Jesper_Olsen 99

Mary Westmacott (Agatha Christie): Az óriás kenyere
Ray Bradbury: Fahrenheit 451
Wass Albert: Tizenhárom almafa

Kedvenc sorozatok: A kínai detektív, Akcelerátus-trilógia, Fandorin, Időfutár, Jonathan Hunt Kalandok, Ködfátyol-sziget krónikái, Lufi, Narnia Krónikái, Rumini

Kedvenc szereplők: Abigél, Burai J, Gandalf, Hercule Poirot, Kőnig tanár úr, Miss Marple, Rojtos Gallai István, Tánczos Csuda Mózsi

Kedvenc alkotók: Agatha Christie, Amin Maalouf, Anthony De Mello, Antoine de Saint-Exupéry, B. S. Aldrich, Barsi Balázs, Böjte Csaba, Bruno Ferrero, C. S. Lewis, David Attenborough, Fekete István, Friedrich Glauser, Galgóczi Erzsébet, Ghyczy-Dráveczky Zsuzsa, Ghyczy Zsuzsa, Gion Nándor, Gyökössy Endre, J. R. R. Tolkien, Just Béla, Karczag György, Kodolányi János, Korzenszky Richárd, Meša Selimović, Mitch Albom, Nagy Katalin, Rejtő Jenő (P. Howard), Robert van Gulik, Szabó Magda, Szent-Gály Kata, Wass Albert

Utolsó karc

>!
Jesper_Olsen
Túrák és kirándulások, természetkedvelés

Végre megint kéktúráztunk!

Nagyvázsony – Balatonhenye – Szentbékkálla – Káptalantóti (2017. aug. 15-16.)

Bár az időjárás kicsit meleg volt a túrázáshoz, mégis – legalábbis pár nap távolából visszatekintve – szép élményekkel gazdagodtunk ezen a két napon. Lányommal és nagybátyjával hármasban vágtunk neki a kalandnak.

Az első túranapon 11-kor tudtunk elindulni Nagyvázsonyból, de a lépten-nyomon szembejövő látnivalók miatt lassan vettük fel az utazósebességet. Hiszen nem illik csak úgy elrohanni a Kinizsi-vár, a közelében lévő pálos kolostor, a Szent Ilona-templom romja mellett… Ebédszünetet a tálodi kolostorromnál tartottunk egy nagy csapat zsivajgó gyerek társaságában. Óvatosan még a Kinizsi-forrás vizét is megkóstoltuk. Széles és nagyrészt árnyékos erdei utakon haladtunk a csicsói erdészház felé, ahol rövid pecsételőszünetet iktattunk be. [A nap során folyamatosan előzgettük egymást egy hétfős, szintén a Kéket járó csoporttal – izgalmasabb volt, mint némely F1-es futam. :-) ]

Utunk folytatásában láttunk egy magaslesekben gazdag területet (kis helyen 5 ilyen építmény is állt), majd kis szerencsével megtaláltuk a Hamuházi-kutat. Közben biciklisek húztak el mellettünk. Hamarosan elértük azt a pontot, ahol a kelet felől érkező kéktúrázó először pillantja meg a Balatont. Végül egy kerülőúton értünk be Balatonhenyére, ahol a sikeres szállás-megtalálás után kezdődhetett a henyélés, regenerálódás. (16 km, 250 m)

Másnap 8-kor indultunk útnak, hosszabb táv és a hazautazás várt ránk. Az Eötvös-kilátó felé haladva szőlők között, majd a Vaskapu-árok mellett kapaszkodtunk felfelé. Közben egy magányos kéktúrázóval beszélgettünk, akiről kiderült, hogy a közeli Dorogon lakik. A kilátóból pompás panoráma tárult elénk. Egy meredekebb ereszkedés után az út sehogy sem akart betérni Szentbékkállára, sok kanyargás kellett még a faluba éréshez. Mi még egy plusz kitérőt tettünk a töttöskáli templomrom megtekintése miatt. A faluban pihentünk egyet, majd megnéztük a velétei palotaromot és a méltán híres Kőtengert. (Erre több időt érdemes szánni.) Aztán gyorsabb tempóra váltottunk, hiszen a mai útnak még több mint a fele hátravolt.

Némileg eseménytelen szakasz után nem volt nagy élmény a tűző napon, ebédidőben felmászni a Csobáncra, de valahogy sikerült feljutni. Az időnk fogytán volt, így fent csak rövid pihenőt engedélyeztünk magunknak. A leereszkedés sem volt egyszerű, de legalább árnyékban történt. (Persze előtte még meg kellett találni a megfelelő ösvényt, mivel itt az egyébként remek jelzettség csorbát szenvedett.) A hegy lábától már egyszerűbb lett a dolgunk, láttuk a céltelepülést és így érezhettük a közeledést is. Végül időben beértünk Káptalantótiba, ahol a pecsét mellé célsört vételeztünk jutalomképpen. (21,9 km, 405 m)

Hazafelé utazva Révfülöpön még egy templomromot láthattunk. A MÁV ezen a napon kitett magáért, így terveink szerint értünk haza negyed 10-re.

Remélhetőleg nem kell majd' másfél évet várni egy újabb kéktúrás élményre…