Beloved (The Beloved Trilogy 1.) 28 csillagozás

Toni Morrison: Beloved Toni Morrison: Beloved Toni Morrison: Beloved Toni Morrison: Beloved Toni Morrison: Beloved Toni Morrison: Beloved Toni Morrison: Beloved Toni Morrison: Beloved Toni Morrison: Beloved Toni Morrison: Beloved Toni Morrison: Beloved Toni Morrison: Beloved Toni Morrison: Beloved

In this Pulitzer Prize-winning novel of 1988, Toni Morrison frees herself from the bonds of traditional narrative and establishes an independent style, just as her characters have freed themselves from the horrors of slavery and escaped from Kentucky to Ohio. Revealing the story of Sethe and her family as they survive the brutality of the farm, only to encounter torments even more punishing than whippings after they escape, Morrison presents scenes in a seemingly random order, each scene revealing some aspect of life for Sethe, her boys, her dead baby Beloved, and the new baby Denver, both in the past and in the present. Moving back and forth, around, and inside out through Sethe's recollections, she gradually reveals Sethe's story to the reader, its horror increasing as the reader makes the connections which turn disconnected scenes into a powerful and harrowing chronology.

Eredeti megjelenés éve: 1987

A következő kiadói sorozatban jelent meg: Vintage Classics

>!
Plume, New York City, 1988
276 oldal · ISBN: 0452264464

Kedvencelte 6

Most olvassa 4

Várólistára tette 20

Kívánságlistára tette 9


Kiemelt értékelések

>!
entropic P
Toni Morrison: Beloved

Gyönyörű, szívszaggató regény. Egyszer írtam belőle egy szemináriumi dolgozatot és egy hét alatt kétszer is elolvastam, de egyetlen percét sem bántam a ráfordított időnek.
Egyetlen más Morrison-regény sem taglózott le ennyire, mint ez.

>!
brigi11 P
Toni Morrison: Beloved

Ez egy olyan könyv, amit az első betűtől az utolsóig maximális figyelemmel kell olvasni. Értem a lényeget, a fekete rabszolgák sorsát, a nők helyzetét, az anya-lánya viszonyt. A titkokat, szégyent, a nyomorúságot, de nem tetszett. Kapkodó, zavaros, nem is igazán mélyül bele a problémákba, a kevesebb több lett volna.

>!
mandris P
Toni Morrison: Beloved

Az elején nagyon nehezen indult az olvasás, de aztán nagyon hamar elkapott a regény. A nehézséget az adta, hogy ezúttal is belecsöppenünk valaminek a közepébe, ami lassan kezd feltárulni. Ráadásul ide-oda lépkedünk a múlt és a jelen között, és több szereplő nézőpontjából ismerjük meg a történteket. De ahogy egyre jobban feltárulnak a múltbeli események, egyre kevésbé tudtam letenni a könyvet. Pedig nehéz ennyi emberi szenvedésről olvasni, és a könyv nyomasztó témáján a mágikus elemek sem enyhítenek, sőt, csak még kézzelfoghatóbbá teszik, milyen kihatással vannak a múltbeli események a szereplők életére, mennyire nehéz tőlük szabadulni. A fő cselekményre rácsatlakozó mellékszálak azonban megmutatják pl. azt, milyen ereje lehet a (sors)közösségnek – ha jól működik –, hogy az ember valahogy, jól-rosszul, de mégiscsak fel tudja dolgozni a múltját.

>!
Juci P
Toni Morrison: Beloved

Az egyik legnagyobb női író. Az egyik legnagyobb afroamerikai író, ha nem A legnagyobb. És a Paradicsom mellett a legnagyobb regénye.

>!
chibizso
Toni Morrison: Beloved

Toni Morrison nem akármilyen fekete írónő. Sorait a háttérben megbúvó sötét félelemmel itatja át, a titkokba lassan avat be, hogy így hökkentsen meg igazán. Olvasójától feszült figyelmet és gondolkodást vár el. Mindennek a legtetejébe pedig gyönyörű szavakkal simogatja lelkünket.
De valahogy mindez nagyon sok volt ebben a könyvben. Túl sok szereplő bukkan fel egy idő után, túl sok apró részlet kerül elő a múltból. Valahol ezek miatt kicsit fojtogatónak éreztem olvasni a könyvet, s nem a hangulata miatt. Az öt csillagos, de valahogy az egész csak 3,5.

