A ​végzet lándzsája 11 csillagozás

Trevor Ravenscroft: A végzet lándzsája

A keresztre feszített Krisztus oldalát átdöfő lándzsa a legenda szerint azóta is csodálatos mágikus erővel bír. Ezért a történelem számos híres és hírhedt férfiúja próbálta felhasználni a világ meghódítására, kezdve Nagy Herodestől Adolf Hitlerig.
A könyvben első ízben kerül nyilvánosságra autentikus módon Hitler okkult tudása és tevékenysége. A szerző Adolf Hitler kevésbé ismert lényét járja körül: a babonás, a fekete mágiát komolyan űző pszichopatát, és megpróbál magyarázatot találni Hitler beteges küldetéstudatára.
A kriminél is izgalmasabb műből megismerhetjük a számtalan uralkodó kezén megfordult végzetes lándzsa történetét, olvashatunk Hitler megszállott kutatásairól ebben a témakörben. Magyarázatot kapunk a náci eszmerendszer és szimbolika eredetére, a primitív szadizmus gyökereire, valamint arra, miként válhatott Hitler egy birodalom vezérévé és a világ legnagyobb tömeggyilkosává.

Eredeti cím: The Spear of Destiny

Eredeti megjelenés éve: 1973

>!
Édesvíz, Budapest, 1993
378 oldal · puhatáblás · ISBN: 9638290048 · Fordította: Bokor Klára

Várólistára tette 3

Kívánságlistára tette 3


Kiemelt értékelések

Dokman>!
Trevor Ravenscroft: A végzet lándzsája

Komolyan semmiképp nem szabad venni. Krypto historia ahogy Nicholas Goodrick-Clarke nevezi. De azért akit a téma érdekel kihagyhatatlan.

halint>!
Trevor Ravenscroft: A végzet lándzsája

Ez nem volt a legkellemesebb olvasmány… de gyorsan kiolvastam.

Eynregiujkonyvek I>!
Trevor Ravenscroft: A végzet lándzsája

Amennyiben ezt nem veszik komolyan, pontosan elérték ama erők a céljukat, akik szeretnék, ha az emberi lény teljesen vakká lenne és megállna annál amit az 5 érzékszerve közvetít számára. De ameddig homokba dugja a fejét és nem hajlandó a szellemi valóságról tudomást venni, hasonló szörnyűségek bármikor előfordulhatnak, mert soha semmi sincs véletlenül. Lényegbevágó könyv, de érthetően jelenlegi világi hatalmaknak nem érdeke, hogy az emberek többet tudjanak, mint amennyivel még irányítani lehet őket. Bemutatásom, ajánlóm a műről és az üzenetéről: https://regiujkonyvek.blogspot.com/2021/08/a-vegzet-lan…


Népszerű idézetek

Araragat_Kasztór_Polüdeukész>!

Hitler gesztusai és beszédének érzelmi jellege folytán az eksztázis
határán lévő, szinte hisztérikus magasságig vitte fel a hangját, sikoltozott
és köpködött felháborodásában. Ez a hallgatóságára is hasonló hatással
volt. Szenvedélyét sikerült átvinnie közönségére, úgyhogy a férfiak
nyögdécseltek és sziszegtek, a nők pedig önkéntelenül sírva fakadtak,
hogy levezessék azt a feszültséget, mely a gyűlölet és diadalittasság
erőteljes érzelmeinek bűvöletében alakult ki, melynek következtében
minden visszafojtottságukat levetkőzték. A közönséget megbabonázó
hatalmát hasonlították már az afrikai varázslók vagy az ázsiai sámánok
okkult művészetéhez, mások pedig egy médium érzékenységéhez vagy a
hipnotizőr magnetizmusához.

Alan Bullock: Hitler – tanulmány a zsarnokságról.

TIZENHARMADIK FEJEZET

Araragat_Kasztór_Polüdeukész>!

