Érzelmi ​biztonság 133 csillagozás

Mit kell(ene) tudnunk a gyerekekről és magunkról?
Vekerdy Tamás: Érzelmi biztonság

Vajon ​mire van szükség ahhoz, hogy gyerekeink érvényesüljenek, beváljanak az életben? Valóban annyi mindenre, és olyan eszeveszett tempóban, mint azt a világ ma sugallja?

Vekerdy Tamás szerint a válasz: nem. Nem az lesz sike­res felnőtt, aki kisgyerekkorában már fel­nőtt módon hajtott és teljesített, hanem az, aki teljes értékű kisgyerekéletet élhetett.

Szülőként az érzelmi biztonság megadása a legjobb lehetőségünk arra, hogy megvédjük gyerekeinket a normálisnál nagyobb mértékű szorongástól, a sodródástól, a személytelen, így személyiséget roncsoló kapcsolatoktól.
Aki érzelmi biztonságban, testi-lelki értelemben ölelő melegségben nő fel, az gyerekként és később felnőttként is jóval eredményesebben tudja megoldani és kiegyensúlyozottabban átvészelni az élet nehézségeit.

„Sokszor és sokfelé »tartottam előadást« a Nyitott Akadémia szervezésében. Azért tettem idézőjelbe a »tartottam előadást«, mert sokkal szívesebben mondanám így:… (tovább)

>!
Kulcslyuk, Budapest, 2019
216 oldal · keménytáblás · ISBN: 9789638902696
>!
Kulcslyuk, Budapest, 2018
216 oldal · keménytáblás · ISBN: 9789638902696
>!
Kulcslyuk, Budapest, 2017
216 oldal · keménytáblás · ISBN: 9789638902696

3 további kiadás


Enciklopédia 6

Szereplők népszerűség szerint

Széchenyi István


Kedvencelte 13

Most olvassa 28

Várólistára tette 74

Kívánságlistára tette 114

Kölcsönkérné 4


Kiemelt értékelések

meseanyu P>!
Vekerdy Tamás: Érzelmi biztonság

Vekerdy Tamás: Érzelmi biztonság Mit kell(ene) tudnunk a gyerekekről és magunkról?

A könyv nagy részét olvastam már máskor, máshol, de azért jó volt összegzésnek, kellett a megerősítés.

11 hozzászólás
melka123>!
Vekerdy Tamás: Érzelmi biztonság

Vekerdy Tamás: Érzelmi biztonság Mit kell(ene) tudnunk a gyerekekről és magunkról?

Még sosem olvastam ilyen témában könyvet, de örülök, hogy a férjem a kezembe nyomta a minap: „Olvasd el, mert nagyon jó!” felkiáltással.
Tényleg nagyon jó, és tartalmas, a konkrét példáknál, volt hogy magamra ismertem. A stílusa nagyon jó, szinte pörögnek az oldalak, mert annyira érdekesen mégis közérthetően fogalmaz Vekerdy a kisgyerekek gondolkodásáról, arról, hogy az iskola mennyire „elrontja” őket. Sajnos!
Örülök, hogy még mielőtt szülő lettem, elolvashattam ezt a hasznos kis „Bibliát” a gyerekekről!

>!
Kulcslyuk, Budapest, 2011
216 oldal · ISBN: 9789638902696
Annamarie P>!
Vekerdy Tamás: Érzelmi biztonság

Vekerdy Tamás: Érzelmi biztonság Mit kell(ene) tudnunk a gyerekekről és magunkról?

Bár ismerem Vekerdy Tamás gondolatait gyermeknevelésről, értékrendről, de eddig még nem olvasam tőle semmit. Azaz, majdnem semmit….
Ahogy látom, sokan bosszankodtak azon, hogy a könyv tartalma már a szerző korábbi írásaiban megjelent. Számomra csak az utolsó, kamaszokról szóló fejezet volt ismerős, amit egy az egyben beemeltek a „Visszatalálunk egymáshoz” című könyvből.
Mindettől függetlenül nekem hatalmas élmény volt a könyv olvasása, hiszen alapvetően egyet értek a szerző szinte minden gondolatával. A legeslegszebb gondolat számomra az volt, hogy: „Tudja-e a szülő élvezni különböző gyerekeit? …Jelent-e örömöt a szülő számára, hogy az egyik gyereke ilyen, a másik olyan? Vagy neki van egy konkrét elképzelése, amit csak az egyik gyerek tölt be?…Szóval: mit akar a szülő? Van-e konkrét elképzelése arról, hogy az ő gyereke milyen legyen, vagy pedig arra törekszik, hogy önmagát tudja kibontakoztatni.” Persze mindannyian így gondoljuk, de amikor jönnek a hétköznapok, akkor bizony azt szeretnénk, ha a gyerekünk úgy teljesítsen, akkor beszéljen, akkor olvasson, amikor a többi gyerek. Élvezze azt, amit kín keservvel nyújtunk neki, akkor aludjon, amikor lefektetjük, legyen olyan, amilyennek megálmodtuk… Nem mondom, hogy könnyű átprogramozni agyunkat, ami a világ elvárásaira állt be a hosszú évek alatt, de biztos, hogy érdemes.
Mindenkinek csak azt tanácsolhatom, hogy olvassa el ezt a könyvet és hagyja magában leülepedni az olvasottakat, ahogy maga a szerző is mondja: a gyerek sem akkor tanul, amikor tanul, hanem amikor pihenni, érni hagyta a dolgokat.

