Pszichológia ​a tanításban 10 csillagozás

Tóth László: Pszichológia a tanításban

Ez ​a könyv a pszichológiáról szól – kimondottan pedagógusjelölteknek és pedagógusoknak. Célja, hogy tudományosan megalapozott ismereteket nyújtson rendszerezett formában a fejlődésről, a tanulásról, a motivációról, az értékelésről, az egyéni sajátosságokról, egyáltalán a pszichológiának az oktató-nevelő munkával összefüggő legfontosabb területeiről. Emiatt tartalmában és megközelítési módjában különbözik minden más, a pszichológiát bemutatni kívánó munkától. Tartalmában azért, mert arra koncentrál, amire a pedagógusnak szüksége lehet a pszichológiából, megközelítési módjában pedig azért, mert ezen ismereteknek a gyakorlati pedagógiai munkában, a tanításban való alkalmazását tartja szem előtt.
A könyv további erénye, hogy tankönyvként van megírva. A szerző a tudományos igényességet megőrizve, ugyanakkor didaktikus formában és élvezetes stílusban úgy mutatja be a pszichológiát és annak alkalmazási lehetőségeit a pedagógiában, hogy a közölt ismeretanyag önállóan is… (tovább)

>!
Pedellus Tankönyvkiadó, Debrecen, 2005
372 oldal · ISBN: 963922457x

Most olvassa 2

Kívánságlistára tette 3


Kiemelt értékelések

Irasalgor>!
Tóth László: Pszichológia a tanításban

Pszichológia I.-II.-re kellett elolvasni több mint a felét, ezért bejelöltem olvasottnak. Egy könnyen értelmezhető, gyorsan haladható általános pszichológiatörténelmi áttekintésről van benne szó, amiben megismerhetjük a múlt pszichológusainak kísérleteit, s annak jövőjét, valamint jelenre gyakorolt hatását. Néhol mondjuk eléggé túlhaladott – például a mai nők depressziósak azon, hogy ki lesz a férjük –, s a mai fiatalok problémáit egyáltalán nem fedi le, de ettől eltekintve nem szájbarágós és objektívan értékeli a különböző tanítási metódusokat, anélkül, hogy bármit is ránk akarna erőltetni.

TRéka>!
Tóth László: Pszichológia a tanításban

Alapvetően jól összerakott tankönyv, tényleg arra fókuszál, amire egy tanárnak szüksége lesz. Ami zavaró, hogy több helyen érződik, hogy a szerző lenézi a lányokat. Egyrészt miért lenne egy lány rosszabb képességű? Másrészt egy pedagógus jelölteknek készült tankönyv esetén ezt hogy gondolták? Pedagógus jelölteknek, akiknek azt kéne legjobban megtanulni, hogy minden gyerek értékes és senkit sem szabad lenézni. Ráadásul egy általában lány túlsúlyban lévő egyetemi képzési terület tankönyvében…


Hasonló könyvek címkék alapján

Stöckert Károlyné: Személyiség-lélektan nevelőknek
Madarász Tiborné – Pólos László – Ruzsa Imre: A logika elemei
Bordás Sándor – Forró Zsuzsa – Németh Margit – Stredl Terézia: Pszichológiai jegyzetek
Kelemen László: A 10-14 éves tanulók tudásszintje és gondolkodása
Réthy Endréné: Motiváció a tanítási órán
Balogh László: Tanulási stratégiák és stílusok, a fejlesztés pszichológiai alapjai
Hajduska Marianna: Krízislélektan
Mérei Ferenc – V. Binét Ágnes: Gyermeklélektan
Oláh Attila: Pszichológiai alapismeretek
Mérei Ferenc: A Rorschach-próba