Ivenn P 0
Kedvenc könyvek 41
Kedvenc sorozatok: A Széthullott Birodalom, Harry Potter, Jeonjijeog Dogja Sijeom, Locke & Key, Omniscient Reader’s Viewpoint, Riyria-krónikák, Spellslinger, Vaják, Vörös lázadás
Kedvenc kiadói sorozatok: Északi források – Fontes Boreales
Kedvenc szereplők: Kellen, Ríviai Geralt
Kedvenc alkotók: Andrzej Sapkowski, Clark Ashton Smith, Fredrik Backman, Gillian Flynn, J. R. R. Tolkien, Joe Hill, Jón Kalman Stefánsson, Mark Lawrence, Michael J. Sullivan, Patrick Ness, Pierce Brown, Sebastien de Castell, Veres Attila
Olvasott könyvek idén 13 | Olvasott oldalak idén 3984 |
Aktuális olvasmányok
Katherine Morgan Schafler: Perfekcionisták kézikönyve Hogyan engedd el a kontrollt, és hozd ki magadból a legtöbbet
Utolsó karc
2023 ÉVÉRTÉKELŐ: KÖNYVEK – Az önismeret éve
Na megérkeztünk a könyvekhez is! :) 2023 sok tekintetben nem lesz a kedvenc évem, de ha valamilyen téren nem lehet okom a panaszra, akkor azok az olvasmányaim voltak. Valami csodálatos hatodik érzékkel sikerült most megtalálnom a legnekemvalóbb és legjobb könyveket (bár ennek ellensúlyozásaként voltak epic mellényúlásaim is :D), illetve az év különlegessége, hogy felfedeztem magamnak a non-fiction műfajt, amiről meg voltam győződve, hogy nem lehet élvezetes vagy szórakoztató, de ennél nagyobbat nem is tévedhettem volna. Ennek a műfajnak köszönhetően kicsit jobb lett a viszonyom önmagammal is és voltak eye-opener momentumok, amik nagyon kellettek már nekem, hogy bizonyos rossz sémáimból ki tudjak lépni és remélhetőleg a 2024-et már ismét a célorientált, lelkes énemmel tudjam csinálni! :)
Nézzük is akkor a top olvasmányokat:
TOP3 KEDVENC FICTION
1. Hiron Ennes: Pióca – Mint éhezőnek egy falat kenyér, annyira szükségem volt erre a vérfrissítő és különleges gótikus horror/sci-fi olvasmányra. Valószínűleg az utóbbi évek egyik legegyedibb könyve, igazi újhullámos, modern horror, amit sajna a különcsége miatt jó sokan lehúztak, de én a legnagyobb lelkesedéssel ajánlanám az ínyenc falatok kedvelőinek, akik nem riadnak meg a „weirdebb” témáktól és szeretik az atmoszferikus, művészi alkotásokat.
2. J. Goldenlane: A herceg jósnője – Ez volt a legelső Goldenlane könyvem és rögtön utána megfogadtam, hogy el fogom olvasni az írónő teljes életművét! Profi, kiforrott munka. Ennél szórakoztatóbb könyvet nehéz találni, nálam ilyen egy IGAZI kalandregény, letehetetlen pörgős agymenés, ami órákra beszippant és kiszakít a valóságból. Nagyon sokat nevettem rajta és már most hiányzik Arcsin és Harh'Hatal herceg, akik még az én nemromantikus szívem is megdobogtatták.
3. R. F. Kuang: Sárga – Borzasztóan provokatív és szókimondó szatíra az amerikai könyviparról, plágiumról, írók egymással való versengéséről, az elismerésért és hírnévért való harcról. Ha egy pofont könyvvé lehetne alakítani, akkor ez lenne a végeredmény. Nagyon tetszett a bátorsága és az igazságharca, mégha néha kicsit soknak is éreztem. Kuang egy igazi egyedi hang, aki beleordít a tömegbe és felrázza az embereket, érdemes lesz rá figyelni a jövőben.
+1: Anna Cima: Tokióban ébredek – Ezt is annyira szerettem, hogy igazából a top3 bármelyik lépcsőfokán szerepelhetne. Csodálatos atmoszférájú felnövéstörténet, melynek középpontjában a japán irodalom és a japán kultúra szeretete áll. Ez egy szerelmes levél a könyvekről a könyvmolyoknak, melyben egyúttal nagyon sok nosztalgikus élmény van: lehet hozzá kapcsolódni volt egyetemistaként, különc tinédzserként, álmodozóként, rajongóként, a kilencvenes évek gyermekeként. Nagyon meggyőző első könyv, alig várom, hogy olvashassak majd újra az írónőtől!
TOP3 KEDVENC NON-FICTION
1. Ed Catmull – Amy Wallace: Kreativitás Rt. – A Pixar elnöke meséli el a stúdió megalakulásának történetét egy elképesztően lelkesítő, motiváló stílusban, miközben nagyon érdekes kulisszatitkokra is fény derül. Különösen kedves, megható emlékek vannak benne Steve Jobs-ról is. Nagyon jót tett a lelkemnek ez a könyv, szinte rögtön kedvem lett tőle megint alkotni, mindenképp ajánlanám minden kreatív területen dolgozónak vagy annak, akinek kreatív/alkotó hobbija van.
