Kritikai ​olvasás – Kritikai gondolkodás 1 csillagozás

Tóth László: Kritikai olvasás – Kritikai gondolkodás

Talán ​már nem is emlékszünk rá, de amikor kisiskolásként olvasni tanultunk, olyan simának tűnt a dolog. Olvasmányaink könnyűek voltak, mondatról mondatra haladtunk, s nem is gondolkoztunk azon, mit teszünk, egyszerűen csak olvastunk. Az évek múlásával a szövegek nehezedtek, egyre több új szóval és kifejezéssel találkoztunk, és a mondatszerkezetek is bonyolultabbá váltak. Már nem mindig értettünk meg mindent, olykor elkelt a tanári segítség. Soha nem kérdőjeleztük meg viszont azt, hogy a nyomtatott szöveg hűen visszaadja a valóságot. Azt gondoltuk, olvasmányaink, tankönyvi szövegeink „az igazat, csakis az igazat és a teljes igazat” közlik velünk. A tanulás rendszerint a szövegek által közölt ismeretek bevésését jelentette.
Aztán valamikor a középiskola tájékán az olvasásra vonatkozó nézetünk megváltozott. Rájöttünk, hogy egy-egy kérdésre nem csupán egyetlen helyes válasz létezik, ugyanazt többféle nézőpontból is meg lehet közelíteni, és a mi szövegértelmezésünktől eltérő… (tovább)

>!
Pedellus Tankönyvkiadó, Debrecen, 2007
116 oldal · ISBN: 9789639612525

Várólistára tette 2

Kívánságlistára tette 1


Hasonló könyvek címkék alapján

Végh György: Képtelen képes ABC
Boldizsár Ildikó – Haui József: Vízipók-Csodapók ABC könyvek
Berg Judit: Tökmagok Afrikában
Kovács Klára: Kirándulás az Ábécé-hegyre
Tolnai Gyuláné: Olvasókönyv 1.
Romankovics András – Romankovicsné Tóth Katalin: Olvasni tanulok
Szávai Ilona (szerk.): Olvasni jó!
Dezső Zsigmondné: A gyorsolvasás programozott tankönyve
Szabó T. Anna: Tükörcicák
Becsengő – Játékos szövegértés munkafüzet – 2. osztály