Jesper_Olsen 9

Mary Westmacott (Agatha Christie): Az óriás kenyere
Ray Bradbury: Fahrenheit 451
Wass Albert: Tizenhárom almafa

Kedvenc sorozatok: A kínai detektív, Akcelerátus-trilógia, Fandorin, Időfutár, Jonathan Hunt Kalandok, Ködfátyol-sziget krónikái, Lufi, Narnia Krónikái, Rumini

Kedvenc szereplők: Gandalf, Hercule Poirot, Miss Marple, Tánczos Csuda Mózsi

Kedvenc alkotók: Agatha Christie, Amin Maalouf, Anthony De Mello, Antoine de Saint-Exupéry, B. S. Aldrich, Barsi Balázs, Böjte Csaba, Bruno Ferrero, C. S. Lewis, David Attenborough, Fekete István, Friedrich Glauser, Ghyczy-Dráveczky Zsuzsa, Ghyczy Zsuzsa, Gion Nándor, Gyökössy Endre, J. R. R. Tolkien, Just Béla, Karczag György, Kodolányi János, Korzenszky Richárd, Meša Selimović, Mitch Albom, Nagy Katalin, Rejtő Jenő (P. Howard), Robert van Gulik, Szabó Magda, Szent-Gály Kata, Wass Albert

Aktuális olvasmányok

Roger testvér: Isten csak szeretni tud
James Thurber: A fehér szarvas
2016. szeptember 26., 19:30
2016. szeptember 22., 20:15

Utolsó karc

Jesper_Olsen
Túrák és kirándulások, természetkedvelés

Naszály-láb túra

Tegnapi túránk útvonalát úgy állítottam össze, hogy inkább csak kerülgessük (forró kása helyett) a Naszály magasabb régióit. Cserébe érintettünk több forrást és geoláda-lelőhelyet.

Fél 10-kor ragyogóan szép időben indultunk el Kosd-Cselőtepuszta megállótól. A ritkásan felbukkanó piros négyzet jelek – egy beszántott részen való elkeverés korrigálása után – elvezettek a Damjanich-forrás elhagyatott foglalásához, ill. a Cselőtepusztai kulcsosházhoz. Innen egy fenyőfás „hegyre” felkapaszkodva újra láthattuk Kosd házait. Elég sokáig csak felülről néztünk le a településre, végül a Naszály (!) utcán jutottunk be egy kis időre a faluba.

A település szélén álló pihenőhely csábítását legyőzve nekivágtunk az első komolyabb emelkedésnek, melyen hamarosan a Bányász-emlékhelyhez értünk. Majdnem pontosan 85 éve történt itt egy bányakatasztrófa, mely 7 ember életét követelte (és 27 év után a bányaművelés befejezését okozta). A helynek geoládája is van, a megtalálás után további szinteket legyűrve értük el a kéktúra régi útvonalát. A lefestett jelek segítségével simán elértük a Pest Megyei Piros túra leágazását, hosszabb ideig ezen haladtunk nyugat felé.

Közben persze néhány kitérőt tettünk a Görcsönyi-forrás és a Farkasbérci-forrás irányába (itt ládát is leltünk). A Gyadai-rét keleti végét elérve hosszú szakaszon át élvezhettük az őszi kikericsek látványát utunk mentén. A Hangya Dani-tanösvény közelében megnőtt a népsűrűség, mi pedig jelzést váltva közelítettük meg (újabb emelkedés árán) a híres Függőhidat. Elsőre még nem mentünk át rajta, mivel fél km-rel odébb, a Bik-kútnál volt dolgunk (sajnos ez a láda nem került horogra). Kárpótlásként élvezhettük a függőhídon való átkelés örömeit (tériszonyosoknak, főleg ha gyerekek mozgatják az építményt, nem ajánlom).

Az időnk kezdett letelni, így igyekeztünk növelni a sebességet, ami túra végén már nehezebb feladat. A sok lefelé sem boldogított bennünket, cserébe a látogatóközpont bejáratától kaptunk még egy kis emelkedőt. Ezen a szakaszon megint nagyobb volt a csönd, ez illett is ide, hiszen itt látható Rockenbauer Pál kopjafás emlékhelye (már 29 éve lesz novemberben, hogy itt érte őt a halál). A maradék bő fél kilométert megtéve „szintidőn belül” érkeztünk a buszmegállóhoz, ahonnan megkezdhettük a hazautazást – szerencsére ezúttal izgalommentesen.