Az első osztályos Olvasókönyv az Ábécéskönyv közvetlen folytatása. A betűtanulás után az olvasás gyakorlása az olvasókönyvben változatos módszerekkel történik. A könyvben olvasnak betűzve, szótagolva, csak magánhangzók kiejtésével, szóképekben és folyékonyan. A mondatolvasás kezdeteinél a mondat végén az írásjelek nevét is mondják (beleszövik a hangos olvasásba). A szöveget újjal követik, mindig az éppen kiejtett betűnél, ezzel a pontos olvasásra akarja szoktatni a tanulókat.
Olvasókönyv 1. 4 csillagozás
A következő kiadói sorozatban jelent meg: Olvasókönyv Nemzeti Tankönyvkiadó
Várólistára tette 1
Kívánságlistára tette 4
Kiemelt értékelések
Tolnai Gyuláné: Olvasókönyv 1. általános iskola 1. osztály
Nagyon-nagyon-nagyon szerettem ezt a könyvet, rengetegszer elővettem akkor is, amikor nem kellett. Szépen a rajzok, tetszett, ami benne van. Nekem az egyik legkedvesebb könyvem volt alsóban, alig vártam a második és harmadik részét. Még ma is örömmel simogatom a képeit.
Tolnai Gyuláné: Olvasókönyv 1. általános iskola 1. osztály
Egyik tanárom azt mondta, hogy a képolvasásnál csak egy rosszabb olvasástanulási módszer van: a Tolnai-féle.
Nem tudom, mennyi a valóságtartalma. Tény, hogy nem szerettem megtanulni olvasni. Képekhez betű társítása nekem nem ment. Viszont a képek emlékeim szerint szépek voltak. És mi voltunk az egyetlen osztály, akit az osztályfőnök 4 évig vitt, nem csak kettőt. Mert ő volt az egyetlen Tolnais.
A vonatos képeket a falon szerettem és a mai napig tudom a magánhangzókhoz tartozó képeket: alma, árvácska, esernyő, érem, itató, írószer, orgona óra, öv, őr, uborka, út, üveg, űrhajó. :)
Tolnai Gyuláné: Olvasókönyv 1. általános iskola 1. osztály
Az illusztrációk nagyon szépek, bár arra emlékszem, hogy nem szerettem, ha egy szöveg féloldalasnál hosszabb.
Tolnai Gyuláné: Olvasókönyv 1. általános iskola 1. osztály
A mi iskolánkban a mi osztályunk volt az első, akik az első osztályt a tolnai-módszerrel kezdték. :)
Gyönyörű szép képes, mesés olvasókönyv volt. Nagyon szerettem nézegetni, de mivel a hangos olvasás nálam egyenlő volt a gyomorideggel és a sírógörccsel, ezért ritkán olvastam. Na azt hiszem ott megtapasztaltam, hogy melyik az a módszer (és nem a tolnai-módszerre gondolok), amellyel nem próbálom majd megszerettetni a gyerekkel az olvasást.
Egyébként úgy emlékszem, hogy igen hasznos könyv volt, sokáig őrizgettem mindet. :)
Hasonló könyvek címkék alapján
- Meixner Ildikó: Játékház – Képes olvasókönyv 1. ·
Összehasonlítás - Romankovics András – Romankovicsné Tóth Júlia – Meixner Ildikó: Olvasni tanulok ·
Összehasonlítás - Földvári Erika: Olvasás munkafüzet 4. ·
Összehasonlítás - Földvári Erika: Olvasókönyv 4. ·
Összehasonlítás - Jordánné Tóth Magdolna – Pirisi Anna – N. Császi Ildikó – Grófné Salamon Éva – Farkas Andrea – Kóródi Bence: Olvasókönyv 2. osztályosoknak I-II. ·
Összehasonlítás - Jordánné Tóth Magdolna – Kolláth Erzsébet – Konrád Ágnes – Farkas Andrea – Kóródi Bence – Falusiné Varga Tünde – Miskolci Szilvia – Pirisi Anna: Olvasókönyv 3. osztályosoknak I-II. ·
Összehasonlítás - Földvári Erika: Ábécés olvasókönyv 1. ·
Összehasonlítás - Földvári Erika: Olvasás munkafüzet 2. ·
Összehasonlítás - Földvári Erika: Olvasás munkafüzet 3. ·
Összehasonlítás - Jegesi Krisztina – N. Császi Ildikó – Mezőlaki Ágota – Falusiné Varga Tünde – Pirisi Anna – Kóródi Bence – Farkas Andrea: Ábécés olvasókönyv 1. osztályosoknak ·
Összehasonlítás