Tamás Ildikó e kötetével új dimenziót ad az eddigi gyermek- és diákfolklór-kutatásoknak. A hagyományostól eltérő perspektívából tekint a témára: a kreativitást, a verbális és vizuális kifejezésformák hátterét állítja középpontba. A műfaji átjárhatóságot hangsúlyozza, bemutatja az online és offline tér jelenségeinek kölcsönhatását és azt is, hogy a nyelvi, zenei és képi megnyilvánulások milyen sokrétűen kapcsolódhatnak egymáshoz. Megtudhatjuk például, mi a szerepe a ritmusnak, a halandzsának és a humornak a nyelv elsajátításában, hogy a képekben megjelenő gondolatritmus és reflexió hogyan jelenik meg a mémek világában. A terepmunkája során gyűjtött anyagot a rendelkezésre álló korábbi archívumok adataival összefüggésben vizsgálja. Több kortárs gyermek- és diákfolklór-jelenségről először olvashatunk tudományos igényességű elemzést, így például halandzsaszövegek folklórban betöltött szerepéről, vagy a népetimológia megjelenési formáiról. Az országos, vagy akár globális jelenségeken… (tovább)
„Adj netet!” 0 csillagozás
Nyelvi, képi kifejezésmód és kreativitás a gyermek- és diákfolklórban
Hasonló könyvek címkék alapján
- Vekerdy Tamás: Érzelmi biztonság 93% ·
Összehasonlítás - Jesztl József – Lencse Máté: Társasjáték-pedagógia 96% ·
Összehasonlítás - Vekerdy Tamás: Kicsikről nagyoknak 1. 92% ·
Összehasonlítás - Jesztl József – Lencse Máté: Lovagi ujjtorna ·
Összehasonlítás - Hevesi Mihály: Autoritmia 96% ·
Összehasonlítás - Böjte Csaba: A virág a Fény felé hajlik ·
Összehasonlítás - Végh György: Képtelen képes ABC 93% ·
Összehasonlítás - Böjte Csaba: A szeretet bölcsője 91% ·
Összehasonlítás - Bagdy Emőke – Telkes József: Személyiségfejlesztő módszerek az iskolában ·
Összehasonlítás - Vekerdy Tamás: Milyen iskola kell a gyerekeknek? ·
Összehasonlítás