Fuss ​önmagadért 6 csillagozás

Önismeret, stresszkezelés és mindfulness
William Pullen: Fuss önmagadért

Mindannyian ​tudjuk, hogy egy hosszú séta, lassú kocogás vagy gyors futás már önmagában is jótékonyan hat a lelkiállapotunkra. Mi lenne, ha ezt az energiát tartósan be tudnánk emelni az életünkbe, hogy pozitív változásokat érjünk el?

William Pullen pszichoterapeuta a testmozgást, a pszichoterápia egyes elemeit és a mindfulnesst (tudatos jelenlétet) ötvözi egységes önismereti módszerré. A dinamikus futásterápia egy olyan új megközelítés, amely a szervezetünkből és a testmozgásból indul ki, forradalmi módon csökkenti a szorongást és növeli a motivációt. Jótékony hatása van, akár a stresszoldásra, a változásokkal vagy nagy döntésekkel való megbirkózásra keresünk stratégiákat, akár egyszerűen csak arra törekszünk, hogy jobban összpontosítsuk az elménket a hétköznapi életben vagy a munkában.

A Fuss önmagadért számos egyszerű, a testmozgás meditatív, gyógyító erején alapuló mentális gyakorlatot kínál. A módszer végezhető egyedül vagy egy barát társaságában, de… (tovább)

Tartalomjegyzék

>!
HVG Könyvek, Budapest, 2018
248 oldal · puhatáblás · ISBN: 9789633046432 · Fordította: Becz Dorottya, Biró Andor

Enciklopédia 1


Most olvassa 3

Várólistára tette 37

Kívánságlistára tette 30


Kiemelt értékelések

bodr>!
William Pullen: Fuss önmagadért

William Pullen: Fuss önmagadért Önismeret, stresszkezelés és mindfulness

Élelmes fickó ez a William Pullen, hiszen abból teremtett megélhetést, hogy szomorúságában futkározni kezdett a londoni lakásához legközelebb eső parkban, és ez annyira megtetszett neki, hogy körített hozzá egy ideológiát, amit most dinamikus futásterápia néven árul. A hívószó a mindfulness, amire minden öntudatos hipszter ugrik. Igen, én is.

Azért vettem kezembe a könyvet, mert azt vártam tőle, hogy futás közben végezhető mindfulness gyakorlatokat fog tanítani. Mivel nélküle is szoktam futás közben mindfulnessezni, ezért lehet, hogy alapjáraton is magasan volt a léc nálam, de szerintem enélkül is minden várakozásomat alulmúlta volna. A könyv ugyanis nem áll másból, mint hogy egy bevezető és egy levezető szájtépés közé be van ékelve a leggyakoribb negatív érzelmek leírása, néhány kérdéssel, amin futás közben gondolkodni kell, és még több kivonalkázott, üres résszel, ahova az olvasó a saját válaszait és tapasztalatait leírhatja. No de legalább a kérdések frappánsak és elgondolkodtatóak lennének! De nem azok, a legtöbbön én öt másodperc erejéig sem kívántam elidőzni. Az utsó egy gyerekekről szóló fejezet, az ottani kérdések egész ígéretesek, bár lehet, hogy én vagyok emocionálisan analfabéta, éppenséggel nem ez lenne rá az első bizonyíték.

A dinamikus futásterápia tehát annyi, hogy 1. ráhangolódsz arra, hogy te most ezt fogod csinálni, 2. elmész futni, és közben gondolkodsz valamin (igaz, ennek semmi köze a mindfulnesshez), 3. leírod, mire jutottál. Hogy milyen kérdéseken gondolkodj a második pontban, azt pedig az alapján tudod kiválasztani, hogy az aktuális érzelmednek/problémádnak megfelelő fejezetet felütöd, és kiválasztasz egy kérdést. Hajrá!

2 hozzászólás
reila>!
William Pullen: Fuss önmagadért

William Pullen: Fuss önmagadért Önismeret, stresszkezelés és mindfulness

Végig futottam rajta ( szó szerint :) ), de nem igazán tudtam beépíteni a kezdő kocogásaimba a módszert. Tény hogy a sport gyógyít, lényegében bármilyen rendszeresen végzett mozgásforma csodákra képes testtel és pszichével egyaránt. Lehet erre kutatásokat szervezni, hogy megtudjuk pontosan miben is áll ez a gyógyító erő, saját kitartásunk és önbizalmunk fejlesztésében, az rendszer felépítésében, a motiváltság kiépítésében vagy a csoport és a közös munka szociális erejében. De voltaképp mindegy, a lényeg hogy működik, de maga a könyv nem sokat tett hozzá az eredményekhez.

szikszai_2 P>!
William Pullen: Fuss önmagadért

William Pullen: Fuss önmagadért Önismeret, stresszkezelés és mindfulness

Ezt a könyvet eredetileg a címe miatt vettem. Aztán ahogy elolvastam, hogy a könyvben leírt módszereket már évek óta használom. Legalábbis sokat belőlük, mert ha szomorúság ér, akkor elmentem futni egy jó hosszú távot és utána megnyugodtam.
A futás nálam amúgy is feszültségoldó tevékenység és van, amikor agyalok valamin futás közben.
Az elgondolás egyébként nagyon jó és jól használható. Önismereti utazás önmagunk felé.
Ajánlom mindenkinek, aki szeret futni és érdeklődik a pszichológia iránt is.

Írhatnám_Polgár>!
William Pullen: Fuss önmagadért

William Pullen: Fuss önmagadért Önismeret, stresszkezelés és mindfulness

A mozgás pozitív hatással van a lelkiállapotra, ez kb. köztudott. A könyvben van futás meg mindfulness, meglehetősen nyögvenyelősen összekapcsolva. Nincs vele semmi baj, csak nincs benne semmi.


Népszerű idézetek

lindiszm>!

Ha egy szóban akarom összefoglalni, hogy számomra mit jelent az élet: mozgást. Élni annyi, mint mozgásban lenni.
– Jerry Seinfeld

8. oldal, Előszó - Mi a dinamikus futásterápia? (HVG Könyvek, 2018)

William Pullen: Fuss önmagadért Önismeret, stresszkezelés és mindfulness

Kapcsolódó szócikkek: Jerry Seinfeld
lindiszm>!

A mozgás gyógyír.

7. oldal, Előszó - Mi a dinamikus futásterápia? (HVG Könyvek, 2018)

William Pullen: Fuss önmagadért Önismeret, stresszkezelés és mindfulness


Hasonló könyvek címkék alapján

Rebecca E. Williams – Julie S. Kraft: A tudatos jelenlét a függőségből kivezető úton
Elisabeth Lukas: Mondj búcsút a kiégésnek!
Corinne Sweet: Nyugalomnapló
Corinne Sweet: Mindfulness
Szondy Máté: Tudatos változás
John Teasdale – Mark Williams – Zindel Segal: Tudatos jelenlét a gyakorlatban
Michael Acton Smith: Belső csend
Ruby Wax: Mindfulness-kalauz
Brené Brown: A tökéletlenség ajándéka
Brené Brown: Élj szívvel-lélekkel