Jesper_Olsen   147

Mary Westmacott: Az óriás kenyere
Ray Bradbury: Fahrenheit 451
Wass Albert: Tizenhárom almafa

Kedvenc sorozatok: A kínai detektív, Akcelerátus-trilógia, Fandorin, Hercule Poirot, Időfutár, Jonathan Hunt Kalandok, Ködfátyol-sziget krónikái, Lufi, Miss Marple, Narnia Krónikái, Percy Jackson és az olimposziak, Rumini

Kedvenc szereplők: Abigél, Burai J, Gandalf, Hercule Poirot, Kőnig tanár úr, Miss Marple, Rojtos Gallai István, Tánczos Csuda Mózsi

Kedvenc alkotók: Agatha Christie, Amin Maalouf, Anthony de Mello, Antoine de Saint-Exupéry, B. S. Aldrich, Barsi Balázs, Böjte Csaba, Bruno Ferrero, C. S. Lewis, David Attenborough, Earl Derr Biggers, Fekete István, Friedrich Glauser, Galgóczi Erzsébet, Ghyczy-Dráveczky Zsuzsa, Ghyczy Zsuzsa, Gion Nándor, Gyökössy Endre, J. R. R. Tolkien, Just Béla, Karczag György, Kodolányi János, Korzenszky Richárd, Meša Selimović, Mitch Albom, Nagy Katalin, Notker Wolf, Rejtő Jenő (P. Howard), Robert van Gulik, Szabó Magda, Szent-Gály Kata, Timothy Radcliffe, Wass Albert

Hirdetés

Jesper_Olsen
Túrák és kirándulások, természetkedvelés

Sas, róka, búbánat… – Húsvéthétfői túránkról

Már hagyománynak számít, hogy Húsvéthétfőn családi túrára megyünk (ha az időjárás engedi – most engedte). Ezúttal a Búbánatvölgy környékén jártunk, de szerencsére nem volt okunk szomorkodni.

Erős kezdésként a piros háromszög jelzésen, majd arról letérve felkapaszkodtunk a Hideglelős-kereszthez (https://hu.wikipedia.org/wiki/Hideglel%C5%91s-kereszt), ahonnan szép kilátás nyílt észak felé. Útközben elhaladtunk a Hideg-kút mellett is. Innen a még térképen is külön kihangsúlyozott meredek ösvényen jutottunk fel a Sas-hegy 322 méteres csúcsára. Útközben szerencsére gyakran láttunk fotózásra váró virágokat…

Innen kényelmesebb utakon, a piros háromszögről a piros keresztre, majd a piros sáv jelzésre térve haladtunk a Savó-kúti tisztásig. Az előző szakasszal ellentétben az út itt sárosabb volt, de azért jól lehetett haladni. A Majális-forrás felé invitáló letérőnél fogyasztottuk el szendvicseinket, közben a fiúk még egy alkalmi padot is összetákoltak.

Kitérőt tettünk a piros kereszt jelzésen a Dobogóhoz (387 m), majd egy jelzetlen ösvényen leereszkedtünk a Rókasziklához, ahonnan remek kilátásunk nyílt a Búbánatvölgy két tava felé. Ha már itt voltunk, akkor a helyi geoládát is elővettük, majd visszatértünk az ebédelőpontig és a piros sáv jelzésen hamarosan elértük a Majális-forrást. További ereszkedéssel a tavak szintjére jutottunk, a Kerek-tónál meg is pihentünk. Végül a többi tó mellett elhaladva, egy kis hidat is útba ejtve érkeztünk vissza a kiindulási ponthoz, az Őrtorony utcába, ahonnan mindenki megkezdhette a hazautazást.

Sikerült jó időt kifogni, szerencsére az erős szél sem zavarta meg a túrát, szép élményekkel gazdagodtunk és kellemesen elfáradtunk.