abstractelf 6

Margaret Atwood: A szolgálólány meséje
Catherynne M. Valente: Comfort Me with Apples
Robert Jackson Bennett: Lépcsők városa

Kedvenc sorozatok: A Lőpormágus-trilógia, A megtört föld, Chaos Walking, Darkness Rising, Fairyland, Hollófiúk, Isteni városok, Keeper of the Lost Cities, Látnok-ciklus, Percy Jackson és az olimposziak, Point 4, Részlegesek, Seven Realms, Wax and Wayne

Kedvenc szereplők: Adam Parrish, Bolond, Csavardi Samu, Daniel, Kiva Lagos, Marquis de Carabas, Robert Langdon, Royce Melborn, Sand dan Glokta, Tamás tábornagy, Temeraire, Turjin Mulaghesh

Kedvenc alkotók: Arthur C. Clarke, Brandon Sanderson, Catherynne M. Valente, Cinda Williams Chima, Dan Simmons, Erin Morgenstern, Isaac Asimov, John Corey Whaley, John Scalzi, Margaret Atwood, Naomi Novik, Neil Gaiman, Philip K. Dick, Ray Bradbury, Rene Denfeld, Robert Jackson Bennett, Robin Hobb, Stanisław Lem, Stephen King, Ursula K. Le Guin

Aktuális olvasmányok

2024. február 24., 19:26

Utolsó karc

abstractelf>!

Számomra 2023 az utazás éve volt.

Januárban 10 napot töltöttem Raurisban. Kísérőtanár voltam, és ez volt az első alkalom, hogy egyedül utaztam külföldre – hatalmas felelősség volt kiskorú tanulókat vinni magammal.
Ugyanitt először ültem sífelvonón, és nem rettegtem annyira! A legjobb élmények közé tartozott, csodálatosan éreztem magam.

Nyáron közel 2 hetet töltöttünk Balatonon. Ennek részeként végigjártuk szinte a teljes Balatont. Felfedezőútra idén Balatonfüredet választottuk. Voltunk már ott, de inkább csak átutazóban. Most viszont egy teljes napot töltöttünk el ott.
A másik kedvenc élményem, hogy idén a Badacsony tetejére kocsival mentünk fel – milliószor megmásztuk már, így annyira jó érzés volt ilyen módon is felmenni a Kisfaludy házig.

Júliusban egyik barátnémmal 3 napos kiruccanásra mentünk Tatára egy wellness szállodába. Ez az út inkább szólt arról, hogy kicsit kikapcsolódjunk, ezért is választottuk ezt a várost.

Augusztusban 5 napot töltöttünk Győrben, ami az egyik nagy szerelemvárosunk lett. Az 5 nap során elutaztunk Pannonhalmára is, ami bámulatos volt. Illetve kiutaztunk Bécsbe 1 napos városnézésre. Bécsben hatalmas körsétát tettünk – a Belvedere kastélytól a Szent István székesegyházon át a Tenger Házáig mindent bejártunk. Hatalmas élmény volt és persze lejártuk a lábunkat – főleg, hogy mindig észrevettem valami új nevezetességet, ami miatt egyre nagyobb távokat tettünk meg. Természetesen emiatt sietni kellett, hogy egyáltalán visszaérjünk a vonatra.

Szeptember 1-jén tudtam meg, hogy engem választottak egyik kísérőtanárnak egy görögországi utazáshoz, így októberben 2 hetet Görögországban tölthettem.
Sosem láttam még a tengert, így már csak azért is megérte elutazni, hogy azt láthassam. Ráadásul nagyon jó idő volt, így a két hét során bármikor tudtunk fürdeni benne. Persze rengeteg programon is részt vettünk. Megnéztük Zeusz Kádját, Thesszalonikit, megjártuk a Meteórákat és Skiathos-szigetére is elhajóztunk. Már a Zeusz Kádja is lehengerlő látvány volt, de a Meteórák és a hajóút? A Meteórákon megküzdhettem a tériszonyommal, de az a látvány, ami ott fogadott, leírhatatlan. Ugyanezt érzem a tengeri hajóúttal kapcsolatban is. 2,5 óra volt egy irányba, ráadásul még delfineket is láttunk! A szigeten természetesen megnéztük a Mamma Mia forgatási helyszíneit, és még citromot is szedtem. Utána még elhajóztunk Európa egyik legszebb strandjára, egy igazi homokos tengerpartra. Emellett rendeztek nekünk görög estet is, felkerestünk ikonfestőt és a környéket is alaposan bejártuk.
Igaz, az utazás maga nagyon fárasztó volt, illetve rengeteget dolgoztunk odakint, de ez az élmény mindent megért!

Ezután már csak egy utazásom volt, ami nem munkához/egyetemhez köthető. Decemberben kimentünk 1 napra Eszékre az ottani adventi vásárba. Ebből inkább városnézés lett, mert maga az adventi vásár sokat nem nyújtott. Viszont nagyon hangulatos volt a Dráva partján sétálgatni, illetve beülni egy Harry Potteres hangulatú kávézóba.

Nagyon sok élménnyel gazdagodtam az idei évben, és végtelenül hálás vagyok ezekért a lehetőségekért!

Utolsó hajónapló-bejegyzés

>!
58. nap ()