Az esszé-tanulmány a clown-művész-önarckép felbukkanásáról, előfordulásairól, jelentésváltozatairól szól az irodalom, a képzőművészet, a film, továbbá a zene kiemelkedő és jellemző alkotásainak vizsgálatával. A kiindulási pont Watteu Gilles-ám az előképeket még régebbi korszakokban, Shakespeare bohócai és a commedia dell'arte világában kereste a szerző. A modern bohócok a 19. század harmincas éveiben kezdtek megjelenni, az udvari bolond helyét ekkortól vette át lassanként a clown. A 19. század második felének clowntörténete elsősorban Baudelaire költészetével és a Goncourt testvérek egyik regényének elemzésével folytatódik. Amit ők elkezdtek, azt folytatta két nagy francia költő, Verlaine és Jules Laforgue. A századvégen alkotott művek közül Nietzsche és Cézanne alkotásait veszi szemügyre a szerző. A téma zenei megjelenésének elemzésével folytatódik a könyv Verditől Schönbergig. A clown megjelenítése a 20. század elején bontakozik ki a legmagasabb művészi színvonalon Picassónál és… (tovább)
A clown, mint a művész önarcképe 1 csillagozás
Várólistára tette 4
Kívánságlistára tette 4
Hasonló könyvek címkék alapján
- Pentelényi László (szerk.): Arcok iskolája ·
Összehasonlítás - Bódy Gábor: Egybegyűjtött filmművészeti írások 1. ·
Összehasonlítás - Somlyó Bálint – Teller Katalin (szerk.): Filozófus a műteremben ·
Összehasonlítás - Nemes Károly: Jean-Luc Godard ·
Összehasonlítás - Ládi István: Mozihétköznapok ·
Összehasonlítás - Bíró Gyula: Robert Bresson ·
Összehasonlítás - Kovács András Bálint: Metropolis, Párizs ·
Összehasonlítás - Kárpáti György – Schreiber András (szerk.): Az akciófilm ·
Összehasonlítás - Zalán Vince (szerk.): Magyar filmrendezőportrék ·
Összehasonlítás - Vincze Teréz: Szerző a tükörben ·
Összehasonlítás