Aoimomo P>!
Vekerdy Tamás: Érzelmi biztonság

Vekerdy Tamás: Érzelmi biztonság Mit kell(ene) tudnunk a gyerekekről és magunkról?

Amiért levettem a polcról, abban tudott segíteni, rávilágított mi az alapvető probléma részemről a kapcsolatunkban és kis utánajárással az is kiderült, hogy ezen hogy tudok segíteni, de már többször megállapítottam, hogy nekem túlságosan fekete-fehér álláspontot képvisel több olyan dologban, amiben én arany középútra törekszem, többször is szünetet kellett tartanom, amíg rendeződött a vérnyomásom :P

_natalie_néven_ IP>!
Vekerdy Tamás: Érzelmi biztonság

Vekerdy Tamás: Érzelmi biztonság Mit kell(ene) tudnunk a gyerekekről és magunkról?

az érzelmi biztonság után van még néhány dolog, de előtte nincsen semmi. vegyétek komolyan.

Manawydan>!
Vekerdy Tamás: Érzelmi biztonság

Vekerdy Tamás: Érzelmi biztonság Mit kell(ene) tudnunk a gyerekekről és magunkról?

Mi most pont korszakváltás előtt állunk, idén lesz 11 éves a fiam. Istenem add, hogy mindent jól csináltam:)!

dorcika>!
Vekerdy Tamás: Érzelmi biztonság

Vekerdy Tamás: Érzelmi biztonság Mit kell(ene) tudnunk a gyerekekről és magunkról?

A magyar pszichológusok közül Vekerdy az egyetlen, akinek mindig szívesen hallgatom a véleményét, legyen szó bármilyen témáról. Mégis azt érzem, hogy ez a könyve túlságosan csapongó ahhoz, hogy bármi érdemlegeset meg lehessen tudni belőle. Az alternatív iskolákról például igazán írhatott volna többet, mert szerintem a Waldorf se olyan szipi-szupi, mint amilyennek ő beállítja. (Akit érdekel, nézzen utána Rudolf Steiner filozófiájának. Ha csak nem vagytok keményvonalas ezósok, kétlem, hogy bejön majd.) Érdemes lett volna írni a Rogers- vagy Montessori-iskolákról is.
Amúgy sok mindenben egyetértek Vekerdyvel (kivéve a „régenmindenjobbvót” hozzáállást, ezt nagyon nem bírom), de ebben a formában ez a könyv kevés. Még akkor is, ha előadások kivonata, mert azoknak a vázára is fel lehetett volna építeni egy sokkal informatívabb művet.

H_Andi>!
Vekerdy Tamás: Érzelmi biztonság

Vekerdy Tamás: Érzelmi biztonság Mit kell(ene) tudnunk a gyerekekről és magunkról?

Jó, jó kis könyv ez, de nálam nem tudta felülmúlni Ranschburg Jenőt. Nekem Vekerdy egy kicsit tudományosabb, míg Ranschburg közérthetőbb; vagy a fene tudja… Szóval érdekes, megfontolandó dolgokat írt, de mégis, nálam valami hiányzott …, nem fogott meg, ragadott magával, nem olvastatta magát a könyv. Sajnálom, mert nagy várakozással kezdtem el olvasni az első Vekerdy könyvemet.

pepita_ofelia>!
Vekerdy Tamás: Érzelmi biztonság

Vekerdy Tamás: Érzelmi biztonság Mit kell(ene) tudnunk a gyerekekről és magunkról?

