Hogyan lesz sikeres (és hogyan él túl) egy kezdő kartellfőnök a 300 milliárd dolláros illegális drogüzletben? Természetesen úgy, hogy a legjobbaktól tanul. Akik a kartelleket irányítják, figyelmesen elsajátították a vállalati stratégiákat, melyeket a Walmart, a McDonald's és a Coca-Cola használ, a brandépítéstől a jól működő ügyfélszolgálatokig.
Mit tanulhat a kormány, hogy felvegye a harcot ezzel a csapással? A kartelleket vállalatként elemezve a törvény erői jobban megérthetik azok működését – és nem kell kidobniuk évi 100 milliárd dollárt a hatástalan erőfeszítésekre, hogy megnyerjék a „háborút” a globális, jól szervezett üzlet ellen.
Tom Wainwright lesz az ön rettenthetetlen kalauza a bolygó legegzotikusabb és legbrutálisabb iparának bemutatása során. Az Andok kokamezőit, közép-amerikai börtönöket, coloradói marihuánabutikokat és a dark web online drogbarlangjait bejárva, Wainwright friss, újszerű képet alkot a drogkereskedelemről, és annak 250 millió… (tovább)
Narkonómia 6 csillagozás
Várólistára tette 7
Kívánságlistára tette 12
Kiemelt értékelések
Disclaimer: Négy csillagot adnék rá, de megkapja a négy és felet. Igazából nem tudom megmondani nektek, hogy mi bajom a könyvvel. Minden ami benne foglaltatik véleményem szerint korrekt és érdekes, valahogy mégis untam. A csillaglevonás ennek tudható be, nem a tartalmának.
A Narkonómia véleményem szerint egy hiánypotló könyv. Fog egy tabu témát és gátlások nélkül elemzi, mint akármelyik iparágat. Miért fontos ez? Mert az emberek valamiért úgy gondolják, hogy csak azok felelősek a drogpiac, a kartellek és keménykötésű bandák életben tartásáért, akik a társadalom aljára lecsúszva elmerülnek a valamilyen kemény drog mámorában. Holott ha valaha is vettél illegálisan egy gramm füvet, vagy használtál rekreációs célzattal bármilyen illegális szert, netán megpróbáltál a jobb élet reményében átszökni a mexikói határon keresztül az Egyesült Államokban, akkor neked is részed van ezekben a dolgokban. No pressure.
Ahogy bármiből építünk repülőgépet, a gravitáció ugyanúgy fog hatná rá, bármilyen jellegű is legyen a vállalkozás, ugyanazok a törvények alapján kell, hogy működjön. Kereslet-kínálat, versengés-együttműködés, a humán erőforrások, a marketing, a branding mind olyan fogalmak, amelyek minimális különbségekkel ugyanúgy működnek az illegális üzletágaknál, mint a legálisoknál.
Wainwright alaposan és akadémiai unalmassággal vesézi ki az üzletág adta lehetőségeket és nehézségeket, hívja fel a figyelmet az egyértelmű, de oly sokszor figyelmen kívül hagyott gazdasági működésekre, s lényegében kimondja a faék egyszerű igazságot: úgy kell harcolni valami ellen, ahogy az ellenség jellege megköveteli, nem pedig úgy, ahogy tudunk.
Igazából nincs, amit csépelni a szót. A könyv tartalma a józan ész és egyszerű, objektív gondolkodás mintapéldánya, problémafelvetése nem gőgös, sokkal inkább értetlen, hogy miért nem így történik, ha ennyire nyilvánvalóak a számok és a tredek. Sajnos valahogy, vagy az eredeti iromány stílusánál, vagy a fordításnál unalmassá vált a szöveg, ami miatt kénytelen voltam a tartalmára támaszkodni motivációért.
Ajánlom mindenkinek, aki gondolkodik az átképződésen.
Hasonló könyvek címkék alapján
- Don Winslow: A határ 96% ·
Összehasonlítás - K. M. Holmes: Dario 94% ·
Összehasonlítás - Sue Dylen: Kahlo 95% ·
Összehasonlítás - Luca Di Fulvio: Amikor az álmaink ránk találnak 93% ·
Összehasonlítás - L. J. Shen: A szörnyeteg 89% ·
Összehasonlítás - A. Zavarelli: Crow – Varjú 88% ·
Összehasonlítás - Baráth Viktória: A főnök 88% ·
Összehasonlítás - Baráth Viktória: Bűnösök közt 87% ·
Összehasonlítás - Anne L. Green: A sötétség fogságában 87% ·
Összehasonlítás - Baráth Viktória: Orosz rulett 87% ·
Összehasonlítás