>!
Annie_Rider
Toni Morrison: Beloved

Egy „Gender, trauma, memory” című órára kellett elolvasnom, és tényleg, remek választás volt mindhárom témában, főleg az emlékezetmunka egyedi és érdekes: a különböző szemszögek közötti váltások és az egyedi trauma feldolgozási módok, és a szabdalt, szinte roncsolt nyelvezet.

Ugyanakkor semmi kapaszkodót nem találtam a témával vagy a szereplőkkel, főleg a vége felé, mikor már majdnem az őrületig megy a múltidézés, nagyon nehezen haladtam vele. Térben, időben, kulturálisan is nagyon távol áll tőlem az egész világ, ezzel a fajta spiritualizmussal se tudok sokat kezdeni. Nyilván az sem segít, hogy nem túl felemelő a hangulata, végig a félelem, szégyen, elfojtott düh dominál, és (nyilván nem véletlenül) morálisan és intellektuálisan is erősen megkérdőjelezhető. Elismerem a könyv erényeit, de nem tudom szeretni, ami talán célja volt az írónőnek, de én meg szeretem szeretni, amit olvasok.

>!
spinakker
Toni Morrison: Beloved

az elején nehezen tudtam olvasni a rengeteg olyan utalás miatt, amire csak később derül fény, de aztán egyre könnyebben ment. Tetszett, a felbukkanó, egyre jobban kibontakozó emlékek, az érzelmi telítés, meg maga a szereplők miatt is, mert egyébként is érdekel a négerek sorsa, és a rabszolgaság

>!
Ildiko_Lengyak
Toni Morrison: Beloved

Ez volt a kedvenc egyetemi tanárom egyik legnagyobb kattanása, úgyhogy volt szerencsém a műhöz könyv és film formájában egyaránt. Elgondolkodtató darab, de nekem egy kicsit túl sok benne a gonoszkodás.

>!
Viktoria_Agnes_Takacs
Toni Morrison: Beloved

Tobb regenyt is olvastam mar Tony Morrisontol, a Bluest eyes mellett talan ez volt az egyik kedvencem. Egyedulallo nezopontbol enged bepillantast az amerikai rabszolgasag eletebe.

>!
agivagyok
Toni Morrison: Beloved

engem ezek a szellem sztorik annyira nem jönnek be, ez néhol idegesített, de izgalmas volt


Népszerű idézetek

>!
Izolda P

124 WAS SPITEFUL. Full of a baby's venom. The women in the house knew it and so did the children. For years each put up with the spite in his own way, but by 1873 Sethe and her daughter Denver were its only victims. The grandmother, Baby Suggs, was dead, and the sons, Howard and Buglar, had run away by the time they were thirteen years old--as soon as merely looking in a mirror shattered it (that was the signal for Buglar); as soon as two tiny band prints appeared in the cake (that was it for Howard). Neither boy waited to see more; another kettleful of chickpeas smoking in a heap on the floor; soda crackers crumbled and strewn in a line next to the doorsill. Nor did they wait for one of the relief periods: the weeks, months even, when nothing was disturbed. No. Each one fled at once--the moment the house committed what was for him the one insult not to be borne or witnessed a second time. Within two months, in the dead of winter, leaving their grandmother, Baby Suggs; Sethe, their mother; and their little sister, Denver, all by themselves in the gray and white house on Bluestone Road. It didn't have a number then, because Cincinnati didn't stretch that far. In fact, Ohio had been calling itself a state only seventy years when first one brother and then the next stuffed quilt packing into his hat, snatched up his shoes, and crept away from the lively spite the house felt for them.

(első mondat)

>!
spinakker

„A man ain't nothing but a man,” said Baby Suggs. „But a son? Well now, that's somebody.”
It made sense for a lot of reasons because in all of Baby's life, as well as Sethe's own, men and women were moved around like checkers. Anybody Baby Suggs knew, let alone loved, who hadn't run off or been hanged, got rented out, loaned out, bought up, brought back, stored up, mortgaged, won, stolen or seized. So Baby's eight children had six fathers. What she called the nastiness of life was the shock she received upon learning that nobody stopped playing checkers just because the pieces included her children.

23. oldal


A sorozat következő kötete

The Beloved Trilogy sorozat · Összehasonlítás

Hasonló könyvek címkék alapján

Margaret Mitchell: Gone with the Wind
Alice Walker: The Color Purple
Colson Whitehead: The Underground Railroad
Sue Monk Kidd: The Invention of Wings
Jean M. Auel: The Clan of the Cave Bear
Margaret Atwood: The Testaments
Alex Haley: Roots
Alejo Carpentier: The Kingdom of this World
Russell Banks: Cloudsplitter
Kate Quinn: Mistress of Rome