Hitler egy szeizmográf vagy talán egy rádióvevő készülék
érzékenységével reagál az emberi szív rezgéseire, ezáltal olyan
magabiztosságra tesz szert, amelyet semmiféle tudatos tehetség nem
biztosíthat a számára, s úgy beszél, mint egy hangszóró, mely az egész
nemzet legtitkosabb vágyait, legkevésbé elfogadható ösztöneit,
szenvedélyeit és személyes lázadását jelenti be.

TIZENHARMADIK FEJEZET

Araragat_Kasztór_Polüdeukész>!

A kard az első csapásnak ellen fog állni, a másodikra darabjaira hull.
Ha visszaviszik a Forráshoz, a vízfolyástól újra teljes lesz. A víz szikla
alatti forrásához kell menni, mielőtt még a nap első sugara ráesne. Ha a
darabok nem vesztek el, és pontosan összeillesztjük őket, akkor a kard
újra teljes lesz, mihelyst a forrásvíz benedvesíti, az illesztések s a sarkok
erősebbek lesznek, mint valaha, és [a konstelláció] pengébe vésett jelei
nem vesztik el fényüket. A kard mágikus erejű lesz. Félek, nem fogjátok
meglátni. De hogyha szátok megtanulta a szavakat, a szerencse hatalma ki
fog sarjadni, és egyre nagyobbra fog nőni.

TIZENHARMADIK FEJEZET

Araragat_Kasztór_Polüdeukész>!

A szóban rejlő mágikus
erőket arra akarta felhasználni, hogy az emberek közötti gyűlölet,
megosztás és gyűlölködés motívumait élessze fel.
Hitler a nácizmus hatalmával akarta eltéríteni az emberiséget az
egyéni emberi szellem megvalósításától. Őrjöngő beszédeiben,
amelyek valójában az asztrológiai mágia nyilvános megjelenései
voltak – ezt bárki láthatta, akinek szeme van hozzá –, a faj vérében
található primitív vadságot és brutális ösztönöket ébresztette fel. A
Hitler lépre csalt lelkét bábuként fogva tartó luciferi szellem
kizárólagos célja az volt, hogy a német embereket arra csábítsa, hogy
feladják szellemi elsőszülöttségüket a faji felsőbbrendűség csábító
gondolatáért.

„Az emberek azt tartják rólunk, hogy a szellem ellenségei vagyunk.
Azok vagyunk. De sokkal mélyebb értelemben, mint az önhitt burzsoá
tökfilkók valaha is álmodhatták volna. Miért is kellene törődnöm az
individuális szellem és a személyes morális felelősség végtelen
jelentőségének keresztény doktrínájával? Jéghideg tisztasággal szállok
szembe ezzel, az individuum semmiségének és totális
jelentéktelenségének a doktrínájával, amely szerint az egyén folytatólagos
létezése csak a faj vérének látható halandósága tekintetében
értékelhető. … Felmentem az embert a szellemi szabadság és a személyes
függetlenség terhei alól, melyeket csak kevesen bírnak elviselni. … A
német kereszténység egy torzszülött. Valaki vagy német, vagy
keresztény.

(Szemelvények Hitler Gauleitereihez idézett beszédeiből.)

TIZENHARMADIK FEJEZET

Araragat_Kasztór_Polüdeukész>!

