Kritizátor U
Karcok 366




A magyar történelem bővelkedik olyan dicső vagy éppen szégyenteljes eseményekben, melyekért a legkreatívabb hollywoodi forgatókönyvírók ölre mennének. Ezek közül is az 1848-49-es forradalom és szabadságharc időszaka mind a mai napig fontos identitásképző erővel bír. Nagy alakjai, mint Petőfi, Kossuth, Görgei, Bem vagy Széchenyi örökre beírták nevüket a nemzet történelmébe. Az eseményeket a hazai filmesek is igyekeztek megörökíteni, ki több, ki kevesebb sikerrel. A Kritizátor töritudorai meghívott vendégükkel, Hermann Róbert történésszel magyar történelmi mozgóképes alkotásokat vizsgálnak. A március 15-ei ünnepkör filmjei mellett nem mennek el a közelmúltban kedélyeket borzoló Aranybulla mellett sem.
A teljes cikket, benne a YouTube és a Spotify linkkel itt találjátok: https://www.kritizator.hu/eljen-a-magyar-szabadsag-magy…




Egy év telt el az előző film eseményei óta. Sam Carpenter (Melissa Barrera) Ghostface legutóbbi ámokfutása után húgával (Jenna Ortega) és a barátaival New York városába költözik, elhagyva ezzel Woodsboro unásig használt kertvárosi környezetét. A baráti társaság az egyetem, a házi bulik és az új emberek triumvirátusával próbál túllépni a történéseken, egyedül Sam képtelen feldolgozni a véres múltat, farkast kiált mindenre és mindenkire, rettegésével fáradhatatlanul a közegét mérgezi.
A teljes kritikát itt találjátok: https://www.kritizator.hu/nagyvarosi-kesek-sikoly-6-kritika/




Vannak olyan alkotások, amikről az ember úgy érzi, hogy mindenképpen beszélnie kell. Ilyen volt nálam például a Lányok Dubajban című film is, amiről bővebben az alábbi linken olvashattok. Hasonló a helyzet az Édes tini élet című könyv, vagyis hát könyvekkel is, amikről szintén muszáj vagy legalábbis érdemes lenne beszélni, mert olyan dolgok vannak benne, amik mellett nem lehet csak úgy elmenni.
A teljes kritikát itt találjátok: https://www.kritizator.hu/kihagyott-ziccer-heniko-sakka…




Vannak olyan alkotások, amikről az ember úgy érzi, hogy mindenképpen beszélnie kell. Ilyen volt nálam például a Lányok Dubajban című film is, amiről bővebben az alábbi linken olvashattok. Hasonló a helyzet az Édes tini élet című könyv, vagyis hát könyvekkel is, amikről szintén muszáj vagy legalábbis érdemes lenne beszélni, mert olyan dolgok vannak benne, amik mellett nem lehet csak úgy elmenni.
A teljes kritikát itt találjátok: https://www.kritizator.hu/kihagyott-ziccer-heniko-sakka…




Vannak olyan alkotások, amikről az ember úgy érzi, hogy mindenképpen beszélnie kell. Ilyen volt nálam például a Lányok Dubajban című film is, amiről bővebben az alábbi linken olvashattok. Hasonló a helyzet az Édes tini élet című könyv, vagyis hát könyvekkel is, amikről szintén muszáj vagy legalábbis érdemes lenne beszélni, mert olyan dolgok vannak benne, amik mellett nem lehet csak úgy elmenni.
A teljes kritikát itt találjátok: https://www.kritizator.hu/kihagyott-ziccer-heniko-sakka…




A Hogwarts Legacy értékelését tekintve majdnem minden azon áll, vagy bukik, hogy valaki szereti-e a Harry Potter világát. Nos, ha nem, akkor van egy rossz hírem: ha lecsupaszítjuk a körítést, akkor egy közepesnél valamivel jobb nyílt világú akció-kalandot kapunk, ezerszer látott és bejáratott játékmenetbeli sablonokkal. Ugyan nem vagyok megrögzött Potter-fan, azt nem próbálom titkolni, vagy tagadni, hogy a gyerekkorom szerves részét képezték a roxforti varázslók és boszorkányok.
A teljes kritikát itt találjátok: https://www.kritizator.hu/minden-ut-a-roxfortba-vezet-h…




A Hogwarts Legacy értékelését tekintve majdnem minden azon áll, vagy bukik, hogy valaki szereti-e a Harry Potter világát. Nos, ha nem, akkor van egy rossz hírem: ha lecsupaszítjuk a körítést, akkor egy közepesnél valamivel jobb nyílt világú akció-kalandot kapunk, ezerszer látott és bejáratott játékmenetbeli sablonokkal. Ugyan nem vagyok megrögzött Potter-fan, azt nem próbálom titkolni, vagy tagadni, hogy a gyerekkorom szerves részét képezték a roxforti varázslók és boszorkányok.
A teljes kritikát itt találjátok: https://www.kritizator.hu/minden-ut-a-roxfortba-vezet-h…




Az íróknak leggyakrabban feltett kérdések között előkelő helyet foglal el az, hogy honnan jön az ihlet. Philip K. Dick esetében ez a kérdés köteteket tud megtölteni. Napjaink egyik sci-fi nagymesterének igazi reneszánsza, a halála után jött el. Mára nem csak megkerülhetetlen alapvetés lett, de Hollywood is felfedezte magának, olyan klasszikusokat kitermelve magából, mint a Szárnyas Fejvadász, vagy a Különvélemény. Élete viszont legalább annyira izgalmas volt, mint művei, amiben ő maga sem tudta eldönteni, mi valóság és mi nem.
A tejles cikket itt olvashatjátok: https://www.kritizator.hu/philip-k-dick-lenyugozo-elmej…




Az íróknak leggyakrabban feltett kérdések között előkelő helyet foglal el az, hogy honnan jön az ihlet. Philip K. Dick esetében ez a kérdés köteteket tud megtölteni. Napjaink egyik sci-fi nagymesterének igazi reneszánsza, a halála után jött el. Mára nem csak megkerülhetetlen alapvetés lett, de Hollywood is felfedezte magának, olyan klasszikusokat kitermelve magából, mint a Szárnyas Fejvadász, vagy a Különvélemény. Élete viszont legalább annyira izgalmas volt, mint művei, amiben ő maga sem tudta eldönteni, mi valóság és mi nem.
A teljes cikket itt olvashatjátok: https://www.kritizator.hu/philip-k-dick-lenyugozo-elmej…




Ezt is megértük: Sylvester Stallone nem tért vissza Rocky szerepére a Creed harmadik részére, így Adonisnak (Michael B. Jordan) először kell bizonyítania a ringben úgy, hogy idős mestere nem tudja őt ellátni tanácsokkal. Arról, hogy Stallonénak milyen nézeteltérései voltak Jordannel, és miért nem tért vissza a trilógia harmadik részére, több cikk megtalálható az interneten, nem is szeretnék ezzel foglalkozni. A történet szempontjából különben is teljesen logikus a távolmaradása, hiába volt prominens szerepe a széria első két részében. Adja magát a párhuzam: ahogyan Donnynak Rocky nélkül a ringben, úgy Johnsonnak Stallone nélkül, immáron rendezőként, a kamera mindkét oldalán helyt kell állnia.
A teljes kritikát itt találjátok: https://www.kritizator.hu/a-mult-nem-ereszt-creed-iii-kritika/