2. Marie Forleo: Everything is figureoutable (Minden megoldható! címmel a magyar kiadásban) – Ennek a könyvnek még nem értem ugyan a végére, de így a felénél tartva is ki tudom jelenteni, hogy az egyik legjobb – ha nem a legjobb – motivációval foglalkozó könyv, amit valaha olvastam. Nincs mellébeszélés és bullshit, Marie leültet téged egy füzet elé és rávesz arra, hogy foglalkozz végre a problémáiddal, és írd ki magadból az érzéseidet. Nagyon jó önismereti kérdések vannak benne, kb. mindent tartalmaz, amit az összes eddigi ilyen típusú könyvben olvastam. Ha egyetlen könyvet veszel a témában, akkor legyen ez! Ha lelkiismeretesen megcsinálod a feladatait, akkor semmi más önsegítő könyvre nem lesz szükséged.
3. Li Kaj-Fu – Csen Csiu-fan: Mesterséges intelligencia 2041 – Elképesztően érdekel engem az AI téma, személyes és munka vonatkozásában is, így nagyon örültem, hogy találtam egy könyvet, ami lényegében ad egy átfogó képet az elkövetkezendő közel 20 év várható AI trendjeiről, ráadásul egy abszolút hiteles szerző tollából (China Google korábbi elnöke). A könyvnek alapvetően pozitív és optimista a hangvétele, de azért felhívja a figyelmet több várható negatívumra is. Külön érdekessége, hogy egyszerre non-fiction és fiction, mivel a magyarázó részeket kiegészítik sci-fi novellák is. :) Nagyon informatív, érdekes könyv, szerettem olvasni!
Ezután pedig jöhetnek a szokásos kisebb „díjaim” is, amit még kiosztanék:
LEGKIKAPCSOLÓBB OLVASMÁNY
Travis Baldree: Legendás latték – Mi is lehetne chillesebb, mint egy isteni kávé és jó péksüti egy hideg napon? Jöhetnek még a nyugis kávéházi élmények és a fincsi kakaóscsigák!
LEGERŐSEBB ATMOSZFÉRA
William Gibson: Neuromancer – Azóta is hiányzik a rózsaszín neonfényben vibráló Night City a jakitori illatával az orromban, a finoman szitáló esővel a szürke éjszakában.
LEGNAGYOBB MEGLEPETÉS
William Shakespeare: Hamlet – Nem gondoltam volna, hogy ennyire tetszhet nekem egy dráma, de IMÁDTAM. Imádom, hogy mennyit lehet rajta gondolkozni, Hamlet lelki/mentális állapota egy olyan komplex és mély kérdéskör, amire nem számítottam volna egy dráma kapcsán. Fantasztikus.
LEGNAGYOBB GUILTY PLEASURE/LIMONÁDÉ
Blake Crouch: Sötét anyag – Ezzel megszületett számomra a thriller/sci-fi limonádé fogalma. Egy délutánra tökéletes volt és lehet olvasok még a szerzőtől, de hogy semennyire nem váltja meg a világot, az tuti.
LEGNAGYOBB MELLÉNYÚLÁS (alapból jó lehet, de nem nekem való)
Neal Stephenson: Snow Crash – Nem szerettük meg egymást Stephenson bácsival, a humorérzékünk valahogy ég és föld, bár lehet inkább a fordítóval vagyunk ég és föld, ez már soha nem derül ki, mert eredeti nyelven biztos nem szenvedem végig mégegyszer.
LEGNAGYOBB CSALÓDÁS
Szerb Antal: Utas és holdvilág – Szerb Antal az az ember, akitől nem akarok többet olvasni az értékrendje miatt. Röviden. :D
Ezzel pedig a díjak végére is értem. Összességében nagyon elégedett vagyok a 2023-as olvasmányaimmal, mert többségében tényleg nagyon jó, szórakoztató élményekben volt részem. A könyvek mellett olvastam képregényeket is, végre felfedeztem magamnak a Marvelt nyomtatott formában is és elképesztően jókat nevettem a Spider-man/Deadpool sorozaton. :) Még ez is klappolt!
A statisztikát végül így zárom:
– 59 könyv (52 befejezett)
– 16 622 oldal
– átlag 46 oldal/nap olvasás
Bízom benne, hogy 2024 is ennyi jó fogással lesz tele, remélem, hogy jönnek még műfajújító érdekességek, főleg az imádott horror műfajban, ahol nagy lelkesedéssel várom a Piócához hasonló „lehidalok” alkotásokat! :) De azért jöhet a szokásos fantasy, sci-fi és szépirodalmi adagom is – I am ready!
Remélem nektek is hasonlóan jó olvasmányokban gazdag volt 2023, köszönöm, hogy ismét ilyen sokat beszélgettünk egy-egy karc vagy értékelés alatt. Boldog új évet kívánok mindenkinek! ♥
Kapcsolódó könyvek: Szerb Antal: Utas és holdvilág · J. Goldenlane: A jósnő hercege · Neal Stephenson: Snow Crash · William Shakespeare: Hamlet · J. Goldenlane: A herceg jósnője · Blake Crouch: Sötét anyag · Ed Catmull – Amy Wallace: Kreativitás Rt. · Anna Cima: Tokióban ébredek · Marie Forleo: Everything is figureoutable · William Gibson: Neuromancer · Li Kaj-Fu – Csen Csiu-fan: Mesterséges intelligencia 2041 · Travis Baldree: Legendás latték · R. F. Kuang: Sárga · Joe Kelly: Spider-Man/Deadpool Omnibus · Hiron Ennes: Pióca