Azt mondod, a Grált szeretnéd. Őrült ember, szomorúan hallom ezt.
Senki nem szerezheti meg a Grált, csak az, akit a mennyekben ismernek,
és név szerint szólítanak a Grálhoz. Ezt el kell mondanom neked a
Grálról, mert én tudom, hogy ez így van, s láttam is már a saját
szememmel. Bátor szívű sereg él ott [Montsaelvaeschénél], s elmondom
neked, hogyan. A lehető legtisztább kövön élnek. Ha nem ismered ezt a követ,
megnevezem neked. Lapis excellis a neve… Ennek a kőnek az ereje
a főnixet porrá égeti, de a madár a porból újjászületik. így vedlik át a
főnix, s cseréli le a tollazatát, mely ugyanolyan fényes és csillogó lesz,
mint annak előtte volt… S ez a kő Parsifal. csontjának fiatalságát. A követ
más néven Grálnak is hívják. Ezen a szentnapon üzenet érkezik hozzá, s ebben rejlik az ő legnagyobb ereje.
Nagypéntek van ma, és ott egy mennyekből alászárnyaló galambra
várakoznak. Kis fehér ostyát hoz a csőrében, s azt a kövön hagyja…
Halljad most, hogyan derül ki, kit szólít magához a Grál. A kövön, a
pereme mentén bevésve betűk jelennek meg, melyek azon legények vagy
leányok nevét és családfáját írják le, akiknek az áldott utat meg kell
tenniük. Nem érdemes letörölni ezeket a neveket, mert amint valaki
elolvasta őket, azonnal eltűnnek a szeme elől.” (így beszélt a treverezenti remete
Parsifalhoz.)

Wolfram von Eschenbach: Parsifal.

TIZENNEGYEDIK FEJEZET

Araragat_Kasztór_Polüdeukész>!

The Last Days of Adolf Hitlerben (Adolf Hitler utolsó napjai).

Ha a világhatalom megszerezhetetlen, akkor (ebben mindenki
egyetértett, aki ismerte őt) a hanyatlást olyan naggyá teszi, amennyire
csak tudja, és ő maga is gázai Sámsonként pusztul el cselekedetei
kataklizmájában. Mert Hitler nem nyugat–európai ember volt,
bármennyire is az ázsiai jellegű bolsevizmus elleni harc bajnokaként
próbálta feltüntetni magát. Melodramatikus jelleme a szerény,
kiegyensúlyozott konfuciánus halál eszméjének sem felelt meg. Amikor
valamilyen történelmi színhelyre képzelte magát, és felhevült a fantáziája,
a hízelgésektő és sikerektől megrészegülve felállt egyszerű
zöldséglepénye és desztillált vize mellől, s az asztal fölé tornyosulva
beszélni kezdett; a régi nagy hódítók közül nem Nagy Sándorral vagy
Cézárral, esetleg Napóleonnal szerette azonosítani magát, hanem a
rombolás angyalainak újramegtestesülése akart lenni –Alaricé, Róma
fosztogatójáé, Attiláé, Isten ostoráé, és az Arany Horda vezetőjéé,
Dzsingisz káné. – Nem azért jöttem a világra – mondta egy
messianisztikus pillanatában –, hogy jobbá tegyem az embereket, hanem
azért, hogy kihasználjam a gyengeségüket; és nihilista eszméjével s
rombolásszeretetével összhangban, ha az ellenséget nem pusztíthatta el,
Németországot, önmagát, s mindent, ami elé került, romba döntött. – Ha
nem leszünk képesek a világot meghódítani – mondta 1934–ben –, akkor
magunkkal rántjuk a pusztulásba, hogy senki se ünnepelhesse meg
Németország legyőzetését. Máskor így nyilatkozott: – Soha nem adjuk
meg magunkat, nem, soha! Lehet, hogy tönkre tesznek bennünket, de
akkor magunkkal rántjuk a világot – a világot, mely lángokban fog állni.

EPILÓGUS

Araragat_Kasztór_Polüdeukész>!

amikor a
fiatalemberként a történelmi hatalmat hozó talizmánt először meglátta,
az érthetetlen módon Wagner operájának, A nürnbergi
mesterdalnokoknak a sorait idézte fel benne:

Csak érzem, de nem értem én,
Nem emlékszem tisztán, feledni sem bírom,
Nem foghatom fel, bár sejtve sejtem.
Ej hát, de ki is bírná
Megmérni a mérhetetlent?

EPILÓGUS

Araragat_Kasztór_Polüdeukész>!

