A könyv szerzője klinikus pszichológus, aki különböző magatartászavarokat mutató gyerekekkel foglalkozik. Az iskolai ártalmak c. könyve számos nevelési eljárást, nézetet ismertet. Bár évtizedekkel korábban keletkezett, megállapításai ma is érvényesek. Vizsgálja az iskolai rejtett szabályokat: – A felnőttnek mindig igaza van? – A gyermeki kritika – szemtelenség? A gyermeki humor és az Unatkozni tilos c. fejezetek is bőséges esetleírást tartalmaznak. Az élet dolgai kötethez Vekerdy Tamás írt értékelő előszót, mely korunk visszás iskolai atrocitásaira is kitér.
Iskolai ártalmak 4 csillagozás
Enciklopédia 6
Várólistára tette 2

Kiemelt értékelések
Népszerű idézetek




Pedagógiai szempontból a kérdést így kell feltennünk: milyen hatást gyakorol a nevelő személyisége és magatartása a gyerekekre és gyerekközösségekre? Ha ez a hatás a szociális érést támogatja, segíti, akkor a nevelő betölti azt a feladatot, mely ebben a folyamatban rá hárul. Ha nem, akkor a nevelő személye negatív hatást gyakorol a szociális érés folyamatára, és különböző súlyosságú személyiségkárosodásokat idézhet elő.
105. oldal, A kapcsolat zavara... (Saxum, 2011)




Más hatások is érik a kisgyereket: a tömegkommunikációs eszközök hatásai. Filmet, televíziót néz. Néha azt látja, hogy dicsérik, aki öl, néha, hogy büntetik. A filmeken sokszor rokonszenves a bűnöző, a pedagógus meg mintha hibbant lenne néha. Látja, hogy sok a pénze annak, aki semmit se dolgozik, és nyomorog, aki robotol.
81. oldal, Fejlődéslélektani kitekintés (Saxum, 2011)




(…) A sikeres kommunikációnak első feltétele tehát, hogy a két partner felvegye egymással a kapcsolatot.
Természetesen szükséges az is, hogy a kapcsolatba lépett felek értsék egymás nyelvét, vagyis közös jelrendszert használjanak. Ez a közös jelrendszer nem pusztán a közös nyelvvel azonos. Igen fontos az is, hogy a közlő felek milyen viszonyban vannak egymással. A két közlő fél közötti viszony ugyanis módosítja a nyelvi közlési eszközöket, sajátságos, e viszonyból következő közlési jeleket hozhat létre. Régi barátok, sok közös élményt átélők néhány szóval lényegesen többet tudnak közölni egymással, mint idegenek.
89. oldal, A kapcsolat zavara... (Saxum, 2011)
Hasonló könyvek címkék alapján
- Pinczésné Palásthy Ildikó: Dráma, pedagógia, pszichológia ·
Összehasonlítás - Gaál Mózes: A jövő iskolája ·
Összehasonlítás - Csertő Aranka – Ecsédi András – Nagy József – Puppi József: Iskolaelőkészítő kompenzálás ·
Összehasonlítás - G. Molnár Péter (szerk.): Arezzói Guidótól a tabletig ·
Összehasonlítás - A tanulás helyei: iskolaépítészet ·
Összehasonlítás - Fűzfa Balázs – Fazekas Annamária (szerk.) – Horváth H. Attila: Süss fel nap I. ·
Összehasonlítás - Zsolnai József – Zsolnai László: Mi a baj a pedagógiával? ·
Összehasonlítás - Réthy Endréné: A tanítás-tanulási folyamat motivációs lehetőségeinek elemzése ·
Összehasonlítás - Adele Faber – Elaine Mazlish – Lisa Nyberg – Rosalyn Anstine Templeton: Beszélj úgy, hogy érdekelje… ·
Összehasonlítás - Szűcs Marianna: Esély vagy sorscsapás? ·
Összehasonlítás