Ráv: Ha egy darab hús felügyelet nélkül maradt, akkor a fogyasztása tilossá válik.
A Gömára négy különböző forrásból próbálja megcáfolni Ráv mondását:
1. bizonyítás
Olyan városban, ahol a zsidó mészárosok többségben vannak, az a hús, amit egy nem-zsidó árusnál találnak megengedett.
Annak ellenére, hogy az nem volt zsidó felügyelete alatt, a hús kóser?
1. bizonyítás cáfolata
Itt arról van szó, hogy nem volt teljesen felügyelet nélkül. A nem zsidó nyilván vigyázott rá.
2. bizonyítás
Ha egy városban 9 kóser és 1 nem kóser hentes van… ha a húst a boltokon kívül találták, a többséghez igazodunk, a húst meg lehet enni.
Annak ellenére, hogy felügyelet nélkül volt, a hús kóser?
2. bizonyítás cáfolata
Itt egy olyan esetről van szó, amikor a húst egy nem-zsidó kezében találták, és ő nyilván vigyázott rá.
3. bizonyítás
Ha valaki nyer húst talál egy zsidók és nemzsidók által lakott városban, akkor igazodjon a város mészárosainak a többségéhez. De ha főtt húst talált nála, akkor igazodjon azoknak a többségéhez, akik húst esznek.
Annak ellenére, hogy nem vigyáztak rá, kóser hús?
[Azt pedig nem lehet mondani, hogy itt is a nemzsidó találta, mert ha „főtt”, akkor miért gondolnánk, hogy azt nem a nem-zsidó főzte?]
3. bizonyítás cáfolata
Egy olyan esetről van itt szó, amikor a zsidó távol áll, és amíg fel nem veszi, szemmel tartja a húst, így nem kell attól tartani, hogy egy holló kicserélte.
4. bizonyítás
Az olyan hús, amelyet egy olyan vidéki városban találtak az utcán, ahol a mészárosok többsége zsidó, ha csak fel van darabolva, tréflinek tekintendő, ha viszont szeletekre van vágva, akkor engedélyezett.
Annak ellenére, hogy nem volt szem előtt tartva, a hús kóser?
4. bizonyítás cáfolata
Itt csak a tisztaság szempontjából mondja, hogy engedélyezett, de nem a fogyasztás szempontjából.
777. oldal (Hulin traktátus, 7. fejezet, A felügyelet nélkül hagyott hús)