A design nem volt sem tiltott, sem tűrt a Kádár-korszakban. Formatervezőképzés 1950 óta létezik Magyarországon, azóta több száz hallgató szerzett diplomát az Iparművészeti Főiskolán (ma: Moholy-Nagy Egyetemen). De azt is világosan kell látnunk, hogy mivel a tevékenység szorosan kötődik az innovációhoz, amelyet pedig a verseny éltet, a rendszerváltással nálunk újraéledő piacgazdaság teremtett működése és fejlődése számára távlatosan reális feltételeket. Ebben a kötetben ezért azokat az írásaimat gyűjtöttem össze (túlnyomó többségük a Kritikában, kisebbik részük az Atriumban, egy-kettő másutt jelent meg), amelyek az elmúlt két évtized korábbitól merőben különböző társadalmi-gazdasági feltételeinket figyelembe vételével igyekeznek képet adni ennek a nemzetgazdaságilag és kulturálisan is egyre fontosabbá váló szakmának a legfontosabb jelenségeitől – oly módon, hogy abból a magyar olvasó – legyen szó gazdasági vagy művészeti szakemberről, netán civil érdeklődőről – mindnyájunknak… (tovább)
Ha majd a szépnek asztalánál 0 csillagozás
Mindennapi design
Kívánságlistára tette 1
Hasonló könyvek címkék alapján
- Judith Miller: Design ·
Összehasonlítás - Magdalena Droste: Bauhaus 1919–1933 ·
Összehasonlítás - Arie Van De Lemme: Art Déco 1920–1940 ·
Összehasonlítás - Kiki Eldridge: 1000 táska, tasak, cédula és címke ·
Összehasonlítás - Charlotte Fiell – Peter Fiell: Design a 21. században ·
Összehasonlítás - P. Szabó Ernő: Varázslatos transzparencia ·
Összehasonlítás - Wilhelm Braun-Feldweg: Ipar és forma ·
Összehasonlítás - Gulyás Judit: A csomagolás művészete ·
Összehasonlítás - Charlotte Fiell – Peter Fiell: Design a 20. században ·
Összehasonlítás - Ernyey Gyula: Design 1750–2010 ·
Összehasonlítás