Várkonyi Nándor 1896-ban született Pécsett.
Nyitrán érettségizett, majd magyar-francia szakot végzett Budapesten.
1918-19-ben a későbbi neves író-filológus, gróf Révay József házitanítója. 1921-ben, az I. világháborúban szerzett sérülése következményeként elvesztette hallását. 1924-től a pécsi egyetem könyvtárosa. Egyetemi éveitől számos helyi és országos lapban, irodalmi folyóiratban publikálja elbeszéléseit, műfordításait, esszéit. 1925-26-ban a Symposion szerkesztője, 1935-től egyetemi magántanár, 1941-48-ig a Sorsunk egyik alapítója-szerkesztője. Jelentős irodalomszervező, számos fiatal írói tehetség támogatója, felfedezője, útnak indítója (Csorba Győző, Galsai Pongrác, Mészöly Miklós, Sásdi Sándor, Simon István, Tatay Sándor, Weöres Sándor és mások).
1929-ben jelenik meg A modern magyar irodalom története 1880-1920 c. munkája, 1940-ben az Elmék, eszmék, ill. Petőfi arca c. kötete. Az újabb magyar… (tovább)
Varázstudomány I-II. (Sziriat oszlopai 3.) 6 csillagozás
Eredeti megjelenés éve: 2000
Enciklopédia 7
Szereplők népszerűség szerint
Kedvencelte 2
Várólistára tette 14
Kívánságlistára tette 38
Kiemelt értékelések
Ötből öt csillag, kapásból, mindenféle levonások, valamint utólagos megbánás nélkül.
Feltételezzük, hogy létezik a Roxfort. Feltételezzük, hogy létezik neki közép- vagy kelet- vagy mindkét-európai változata. Feltételezzük, hogy négy tornya van neki, roxfortos rendszer alapján, legfeljebb a nevük más. Ha mindez igazolódna, akkor száz százalékos biztonsággal állíthatnánk, hogy Várkonyi Nándor (Hamvassal meg Weöressel együtt) ebben az intézményben végzett, a Hollóhát (vagy annak helyi megfelelője) növendékeként, műveit ebben az intézményben évtizedek óta a felsőbb évfolyamok tankönyvként használják – és buknak belőle rakásra. Én is hollóhátas lennék, és én is megbuknék, ha kihúznám a mágusérettségin, de sajnos erre esélyem nincs, mert a felvételi levelemet elsikkasztották.
Alap-szakirodalom. Roppant értékes, fontos források nélkülözhetetlen gyűjtőhelye.
Részletek a blogon:
https://gyujtogeto-alkoto.blog.hu/2020/02/05/varkonyi_n…
Népszerű idézetek
[…] a derék apát [Johannes Trithemius] éppen nem valamely égi szellemsereget, mennyei hierarchiát mutat be nekünk, hanem a néphit tündér, manó, lidérc, sellő, dobroc, güzü, hiz, rém, báb, garabonc, hegygörgető, hopcihér, kincsőr, sárkány, patvar, törpe, óriás stb. mitológiáját osztályozza tudományosan, keverve némi mágiával, s igyekszik az egészet betelepíteni az újplatonizmus hajlékába.
180. oldal, I. kötet
Az úgynevezett nagyközönség az okkultizmust illetőleg általában négy csoportra oszlik, vannak tagadók és közönyösek, vannak kritikátlan hívők, csodavárók, végül elfogulatlan tudnivágyók, akiket az igazság szeretete indít. Az utóbbiak száma a legkisebb, pedig éppen hozzájuk kívánnánk szólni a következőkben.
73. oldal, I. kötet
Thraszülosz tisztán látó és gondolatolvasó képességekkel bírt, s ennek sok kedvező, sikeres jelét adta, de mindentudása végül is terhessé vált Tiberius számára, úgyhogy elhatározta, megöleti: felvitte egy magas bástyafalra avval a szándékkal, hogy orozva lehajíttatja, előbb azonban gúnyosan megkérdezte, vajon látja-e a saját sorsát, mi fog történni vele? A jós talpraesetten azt felelte, hogy a legnagyobb életveszedelemben forog, de Tiberius csak 24 órával fogja túlélni őt. A császár erre sürgősen letett gyilkos szándékáról.
