A Szellemhívók és áldozárok kötetcím az amerikai őslakos vallások két fontos jelenségét nevezi meg. A szellemhívó szó az inuit (eszkimó) angekok, dán andemaner kifejezés pontos fordítása, régi magyar áldozár ("áldozópap") szavunk pedig itt az azték és inka vallási specialistára utal. A kötet ennek megfelelően tagolódik három – egy inuit, egy azték és egy inka – vallástörténeti részre. Az egyes részeket forrástani tanulmányok vezetik be, melyek történeti-filológiai módszerrel ismertetik meg az olvasót a legfontosabb vallástörténeti forrásszövegekkel. A forrástani bevezetést minden részben számos rövidebb-hosszabb szemelvény követi a leírt forrásokból. Az inuit rész kitüntetett témája a sámánság, de nem egy, részben igen korai szöveg szól a segítő szellem (tornak), a taburendszer vagy a Tengeri Állatok Úrnője vallási képzetéről. Az azték rész témája különösen az emberáldozat, de helyet kap ezenkívül az azték panteon, az ünnepi naptár és a népi kozmogónia is. Az inka rész főtémája a… (tovább)
Szellemhívók és áldozárok 3 csillagozás
A következő kiadói sorozatban jelent meg: Károli Könyvek - Műfordítás, forrás L'Harmattan
Várólistára tette 4
Kívánságlistára tette 13
Kölcsönkérné 1
Népszerű idézetek
Kutyáik, mint már mondottuk, farkasokra hasonlítanak; az igához vagy hámhoz úgy erősítik őket, mint mi az ökröket vagy lovakat, és velük húzatják holmijukat egy szánon egyik helyről a másikra a jég tetején. Amikor már nem tudják őket erre használni, akkor megeszik őket.
51. oldal
Vassányi Miklós: Szellemhívók és áldozárok Sámánság, istenképzetek, emberáldozat az inuit (eszkimó), azték és inka vallások írásos forrásaiban
Vadászatból élnek, s a vadállatok húsát teljesen nyersen fogyasztják. Italuk a vadállatok meleg vére, s nem gondolnak mással, mint hogy a gyomrukat megtöltsék – ebben van a legnagyobb boldogságuk.
54. oldal
Vassányi Miklós: Szellemhívók és áldozárok Sámánság, istenképzetek, emberáldozat az inuit (eszkimó), azték és inka vallások írásos forrásaiban
A nők bajaira büntetésként tekintenek, mely azért jár, mert nem tettek eleget a viselkedésüket bizonyos periódusokban szabályozó előírásoknak, amelyeket Szedna határozott meg.
94. oldal
Vassányi Miklós: Szellemhívók és áldozárok Sámánság, istenképzetek, emberáldozat az inuit (eszkimó), azték és inka vallások írásos forrásaiban
Amikor vitték a gyerekeket megölni, akkor ha azok sírtak és sok könnyet hullattak, örültek azok, akik vitték őket, mert előjelnek [pronóstico] vették arra nézve, hogy majd sok vizük lesz abban az évben.
174. oldal
Vassányi Miklós: Szellemhívók és áldozárok Sámánság, istenképzetek, emberáldozat az inuit (eszkimó), azték és inka vallások írásos forrásaiban
Hasonló könyvek címkék alapján
- Tornai József: Boldog látomások ·
Összehasonlítás - Passuth László: Esőisten siratja Mexikót 87% ·
Összehasonlítás - Szilárdi Réka – Barcsa Krisztina (szerk.): A fikciótól a kultuszokig ·
Összehasonlítás - Michael D. Coe – Dean Snow – Elizabeth Benson: Az ősi Amerika atlasza ·
Összehasonlítás - Benkes Mihály (szerk.): Civilizációk és vallások ·
Összehasonlítás - Erich von Däniken: Istenek stratégiája ·
Összehasonlítás - Erdélyi Zsuzsanna (szerk.): Hegyet hágék, lőtőt lépék 98% ·
Összehasonlítás - Mircea Eliade: Vallástörténeti értekezés ·
Összehasonlítás - Zalka Csenge Virág: Útban az ég felé ·
Összehasonlítás - René Guénon: Általános bevezetés a hindu doktrinák tanulmányozásához ·
Összehasonlítás