Az oktatás ügyeiben diákként, tanárként vagy szülőként érintettek gyakran csak általános elvek kimondásával nyilvánítanak véleményt. Az oktatás a legjobb beruházás! Legyen (ne legyen) tandíj, mert az javítja (rontja) az esélyegyenlőséget! Az iskolázás terheit a szülőknek (az iskoláknak) kell viselniük! Be kell zárni a kisiskolákat, mert túlságosan sokba kerül a fenntartásuk! Nem szabad bezárni őket, mert az rontja a kistelepülések lakóinak jólétét!…
Ezekben a kérdésekben akkor folyhat termékeny vita, ha felmérjük az oktatás egyéni és társadalmi hasznait és költségeit, valamint azt, hogy kik a különféle tehermegosztási formák kedvezményezettjei és kárvallottjai. Ez a könyv remélhetően felhívja az oktatási viták résztvevőinek figyelmét arra, hogy milyen tényeket szokás figyelembe venni az oktatási beruházások megítélésekor, a tandíjak funkcióinak és hatásának vizsgálatakor vagy más, a társadalmat érintő oktatási kérdések elemzéséhez.
A könyv részletesen tárgyalja az… (tovább)
Oktatás-gazdaságtan 1 csillagozás
Hasonló könyvek címkék alapján
- Drábik János: Uzsoracivilizáció 88% ·
Összehasonlítás - Drábik János: Az emberközpontú világrend ·
Összehasonlítás - György László: Egyensúlyteremtés ·
Összehasonlítás - Kiss Gábor Dávid – Mészáros Mercedes – Rácz Tamás: A nemzetközi pénzügyek elmélete és annak ökonometriai eszköztára ·
Összehasonlítás - Matolcsy György: Élő emlékeink ·
Összehasonlítás - Hetényi Géza – Stelbaczky Tibor – Zalai Csaba: Az Európai Unió támogatási politikája ·
Összehasonlítás - Bogár László: Bokros újratöltve ·
Összehasonlítás - Gubcsi Lajos – Tarafás Imre: A láthatatlan pénz ·
Összehasonlítás - Balogh Tamás: Mit ér a hagyományos közgazdaságtan? ·
Összehasonlítás - Dancs István – Deák János – Havas Péter – Kónya Lajos: A népgazdaság irányítási rendszere ·
Összehasonlítás