Történetek ​– módszerek 2 csillagozás

Szekszárdi Júlia (szerk.): Történetek – módszerek

Sokan, ​sokféle nézőpontból igyekeznek megválaszolni a kérdést, hogy mitől jó az iskola. Öltönyben és nyakkendőben, állami hivatalokban keressük a választ, hogy mitől jó a költségvetésnek, a gazdaságnak, a társadalomnak. Azután otthon lazul a nyakkendő, mesélni kezd a gyerek, és hirtelen eszünkbe jut az iskola valósága: az életpillanatok, kicsik és nagyok együttélésének egy életen át kitörölhetetlen mozzanatai.

Ezekben a pillanatokban, akár az előtérben áll, akár a háttérben húzódik meg, nem lehet nem észrevennünk a pedagógus személyét. Látványosan vagy láthatatlanul, tudatosan vagy ösztönösen, ő adja a kulisszákat, ő hozza létre az iskolai nevelődés közegét, meghatározó módon jelen van a folyamatban.

Mit jelent: jelen lenni? Legelsősorban, mielőtt bármit is tennénk, a megfigyelés képességét. Észrevenni a lehetőségeket, a szükségleteket, az anomáliákat. És természetesen a cselekvés képességét. Vagyis tudni kell, mit kell tenni, és tudni kell, hogyan.

A… (tovább)

>!
Dinasztia Tankönyvkiadó, Budapest, 2010
186 oldal · ISBN: 9789636574741

Enciklopédia 1


Most olvassa 1

Várólistára tette 2


Kiemelt értékelések

BoSziKa78>!
Szekszárdi Júlia (szerk.): Történetek – módszerek

A borító nagyon szép. A könyv több fejezetből áll. Történeteket olvashatunk gyerekekről és különböző iskolai esetekről. Aztán szembesít az új generáció problémáival, az agresszió válfajaival. A könyv végén több gyakorlat, aktivitás található.

zsofi017>!
Szekszárdi Júlia (szerk.): Történetek – módszerek

Egész jó könyv a témában. Egy beadandómhoz kerestem anyagot, akkor találtam rá erre. Szerintem hasznos lehet az osztályfőnököknek, de azért konkrét megoldás kevés volt ebben. Viszont a játékos csoport,- és személyiségfejlesztő feladatok nagyon jók.


Népszerű idézetek

Maya>!

Akinek a fejében túl sok előítélet van, annak már nem marad hely önálló gondolatokra.

18. oldal / Török Ildikó: Röfi Budapesten

Kapcsolódó szócikkek: előítélet
Maya>!

Mielőtt elutasítok valamit, ismernem kell azt.

36. oldal / Török Ildikó: Tényleg nem tetszett tudni semmiről...?

Maya>!

Úgy érezte, hogy nem tanul semmi újat, pedig észre sem vette, hogy néhány hét alatt megtanult színlelni, megtanult úgy tenni, mintha… Megtanulta azt, hogy ne emelkedjen ki, ne legyen semmiben más, mint a környezete. Persze nem teljesen egyedül tett szert erre az akkoriban létfontosságú emberi képességre. Szülei s az őt körülvevő legtöbb felnőtt egész életprogramja ezt a rejtett üzenetet hordozta.

15. oldal / Schüttler Tamás: Álom torokgyulladás idején


Hasonló könyvek címkék alapján

A. S. Neill: Summerhill
Vekerdy Tamás: Érzelmi biztonság
Vekerdy Tamás: Kicsikről nagyoknak 1.
Vekerdy Tamás: Az iskola betegít?
Vekerdy Tamás: Belső szabadság
Alice Miller: Kezdetben volt a nevelés
Jessica Joelle Alexander – Iben Dissing Sandahl: Gyereknevelés dán módra
Adele Faber – Elaine Mazlish: Beszélj úgy, hogy érdekelje, hallgasd úgy, hogy elmesélje
Rudolf Steiner: A gyermek nevelése szellemtudományi szempontból
Szvatkó Anna (szerk.): Billenések