Az irodalom csodájához szeretnének közelebb vinni ennek a kötetnek az írásai, a passzív csodálat helyett a csodálkozás, a váratlan felfedezések örömét átadva az olvasónak. Az irodalmi mű-hibák feltárásával nem perbe szeretnénk fogni a vizsgált szerzőket: éppen a zárt tökéletesség képzete okozhatja egy mű halálát, hiszen a hibátlan remekműhöz csak ájult rajongó kell, nem társszerzőként együttműködő olvasó. A ciklusként egységgé formált tanulmányokban és kritikákban a kortárs írók irodalomtörténeti tárgyakká, a klasszikusok pedig bírálható, eleven kortársakká változnak. A hiba sokrétű jelentést kap a kötet írásaiban: lehet a novellaciklusban fellelhető ellentmondás, ami olvasói értelmezést követel meg; repedés, amin keresztül más szövegekre látni rá; a klasszikus, szoborszerű remekmű képzetét kikezdő, az írás lezárhatatlanságát bizonyító jelenség. A mű-hiba tehát, ha irodalmi, az életet jelenti a szövegek számára: hiszen minden kötetet, így ezt is, csak az olvasók tarthatnak életben.
A féllábú ólomkatona – Irodalmi mű-hibák 0 csillagozás
Várólistára tette 5
Kívánságlistára tette 3
Kölcsönkérné 1
Hasonló könyvek címkék alapján
- Juhász Gyula: Örökség ·
Összehasonlítás - Bárány Tibor – Rónai András (szerk.): Az olvasó lázadása? ·
Összehasonlítás - Schöpflin Aladár: Írók, könyvek, emlékek ·
Összehasonlítás - Süpek Ottó: Eretnek hitvallók ·
Összehasonlítás - Kodolányi János: Szív és pohár ·
Összehasonlítás - Forgách András: Gonosz siker ·
Összehasonlítás - Balassa Péter: Mindnyájan benne vagyunk ·
Összehasonlítás - Margócsy István: Színes tinták ·
Összehasonlítás - Németh Zoltán: Olvasáserotika ·
Összehasonlítás - Balajthy Ágnes – Mezei Gábor: „Fényem nő: magam termelem” ·
Összehasonlítás