Írd ​füllel! 1 csillagozás

Beszédhanghallás-fejlesztésen alapuló helyesírási gyakorló anyag 3-8. osztályos gyermekek számára
Ványi Ágnes – Schwalmné Navratil Katalin: Írd füllel!

Ennek a könyvnek nincsen fülszövege.

>!
Műszaki, Budapest, 1999
160 oldal · ISBN: 9631624587

Kiemelt értékelések

Trudiz >!
Ványi Ágnes – Schwalmné Navratil Katalin: Írd füllel!

Ványi Ágnes – Schwalmné Navratil Katalin: Írd füllel! Beszédhanghallás-fejlesztésen alapuló helyesírási gyakorló anyag 3-8. osztályos gyermekek számára

Számokban kifejezve: 241 feladat, 12 melléklet, mely szógyűjteményeket tartalmaz, s végül a feladatok megoldásai. Mindez 160 oldalon olvasható. Kiváló feladatok segítik a segíteni vágyó felnőttet, legyen az tanító vagy szülő.
3-8. osztályos gyerekek számára ajánlják a szerzők. Kiegészítendő mondatok, szópárok, kiejtést segítő, gyakorló feladatok, szóalkotások, szétválogatások, mondatba helyezés, rejtvény és még számos ösztönző, ötletes megoldásra váró „kihívás” vár a gyerekekre.


Népszerű idézetek

Trudiz >!

Hazánkban a nyelvtan tanítása túlnyomó részben szabályismertetésen alapszik. Pedig a 6 tipikus helyesírási hiba közül az első három csak akkor javítható, ha fejlesztjük a gyermekek fonéma-kategorizációs készségét.

6. oldal

Ványi Ágnes – Schwalmné Navratil Katalin: Írd füllel! Beszédhanghallás-fejlesztésen alapuló helyesírási gyakorló anyag 3-8. osztályos gyermekek számára

Trudiz >!

Dicsérjük sokat a gyereket, hogy a motiváltságot minél tovább fönn lehessen tartani. Kisebb gyerekek esetében bevezethetünk jutalmazási rendszert is.

8. oldal

Ványi Ágnes – Schwalmné Navratil Katalin: Írd füllel! Beszédhanghallás-fejlesztésen alapuló helyesírási gyakorló anyag 3-8. osztályos gyermekek számára

Trudiz >!

PÁROSAN PÁRBA (p-b)

Púpja van a tevének
Búbja a kemencének.

Nyáron a fa lombos
Róka farka lompos.

Mennykő csapjon bele Pálba,
Hogyha nem visz el a bálba!

A vad a ligeten átrobog,
Dobog a föld, az ág ropog.

70. oldal

Ványi Ágnes – Schwalmné Navratil Katalin: Írd füllel! Beszédhanghallás-fejlesztésen alapuló helyesírási gyakorló anyag 3-8. osztályos gyermekek számára

Trudiz >!

A tanulók 5%-a diszlexiás, másoknál csak kisebb nehézségek jelentkeznek.
Jellegzetes diszlexiás tünetek:
– betűcserék,
– betűkihagyások,
– betűbetoldások,
– szótagkihagyások,
– szótagbetoldások,
– az olvasás-írás irányának megváltoztatása,
– lassú ütem.

5. oldal

Ványi Ágnes – Schwalmné Navratil Katalin: Írd füllel! Beszédhanghallás-fejlesztésen alapuló helyesírási gyakorló anyag 3-8. osztályos gyermekek számára

Trudiz >!

MESEVILÁG

Ez a falu de szép falu!
Itt minden ház fehér falú.
A boltokban sok az áru,
És majd minden olcsó árú.
Itt nem hallik soha szitok,
Háborút hát én se szítok.
Itt nem számít az öregkor,
Elkerül a betegség, kór.
Itt a béke örök.
Nincsenek itt őrök.
Mennék oda örömmel,
Én se lennék őrömmel.

26. oldal

Ványi Ágnes – Schwalmné Navratil Katalin: Írd füllel! Beszédhanghallás-fejlesztésen alapuló helyesírási gyakorló anyag 3-8. osztályos gyermekek számára

Trudiz >!

KÉSZÜLŐDÉS

Megérett a meggy,
Egy lány érte megy.
Korán reggel kel,
Mert indulni kell.
Öltözik már Lilla,
A ruhája lila.
Indul is már éppen,
Megérkezik épen.

A termés jól pénzel,
Kifizetik pénzzel.

67. oldal

Ványi Ágnes – Schwalmné Navratil Katalin: Írd füllel! Beszédhanghallás-fejlesztésen alapuló helyesírási gyakorló anyag 3-8. osztályos gyermekek számára


Hasonló könyvek címkék alapján

Gránitzné Ribarits Valéria – Ligetfalvi Mihályné: Gyakoroljuk a helyesírást! 3.
Gránitzné Ribarits Valéria – Ligetfalvi Mihályné: Gyakoroljuk a helyesírást! 2.
Dörnyei László: Helyesírási gyakorlófüzet 8. osztály
Nagy Krisztina – Szabó Katalin: Általános iskolai gyakorlófüzetek – Írás-helyesírás 4. osztály
Baloghné Hegedűs Magdolna – Béres Valéria: Helyesírás Varázsmanóval 1.
Becsengő – J vagy ly? – Helyesírási gyakorló munkafüzet – 2-4. osztály
Gasparics Gyula: Jeles(5)kedj a helyesírásban!
Cs. Nagy Lajos: Helyesírási munkafüzet 7-8. osztály
A magyar helyesírás szabályai
Fercsik Erzsébet: Dolgozatírás – felsőfokon