Na, jól beleválasztottam. Ugyan még Vekerdy egyetlen megjelent könyvét sem olvastam korábban, mégis a leírtak 90%-a már ismerős volt. Hogy honnan? Tavalyelőtt tavasszal volt akkora szerencsém, hogy ott voltam egy előadásán. Akkor is kissé csapongónak éreztem, de gondoltam, egy órába akart mindent belesűríteni, hát jó. Egy könyvnél már kevésbé bocsánatos, az meg hogy 2011-ben jelent meg először, és 2019-ben még mindig pont ugyanazokat mondta el egy előadáson… De nem akarom én bántani, nagyon fontos dolgokról beszél(t), amit nem lehet elégszer hangsúlyozni. A legtöbb gondolatával tudok azonosulni*, sajnos, (tanítóként) az iskoláról leírtakkal is teljesen egyetértek. Csak azt hiszem, rosszul választottam meg az „első Vekerdymet”.

Píesz: a felnőtt kapcsolatokról szóló fejezetben azért annál a gondolatnál, hogy milyen szörnyű, ha a megcsalt fél nem képes megbocsátani, kb. a tarkómig szaladt a szemöldököm. Ha nem éreznéd elég sz@rul magad, amiért megcsaltak, légyszi, legyen bűntudatod is, hogy nem könnyű megbocsátani. LOL. (Ja, nem.)

* Az alvásról szólóval pont nem. Mondjuk, még egyetlen gyermeknevelés témában olvasott könyvben sem találkoztam ezzel kapcsolatban az én gondolataimmal, de ebből nem sikerült azt levonnom, hogy én tévedek. :D

3 hozzászólás
kritta P>!
Vekerdy Tamás: Érzelmi biztonság

Vekerdy Tamás: Érzelmi biztonság Mit kell(ene) tudnunk a gyerekekről és magunkról?

A könyv nagyon hasznos, érdekes a gyermekek nevelésével kapcsolatos témákat vet fel, amit érdemes minden szülőnek átgondolnia és hasznosítania egy-egy remek gondolatot. Kiemelésre érdemes az írói stílus, az amivel Vekerdy Tamás egyszerre szól szakemberhez és szülőkhöz közérthető, elgondolkodtató formában. Személy szerint nagyon örülök, hogy kézbe vettem és elolvastam a könyvet, sok számomra is hasznos fejezetet találtam, amit a magánélteben tudok hasznosítani, ezért minden korosztály számára ajánlom, mert hasznos olvasmány és gondolatébresztő „beszélgetés”.

Részletesen: http://konyvlelo.blogspot.com/2020/12/vekerdy-tamas-erz…


Népszerű idézetek

esőember>!

„Hogy az iskola milyen abnormális hely, már abból is látszik, hogy az kérdez, aki tudja, és annak kell válaszolnia, aki nem tudja.”

82. oldal

Vekerdy Tamás: Érzelmi biztonság Mit kell(ene) tudnunk a gyerekekről és magunkról?

4 hozzászólás
esőember>!

Goethe írja, hogy ha aszerint nézel valakit, például egy gyereket, amilyen ő most, a jelen pillanatban, azzal megakasztod a fejlődésének útját. Ha azonban aszerint nézel rá, hogy mivé lehetne, akkor segíted őt a fejlődésben.

17. oldal

Vekerdy Tamás: Érzelmi biztonság Mit kell(ene) tudnunk a gyerekekről és magunkról?

1 hozzászólás
madárka>!

„Leves előtt vizet iszol? Békák nőnek a hasadba!”
A hülyeség tombol!

53. oldal (Kulcslyuk, 2011)

Vekerdy Tamás: Érzelmi biztonság Mit kell(ene) tudnunk a gyerekekről és magunkról?

madárka>!

Természetesen a kapcsolatokat nem sorolom a szörnyűségek közé, de például problémának tartom, hogy a média a gyerekeink felé azt sugározza, hogy az boldog, aki szerelmes. Ez így hazugság, természetesen. Azt kellene sugároznia, hogy aki szerelmes, vagy akinek barátai vannak, vagy akinek bármilyen módon tágulnak az emberi kapcsolatai – munkatársak, közös sport, művészetek és így tovább –, az több örömhöz jut. Ez ugyanis igaz. De az is igaz, hogy amennyivel több örömhöz jut, ugyanannyival több kínhoz, keserűséghez és bánathoz, féltékenységhez és fájdalomhoz is. Tehát megnő a személyes kapcsolatoknak az amplitúdója, de mind a két irányba! Erről is tudniuk kéne a gyerekeinknek, nehogy már azt higgyék kamaszkorukban, hogy mindenkinek sikerül ez, csak nekik nem, mindenkinek könnyű, csak nekik nem.

187. oldal (Kulcslyuk, 2011)

Vekerdy Tamás: Érzelmi biztonság Mit kell(ene) tudnunk a gyerekekről és magunkról?

madárka>!

