Kuszma  P 181



Kedvenc könyvek 94

Jonathan Franzen: Szabadság
Ottlik Géza: Iskola a határon
Mihail Bulgakov: A Mester és Margarita
Gerbrand Bakker: Az iker
Bodor Ádám: Sinistra körzet
Thomas Pynchon: Beépített hiba
Vladimir Nabokov: Baljós kanyar
Roberto Bolaño: Vad nyomozók
Ford Madox Ford: A jó katona
Oravecz Imre: Kaliforniai fürj
Jonathan Littell: Jóakaratúak
Italo Calvino: Ha egy téli éjszakán egy utazó

Kedvenc alkotók: Alice Munro, Ámosz Oz, Bohumil Hrabal, Charles Dickens, Esterházy Péter, F. Scott Fitzgerald, Fjodor Mihajlovics Dosztojevszkij, Friedrich Dürrenmatt, Henry James, Herman Melville, Italo Calvino, Ivan Alekszandrovics Goncsarov, Jonathan Franzen, Jorge Amado, Jorge Luis Borges, Joseph Conrad, Julio Cortázar, Krúdy Gyula, Lev Tolsztoj, Mándy Iván, Mika Waltari, Miroslav Krleža, Nádas Péter, Orbán Ottó, Ottlik Géza, Petri György, Pilinszky János, Robert Merle, Roberto Bolaño, Szentkuthy Miklós, Szerb Antal, Thomas Pynchon, Timár Krisztina, Vladimir Nabokov, Vlagyimir Szorokin, W. G. Sebald, William Faulkner, William Makepeace Thackeray

Kedvenc kiadók: Európa, Gondolat, Jelenkor, Kalligram, L'Harmattan, Magvető, Napkút, Napvilág, Osiris, Park, Pesti Kalligram, Scolar, Typotex

Hirdetés

Aktuális olvasmányok

Juhász Tibor: Salgó blues
Dag O. Hessen – Thomas Hylland Eriksen: A versengés paradoxonjai
Jean Tulard: Napóleon
>!
2018. október 15., 12:37
1 hozzászólás
>!
2018. október 12., 13:46
3 hozzászólás
>!
2018. október 12., 13:45
Hirdetés

Utolsó karc

>!
Kuszma P

"Általános nézet, hogy a Microsoft a ’90-es években nagyjából azt a szerepet töltötte be az USA gazdaságában, mint a General Motors az 50-es években. Bill Gates, a Microsoft alapítója akkoriban azt mondta, hogy ha a GM ugyanolyan gyorsan és rugalmasan újult volna meg, mint a számítástechnikai ágazat, 25 dolláros autókkal járnánk, amelyek száz kilométerenként két deci benzint fogyasztanak.
A General Motors erre közzétett egy sajtóközleményt, amelyben megállapította, hogy ha a gépjárműipar követte volna a Microsoft példáját, mindannyian az alábbi jellemzőkkel bíró autókkal közlekednénk:
1. Az autó ismeretlen okokból naponta kétszer lerobbanna.
2. Valahányszor új középvonalat festenének az útra, új autót kéne vásárolnunk.
3. Autónk motorja néha megmagyarázhatatlan okból, váratlanul leállna. Ilyenkor le kellene húzódnunk az út szélére, be kellene zárni az ablakokat, kikapcsolni a gyújtást, újraindítani és kinyitni az ablakokat, és csak ezután indulhatnánk tovább. És furcsa módon ezt minden gond nélkül elfogadnánk.
4. A kocsi időnként egy-egy manővertől, például egy bal kanyartól leállna, és nem lenne hajlandó újraindulni, ez esetben újra kellene installálni a motort.
5. Az Apple készítene egy kizárólag napenergiával működő autót, amely megbízható, ötször gyorsabb és kétszer könnyebb vezetni, de csak az utak öt százalékán működik.
6. Az olajszintet, a vízhőmérsékletet és a figyelmeztetéseket jelző lámpákat egyetlen lámpa helyettesítené, amely bármilyen probléma esetén azt közölné: „Az autó nem engedélyezett műveletet hajtott végre.”
7. A légzsákaktiválás előtt megkérdezné: „Biztosan aktiválni akarja?”
8. Autónk időnként, minden különös ok nélkül kizárna, és mindaddig nem engedne be, amíg egyszerre meg nem húzod a kilincset, el nem fordítod a kulcsot és meg nem fogod a rádió antennáját.
9. Valahányszor új modell jelenne meg, mindenkinek újra meg kellene tanulnia vezetni, mivel a műszerek egyike sem úgy működne, mint a régi autón.
10. A kocsi megállításához a „Start” gombot kellene megnyomni."
(106-108. oldal, A tárgyak evolúciója)

Szellemes. Amúgy meg bizonyos szinten mindkét félnek igaza van. Amit a General Motors csinál, azt kalibrálásnak hívjuk – az ember, mielőtt piacra dob egy terméket, számba veszi azok lehetséges hibáit, és előre megkísérel felkészülni rájuk. A Microsoft módszere viszont a visszajelzés – ilyenkor a piacra dobott termékekkel kapcsolatos visszaigazolások alapján módosítják a következő generációt. Ez utóbbi gyorsabbá teszi a fejlesztést (mellesleg: az evolúció is ezt a módszert alkalmazza), ugyanakkor egy autógyár esetében mégsem alkalmazható, mert túl kockázatos volna.

Kapcsolódó könyvek: Dag O. Hessen – Thomas Hylland Eriksen: A versengés paradoxonjai

Dag O. Hessen – Thomas Hylland Eriksen: A versengés paradoxonjai
4 hozzászólás