!

Pszichológia ​a tanításban 8 csillagozás

Tóth László: Pszichológia a tanításban
Könyvtár

Ez ​a könyv a pszichológiáról szól – kimondottan pedagógusjelölteknek és pedagógusoknak. Célja, hogy tudományosan megalapozott ismereteket nyújtson rendszerezett formában a fejlődésről, a tanulásról, a motivációról, az értékelésről, az egyéni sajátosságokról, egyáltalán a pszichológiának az oktató-nevelő munkával összefüggő legfontosabb területeiről. Emiatt tartalmában és megközelítési módjában különbözik minden más, a pszichológiát bemutatni kívánó munkától. Tartalmában azért, mert arra koncentrál, amire a pedagógusnak szüksége lehet a pszichológiából, megközelítési módjában pedig azért, mert ezen ismereteknek a gyakorlati pedagógiai munkában, a tanításban való alkalmazását tartja szem előtt.
A könyv további erénye, hogy tankönyvként van megírva. A szerző a tudományos igényességet megőrizve, ugyanakkor didaktikus formában és élvezetes stílusban úgy mutatja be a pszichológiát és annak alkalmazási lehetőségeit a pedagógiában, hogy a közölt ismeretanyag önállóan is… (tovább)

>!
Pedellus Tankönyvkiadó, Debrecen, 2005
372 oldal · ISBN: 963922457x

Hirdetés

Most olvassa 3

Várólistára tette 2

Kívánságlistára tette 2


Kiemelt értékelések

>!
Irasalgor
Tóth László: Pszichológia a tanításban

Pszichológia I.-II.-re kellett elolvasni több mint a felét, ezért bejelöltem olvasottnak. Egy könnyen értelmezhető, gyorsan haladható általános pszichológiatörténelmi áttekintésről van benne szó, amiben megismerhetjük a múlt pszichológusainak kísérleteit, s annak jövőjét, valamint jelenre gyakorolt hatását. Néhol mondjuk eléggé túlhaladott – például a mai nők depressziósak azon, hogy ki lesz a férjük –, s a mai fiatalok problémáit egyáltalán nem fedi le, de ettől eltekintve nem szájbarágós és objektívan értékeli a különböző tanítási metódusokat, anélkül, hogy bármit is ránk akarna erőltetni.

>!
Nagy_Emese95
Tóth László: Pszichológia a tanításban

Félbehagytam a könyvet, ezért talán nem lesz mindenre kiterjedő az értékelés.
Kezdem a pozitívummal, amiért megkapta az egy csillagot: alapvetően egy jól összerakott, logikus tördelésű tankönyvről van szó, ami bemutatja a pszichológiának azon részeit, ami egy tanárjelöltet érinthet. Igyekszik a szerző független maradni egy-egy elmélettel, módszerrel kapcsolatban, hangsúlyozva, hogy a módszereit a jó tanár saját magára és a csoportra szabja.
És amiért csak ennyit kapott: a könyv elején a szerző kifejti, hogy a lányok alapvetően miért rosszabb teljesítményűek, önértékelésűek, stb. Az első ötven oldal után mintha már túltenné magát azon, hogy sajnos gyengébb képességgel megáldott nőneműek is léteznek, de nem, mindig kapunk egy-egy félmondatot, amivel mi nők elhelyezhetjük magunkat a világban. Legalábbis a szerző szerint. Persze, hogy a férfiakról se feledkezzen meg, néhányszor kifejti, hogy milyen típusú fiúkból lesznek később bűnözők, drogosok, merthogy ez majdhogynem senkin sem múlik, ez típustól függ…
Emellett szerintem ennek a könyvnek semmi gyakorlati haszna nincs. Mivel megvan a véleményem a tanárképzésről, nem hiszem, hogy egy ehhez hasonló elméleti írás segítene a tanárjelölteknek, inkább csak elveszi a kedvüket a pszichológiától, amire amúgy nem kis szüksége lenne az általános iskolákban tanítóknak. Alapvetően én szeretem a pszichológiát, szeretek ismerkedni vele, és ha már itt tartunk tanítani is szeretek, és belátom, hogy szükségem van a pszichológia alap ismeretére ahhoz, hogy okítsam a gyerekeket, mert egyrészt ez nem megy csak úgy egy csapásra, másrészt maradandó károsodást sem akarok a nebulóknak okozni, csak azért, mert engem a tárgyam érdekel, és nem ők, meg hogy hogyan tanulják meg, és még sorolhatnám, de ez a könyv inkább csak arra jó, hogy fogalmakat magoljak szorgalmasan. Ha valaki tényleg emberekkel szeretne foglalkozni, akkor annak inkább Csíkszentmihályi, Popper könyveit, vagy egyéb átfogó pszichológia témájú műveket ajánlanék, vagy ha már az iskolánál tartunk, akkor a Harry Potter pszichológiájából a témába vágó fejezeteket.


Hasonló könyvek címkék alapján

Bárdossy Ildikó – Dudás Margit – Pethőné Nagy Csilla – Priskinné Rizner Erika (szerk.): A kritikai gondolkodás fejlesztése
Stöckert Károlyné: Személyiség-lélektan nevelőknek
Galicza János: Szemelvények a neveléselmélet tanulásához
Horváth-Szabó Katalin (szerk.): Lélekvilág
Madarász Tiborné – Pólos László – Ruzsa Imre: A logika elemei
N. Kollár Katalin – Szabó Éva (szerk.): Pszichológia pedagógusoknak
Németh András: A reformpedagógia múltja és jelene
Benedek András (szerk.): Szakképzés-pedagógia
Bábosik István: A nevelés elmélete és gyakorlata
Réger Zita: Utak a nyelvhez