Mi a helyzet a modern ifjúsági irodalomnak azzal a részével, amit általában szidnak a szülők? Például a mostanában nagyon divatos vámpírregényekkel? Szerintem: miért ne? Miért ne röptessük ezekbe az irányokba is a fantáziánkat? A vámpír örök téma, legalábbis Drakula óta mindig újra visszatér. Azért sem esem kétségbe a vámpírok népszerűségétől, mert úgy gondolom, hogy az a gyerek, aki képes bármit szenvedélyesen elolvasni, a későbbiekben olvasóvá lesz. Nagyszerűnek tartom például, hogy egy olyan könyv – mert szerintem az! –, mint a Harry Potter, amelynek humora, érzelmi telítettsége van, amely ennyire benne gyökerezik az angol hagyományban, az úgynevezett „nem olvasó” fiatalok tízmillióit hódította meg és csábította olvasásra! Remek, hogy vannak ilyen kortárs irodalmi sikerek is, amelyek el tudnak jutni a mai gyerekekhez!

99. oldal (Kulcslyuk, 2011)

Vekerdy Tamás: Érzelmi biztonság Mit kell(ene) tudnunk a gyerekekről és magunkról?

Kapcsolódó szócikkek: Harry Potter · vámpír
esőember>!

Ugyancsak ártalmas, ha a szülő aggodalmában, hogy óvja a gyereket, már korán félelemre szoktatja. Felszisszen, jujjog, iszonyatot mímel, ha a gyerek lépcsőre vagy mászókára mászik; sikoltozik, ha megsimogat egy kutyát, és rögtön rámondja, hogy harap. A gyerek attól kezdve minden kutyától, sőt az is lehet, hogy minden kutyához hasonlótól is félni fog. A világ így ahelyett, hogy tisztulna számára, alattomos félelmekkel telik meg.

67. oldal

Vekerdy Tamás: Érzelmi biztonság Mit kell(ene) tudnunk a gyerekekről és magunkról?

Kapcsolódó szócikkek: félelem
esőember>!

Nem, nem szeretnék afféle „megmondó emberré” válni. Aki tudja. Aki rendíthetetlen. Aki úgy beszél, mintha igaza volna. Magam sem szeretem a megmondó embereket, és egyetlen pillanatig sem hiszek nekik. A kérdező embereket szeretem. Azokat, akik a másik ember véleményére kíváncsiak.

8. oldal

Vekerdy Tamás: Érzelmi biztonság Mit kell(ene) tudnunk a gyerekekről és magunkról?

esőember>!

Az óvodás legfejlesztőbb tevékenysége a szabad játék! Nem az irányított játék, nem a készségfejlesztő játék, nem a játékos tanulás. A szabad játék.

31. oldal

Vekerdy Tamás: Érzelmi biztonság Mit kell(ene) tudnunk a gyerekekről és magunkról?

esőember>!

A kamaszkor egyébként is a dogmatizmusra hajlik intellektuálisan. Ilyenkor az egyetlen megtalált igazság érvényes, s még nem sejlik fel, hogy az igazság mindig többarcú, sokdimenziójú és paradoxonokból áll össze.

141. oldal

Vekerdy Tamás: Érzelmi biztonság Mit kell(ene) tudnunk a gyerekekről és magunkról?

2 hozzászólás
esőember>!

Amit mindenképpen tudnunk kell: szó nincs arról, hogy nekünk fejlesztenünk, képeznünk kellene egy egyébként egészséges gyereket járásban, beszédben vagy bármi másban! Egy feladatunk van: viselkedjünk többé-kevésbé normálisan, hagyjuk mozogni, beszélgessünk vele, énekeljünk neki, mondókázzunk vele, csiklandozzuk, dobáljuk, lovagoltassuk! Így a gyerek előbb vagy utóbb beszélni fog, és hangsúlyozom, MINDEGY, hogy hároméves koráig mikor szólal meg. Aki hároméves korban szólal meg, az is nagyjából ugyanakkor fog mondatokban beszélni – megszólalása után hamarosan –, mint aki hét vagy kilenc hónaposan már „megszólalt”.

28. oldal

Vekerdy Tamás: Érzelmi biztonság Mit kell(ene) tudnunk a gyerekekről és magunkról?


Hasonló könyvek címkék alapján

A. S. Neill: Summerhill
Szabó Magda: Mondják meg Zsófikának
Alice Miller: A tehetséges gyermek drámája és az igazi én felkutatása
Barbara Coloroso: Zaklatók, áldozatok, szemlélők: az iskolai erőszak
Kádár Annamária: Mesepszichológia
Mérei Ferenc – V. Binét Ágnes: Gyermeklélektan
Singer Magdolna: Ki vigasztalja meg a gyerekeket?
Cziegler Orsolya: Okos gyerekek, gyerekes felnőttek
Penelope Leach: Picik és kicsik
Dorothy Einon: A tanulás kezdetei