A ​japán business 0 csillagozás

Varga György: A japán business

Az utóbbi tizenöt évben a tőkés világgazdaság változásának egyik fontos vonása Japán előretörése a termelés, a kereskedelem és újabban a külföldi tőkeberuházás területén. A gyors, gyakran látványos fejlődést a polgári közgazdaságnak hajlamosak „japán csodának” tekinteni. Tényleg csodáról van szó? „Mindaz, ami világunkban megtörténik, ami van – realitás és nem csoda! A realitás viszont megismert vagy előbb-utóbb megismerhető okok eredménye…. Aki Japánban járt, annak rá kellett jönnie: Nippon a kemény realitások világa, amelyhez kellő racionalizmussal kell közeledni” – mondja a szerző.
A gyors fejlődés racionális okait taglalva a szerző cáfolja azokat a véleményeket, amelyek szerint Japánban a növekedés döntő befolyásolója az olcsó munkaerő. Igaz, a japán munkabérek ma még alacsonyabbak a nyugat-európaiaknál, azonban igen gyorsan emelkednek. A lényeg a tartósan ható tényezők kutatása.

>!
Kossuth, Budapest, 1972
198 oldal

Várólistára tette 2

Kívánságlistára tette 1


Hasonló könyvek címkék alapján

Szekeres József: A japán csoda közelről
T. Harv Eker: A milliomos elme titkai
Eric Ries: Lean startup
Stephen R. Covey: A kiemelkedően sikeres emberek 7 szokása
John C. Maxwell: Egyszer nyersz, egyszer tanulsz
Shawn Achor: A boldogság mint versenyelőny
András György: A lusta portfólió
Kisfaludi András: Társasági jog
Roger L. Martin: Designgondolkodás