Versek és versfordítások
Faludy György – Eric Johnson: Jegyzetek az esőerdőből
>!
2019. szeptember 3., 12:46
>!
General Press, Budapest, 2008
408 oldal · keménytáblás · ISBN: 9789636430559 · Fordította: Kácsor Lóránt

Eric Matthes: Python Crash Course A Hands-On, Project-Based Introduction to Programming

>!
2019. szeptember 2., 09:22

Biblia

>!
2013. január 4., 19:14
16 hozzászólás
Hirdetés

Utolsó karc

>!
Lali P
Filmajánló

Első szerelmek (2018)
8/10
https://www.youtube.com/watch…

"A 16 éves, bentlakásos fiúiskolában tanuló Guillaume gyengéd érzelmeket kezd táplálni az egyik osztálytársa, Nicolas felé, azonban nem tudja hogyan fejezze ki ezt.
Guillaume nővére, Charlotte együtt van Maxime-mal. Alaposan meglepődik, amikor a fiú azt javasolta neki, hogy éljenek nyílt kapcsolatban.
A harmadik, teljesen különálló történet a tini Félixről szól. A nyáron táborba megy, ahol egész életére meghatározó élményben lesz része, amikor megtapasztalja az első szerelem érzését."

Általában jobban szeretem az egyedi, érdekes hangulatú filmeket, amik nem a fősodorból valók. Most is sikerült egy ilyet találnom.

A címbéli téma örök, nem könnyű újat és másképp mondani róla.
És talán nem is kell. De azért egy korunkbeli történet gyakran máshogy és másként szól már, mint az azt megelőzőek.

Esetünkben például a két első, párhuzamos történet (a két testvér története) az azonos neműek iránti vonzalomról, illetve a nyitott kapcsolat kérdéséről szól.
Nem is olyan rég még ezekről nemigen lehetett hallani sem. Ma már egyre több ilyen megközelítésű film keletkezik, ahol a fiatalkori útkereséseket nagyon sokféle probléma mentén igyekeznek megmutatni az alkotók.
Persze, ha ez kifejezetten az első szerelemhez kötődik, az mégis ad egyfajta plusz dimenziót a történetnek.
Sok szép részlettel, nagyon jó színészi alakításokkal kísérhetjük végig történetüket, amely a mélyebb vizekről szól, ahol már sérüléseket is kap az ember.

Az első két történet után azt hittem vége a filmnek (kerek lett volna), de a rendező azt érezhette, hogy a mélyebb feltárás után egy kicsit emelkedve kell rátekinteni a leglényegre, a tényleg első szerelemérzésre. A harmadik történet szereplői így aztán kiskamaszok, akik nagyon az elején járnak még a szerelem világának (de nagyon bájosan). Akik még nem szálltak vízre, de érzik a sodrást.

A történetekről sokan sokfélét gondolhatunk. Ahogy az az első szerelmeknél szokásos, leginkább az egésznek az átélése, az első vadvízi evezés az élet folyóján, ez az, ami átjön, és minden bizonnyal rezonál saját hasonlókorú, állapotú énünkkel.

A film kanadai, de mint az hamar kiderül (a francia nyelvhasználat miatt) inkább québeci.
Kifejezetten érdekes ízt adott az egész filmnek ez a kulturális háttér.
A szereplők nagyon jók, a történetvezetés rendben van, visz magával, nem igazán érezni döccenőket, kisiklásokat.
A zene is tetszett. Viszonylag ritkán volt, de akkor nagyon is jól jött.
(Mint világzene-népzene kedvelő kifejezetten örültem az indító dalnak, ami később a harmadik történet elején is felhangzott: https://www.youtube.com/watch…)

A film a korhűséget nagyon érdekes módon kezelte. Bár a legmodernebb technika is jelen volt a szereplők életében, de nagyon sok vonatkozásban 40-50 évvel ezelőtti is volt a hangulata. Akár a zene, akár a ruhák, autók, a bulik. Mintha tudatosan hoztak volna létre egy ilyen nem létező időt, ami egyfajta univerzális, modern „fiatalok idejét” jelentene, adna át.
Valahol ez a kis idő- és érzésburok megteremtése adja még azt a pluszt, amit másképp nem tudnék megfogalmazni.

(Az HBO GO-n láttam.)