A szerző az Egyesült Államokban szerzett személyes tapasztalatai és tanulmányai, továbbá gazdag irodalmi források alapján mutatja be az amerikai vállalatok működését. A könyv a jelenlegi vállalkozási formák leírása mellett bepillantást enged a nagy részvénytársaságok – pl. a General Motors, a Ford és mások – irányítási rendszerébe. Tárgyalja a hatáskörök elhatárolásának problémáit, a vezetők döntési szabadságát meghatározó tényezőket. Külön fejezetben foglalkozik a kockázat, a bizonytalanság és a tervezés összefüggéseivel, a kockázati tényezők szerepével a gazdasági döntésekben.
A mű nagy része a vállalati stratégia értelmezésének és kialakításának kérdéseit, továbbá a vállalati tervezés és előrejelzés módszereit tárgyalja. A szerző mind a stratégiai, mind a tervezési kérdéseket vállalati példákkal illusztrálja.
A könyv végül bemutatja az amerikai vállalkozások marketing tevékenységének egyes – különösen a termék- és az árpolitikával összefüggő – területeit, továbbá… (tovább)
Az amerikai business 0 csillagozás
Vállalati stratégia és management
Hasonló könyvek címkék alapján
- Jim Lancaster – Emily Adams: A menedzsment munkája ·
Összehasonlítás - Bélyácz Iván: Stratégiai beruházások és reálopciók
·
Összehasonlítás - Vecsenyi János: Vállalkozási szervezetek és stratégiák ·
Összehasonlítás - Csath Magdolna: Stratégiai vezetés – vállalkozás ·
Összehasonlítás - Skaliczki Judit: Stratégiai tervezés ·
Összehasonlítás - Pálfi Éva: Vállalkozásból világmárka ·
Összehasonlítás - Lee Iacocca: Egy menedzser élete 81% ·
Összehasonlítás - Pálfi Éva: Stílusos Márkastratégia csúcshatásra tervezve ·
Összehasonlítás - Chris Edward – John Ward – Andy Bytheway: Az információs rendszerek alapjai ·
Összehasonlítás - Robert S. Kaplan – Robin Cooper: Költség & hatás ·
Összehasonlítás