Hitler szinte nem más, mint titkos, természetellenes szexualitás
beteges kigőzölgése, mely a gonosz kiáramlásaként megtölti és
bemocskolja a levegőt maga körül. Semmi nem egyértelmű körülötte.
Alattomos kapcsolatok, behelyettesítések és szimbólumok, hamis
érzelmek és rejtett vágyak – ennek az embernek a környezetében semmi
sem természetes, eredeti. Semmi nem rendelkezik a természetes ösztön
nyitottságával. »Ha Hitler tudta volna, milyen jót tesz az embernek egy
friss és természetes fiatal lány!« – mondta Forster, Hitler egyik
Gauleiterje.

Hermann Rauschning: Hitler beszél

TIZENKETTEDIK FEJEZET A FÉRFI, AKI NEM VOLT FÉRFI

Araragat_Kasztór_Polüdeukész>!

A német lelket mélyen átitatja a menny és a föld viszonyainak
megértése. A teuton mitológia szívében és a német irodalom és
filozófia történetében egyaránt megjelenik ez a jellegzetesség. A
makrokozmosz és a mikrokozmosz közötti mágikus megfelelésekben
való hit többek között Goethe műveiben éri el tetőpontját, különösen a
Faustban:

(Faust kinyitja a könyvet, s megpillantja a makrokozmosz jelét.)
Hah! Már láttán is
mily gyönyörűség szalad végig
tüstént érzékeimben!
Az élet szent, ifjonti örömét
érzem pezsdülni minden idegemben.
E jelt talán istenség írta le,
bensőm zajgását csillapítja,
szegény szívem örömre nyitja,
s sejtelmes hatóereje
a létnek titkait mind megvilágosítja!
Isten vagyok! A fény kitölt!
Ím, e világos, tiszta jelben a
működő Természetet láthatja lelkem…

(Vizsgálja a jelt.)
Hogy átsző mindent az egész!
Egyik a másban hat s tenyész!
S az ég erői itt hogy fel– s leszállnak
nyújtván aranyvedért egymásnak!
Aldásárasztó suhanással
Csapatjuk égből földre szárnyal
S mindent betölt harmóniával.

Goethe mágikus jellegű világfelfogása szerint az embernek mind
lelki, mind fizikai léte kapcsolatban áll a csillagok, a Nap és a bolygók
univerzumával. Ahogy az ember sem csupán fizikai test, melyet
Goethe a szellem és a lélek öltözetének tekintett, a csillagok sem
pusztán jelentés nélküli anyagok, amelyek a háromdimenziós tér–idő
kontinuumban öltenek formát. Ehelyett Goethe az égitesteket szellemi
lények, magasabb, nem emberi intelligenciák külső fizikai
kifejezésének tekintette, melyek szellemi és minőségi erőket
sugároznak ki röppályájukon.
Az ősi rejtélyes tudás beavatottjai és a modern okkultisták a
makrokozmoszt nem a tér és idő dimenziójában képzelték el, hanem a
transzcendens tudatéban. A rituális mágia (mind a fehér, mind a
fekete) alkalmazói a tudat kitágítására törekedtek, amit a
„bolygószférák asztrális fényének” neveztek. Mágikus rítusaiknak
célja az volt, hogy közvetítsék a kozmikus erőket, vagy az, hogy
ezeknek az erőknek a tükröződését saját létük mélyéből felébresszék.
Ennek a célnak az eléréséhez segítségképpen rengeteg jelet,
szimbólumot, színt és formát használtak fel a rítus részeként, hogy a
mágust segítsék kapcsolatba kerülni azokkal az egyedi erőkkel,
amelyeket szolgálni kíván.
A nyugati mágia következő fontos alapelve az a hit, hogy a
helyesen képzett emberi akarat a szó szoros értelmében bármire képes.
A tizenhetedik századi teológustól, Joseph Glanvilltól származó idézet
kiválóan összefoglalja ezt a tételt:
„És az akarat abban lakozik, ami nem huny ki soha. Ki ismeri az
akarat misztériumait a maguk teljességében? Mert Isten nem egyéb,
mint egy megfeszített, természeténél fogva mindent átjáró hatalmas
akarat. Az ember nem adja át magát teljesen sem az angyaloknak, sem
a halálnak, hacsak esendő akaratának gyengesége folytán nem.
Tehát minden mágikus műveletnél a mágus képzett akaratereje
szolgál motiváló erőként. És a ceremoniális mágia összes segédlete – a
fények, a színek, a körök, a háromszögek, az illatok – abban
segédkezik csupán, hogy a mágus akaratát a tiszta energia ragyogó
áramlatává koncentrálja.