367. oldal, I. kötet
A nádbot mint varázsvessző, Szilik-mulu-khinek, a gyógyítás istenének jelvénye [Babilonban], egy szöveg ezt mondja róla:
Arany nádvesszője, hatalmas nádvessző, mocsarak világító nádvesszője,
istenek szent szalmaszála,
rézből való nádvessző, mely kiteljesíti a tökéletességet,
Szilik-mulu-khi követe vagyok,
a fenséges megifjodás követe.
178. oldal, II. kötet
Assisi Szent Ferenc a Fiorettit írja meg, éli át, Keresztes Szent János a lélek sötét éjszakáját, Tauler a lelki szegénységet, Seuse Jézus kínszenvedését, Ruysbroeck a szeretet hét lépcsőjét, Szent Teréz a lélek várkastélyát.
36. oldal, II. kötet, A mágus
→ |
---|
A szertartások, a külsőleges praktikák túlhangsúlyozása már hanyatlás, s ha az egész művelet csupán erre szorítkozik, belső előkészület, avatottság nélkül, akkor egyenesen tagadása az igazi mágiának, útszéli varázslás, hókuszpókusz, babona vagy csalás, imposztorság. A valódi mágusnak mindent saját erőiből kell merítenie, saját erőivel kell cselekednie, a rítus csupán szükséges segédeszköz, s arra szolgál, hogy az érzékfölötti „erőket” érzékelhetőkké tegye, az isteni nument megjelenítse.
238. oldal, I. kötet
Iamblikhosz csodálatosan rendezett égi hierarchiája, noha pogány, erősen emlékeztet Dionüsziosz Areopagita keresztény-újplatonista mennyei birodalmára, amelynek mintájára szervezték meg a bizánci császárok a keleti impériumot. Érdekes viszont, hogy Julianus Aposztata Iamblikhosz rendszerét akarta tervezett államegyháza alapjává tenni.
175. oldal, I. kötet
Főnix; ez a csodamadár, mint tudjuk, ötszáz évenként elégette magát a fészkén, s aztán saját hamvából újraszületett; értelme: vörös tűzmadár. A jelképes elnevezés talán onnan származik, hogy a higany precipitálása és hevítése vörös, tűzszínű gőzöléssel, füsttel jár, s eredménye, a Hydrargyrum oxidatum rubrum, szintén vörös preparátum; előállítása pedig, nagyobb mennyiségben, igen hosszú ideig tart, hasonlóan a Főnix megújulásához. Ily módon a megújulás, a megifjodás jelképe is.
506-507. oldal, I. kötet
A sorozat következő kötete
Sziriat oszlopai sorozat · Összehasonlítás |
Említett könyvek
- Assisi Szent Ferenc Virágoskertje – Fioretti
- Avilai Szent Teréz: A belső várkastély
- Heinrich Seuse: Suso misztikus írásai
- Johannes Tauler: A hazatérés útjelzői
- Keresztes Szent János: A lélek sötét éjszakája
Hasonló könyvek címkék alapján
- Kurt Seligmann: Mágia és okkultizmus az európai gondolkodásban 85% ·
Összehasonlítás - Kazanlár Ámin Emil: Tarot ·
Összehasonlítás - Kákosy László: Varázslás az ókori Egyiptomban ·
Összehasonlítás - Müller Péter: Jóskönyv 89% ·
Összehasonlítás - Pauline Stone: Kapcsolatok, asztrológia, karma ·
Összehasonlítás - Hamvas Béla: Tabula Smaragdina / Mágia szutra 89% ·
Összehasonlítás - Vivianne Crowley: A jungi szellemiség ·
Összehasonlítás - Szőnyi György Endre: „Exaltatio” és hatalom ·
Összehasonlítás - Fritz Riemann: Útmutató asztrológia ·
Összehasonlítás - Paul Schrader: A transzcendentális stílus a filmben ·
Összehasonlítás