TIZENKETTEDIK FEJEZET A FÉRFI, AKI NEM VOLT FÉRFI

Araragat_Kasztór_Polüdeukész>!

Hitler régen szerette, ha lovaglóostorral a kezében látják, később
erről leszokott. De azok a tulajdonságai, amikre ez utalt, megmaradtak –
gőg, arrogancia, brutalitás és hiúság. Hitler tele van haraggal. Egy
véletlenül elejtett szó, egy eszébe ötlő gondolat bármikor felmérgesíti.
Nemcsak érzékeny, de brutális és bosszúálló is. A hamisság, a csalás és az
önbecsapás világában él. A nagylelkűség teljesen hiányzik belőle. A
gyűlölet számára olyan, mint a bor: megrészegíti. Bár brutális és
bosszúálló, egyben érzelmes is, mely tulajdonságok gyakran együtt
járnak. Szerette a kanáriait, és sírt, amikor meghaltak. De akire neheztel,
azokat a legborzalmasabb módokon kínozza halálra. Szadista ösztönei
mások kínzásakor szexuális izgalmat keltenek benne.
Még amikor másokat dicsér, akkor is csak önmagát dicsőíti, annyira
énközpontú… Annyira bizonyos isteni formátumában, hogy minden
dicséretért és a legdurvább hízelgésért is hálás. Mindig függ a körülötte
lévők egyetértésétől, és magabiztossága a nők bátorításától függ. A kicsit
hisztérikus nők vonzzák. A siker legfontosabb előfeltétele szerinte az,
hogy pontosan kiderítse minden egyes ellensége gyenge pontját,
hiányosságát. … Úgy véli, csak úgy érheti el céljait, ha szisztematikusan
korrumpálja és befolyásolja a vezető osztályokat. Nem zavarja, ha az
emberek vérszomjas zsarnoknak nevezik, mivel úgy gondolja, hogy
alulról minden uralkodás zsarnokságnak tűnik. Hatalmi politikáját
könyörtelen csupasz erővel hajtja végre, és nem talál semmi kivetnivalót
abban, ha a csalás és a félrevezetés valamilyen formájához folyamodik. A
hatalom megfontolt felhasználását ajánlja akkor, amikor külföldön még
léteznek illúziók a történelemformáló erőkkel kapcsolatban. … »Mi
éberek vagyunk – mondja –, a többiek aludjanak csak.«”

(Részletek Hermann Rauschning: Hitler beszél és Szörnyeteg a szakadékból című műveiből.)

TIZENKETTEDIK FEJEZET A FÉRFI, AKI NEM VOLT FÉRFI


Hasonló könyvek címkék alapján

Christian Feldmann: Élet az árral szemben
Pogányság története
Michael Hesemann: A pápa, aki szembeszállt Hitlerrel
Mircea Eliade: Okkultizmus, boszorkányság és kulturális divatok
Gordon Thomas: XII. Piusz és a zsidók
Szentírás
Kákosy László: Ré fiai
Ayaan Hirsi Ali: A hitetlen
Steven Runciman: A keresztes hadjáratok története
Bächer Iván: Nagypapa hűlt helye