Szabolcsi Bence (1899-1973), zenetörténész, a Zeneakadémia tanára, a Zenetudományi Intézet alapítója ebben a művében a zene történetét írja le az őskortól a 20. század elejéig. Részletesen ismerteti a többszólamúság megjelenését, a világi zene térnyerését, az új zeneformákat, az új zenei mufajokat, a zenei reneszánsz, a barokk, a rokokó, a korai és a kései romantika, majd a nemzeti mozgalmak sajátosságait, bemutatja a nagy mesterek – Bach, Bartók Béla, Beethoven, Berlioz, Brahms, Chopin, Csajkovszkij, Debussy, , Haydn, Händel, Kodály Zoltán, Liszt Ferenc, Mendelssohn, Mozart, Muszorgszkij, Rossini, Schönberg, Schubert, Schumann, Sibelius, Strauss, Stravinsky, Verdi, Vivaldi, Wagner, Weber és mások – munkásságát.
A zene története 2 csillagozás
A következő kiadói sorozatban jelent meg: Szabolcsi Bence művei Zeneműkiadó
Kedvencelte 2
Most olvassa 1
Várólistára tette 7
Kívánságlistára tette 5
Népszerű idézetek
A renaissance megoldotta a hangszerek nyelvét; a barokk megtanította őket az emberről beszélni.
XII. - Formák születése délen és északon (Negyedik könyv)
„Az ízlés mostanában csodálatos módon megváltozott s a régifajta muzsika már nem cseng jól a mi fülünknek”; ezeket a sorokat Bach írta egyik hivatalos memorandumában, ösztönzésül és fenyegetésül. Nem sejtette, hogy saját ítéletét írja.
XV. A rokokó és az új európai formák (Ötödik könyv)
A német nép… kis kántorságok, falusi templomok, kántáló iskolásgyerekek, nehézkes és szűkszavú parasztok, riadt polgárok a háború-szorongatta szomorú városokban – mögöttük egyszerre csak feltámad egy roppant körvonalú, lenyűgöző szellemárnyék. Az ismeretlen Nemzet, melynek még sohasem akadt meghirdetője és szószólója, aki helyett még sohasem kiáltotta el senki, hogy „eile mich Gott zu erretten”, aki helyett még senki sem kérdezte meg: „Saul, Saul, was verfolgst du mich?”, akiért még senki sem panaszolta el a biblia szavával, hogy „Ich bin eine rufende Stimme in der Wüsten!”. Ez a hang szólal most meg Schützben […]
XII. - Formák születése délen és északon (Negyedik könyv)
[…] a Beethoven-muzsika egyik legnagyobb csodája, hogy a végletes szabadságban egyben végletesen szerves, kényszerítő és és sorsszerű, hogy minden szeszélyében ott él a felboncolás és összefűzés szenvedélyes logikája, hogy feloldottságában sem laza és szabálytalanságában is zenei, hogy minden válsága eljut a befejező harmóniáig. Végső egyensúlyi pont, a terhelés határa és netovábbja – katharzis és villámcsapás, diadal és katasztrófa ugyanegy történelmi pillanatban.
XVII. Bécs és a harmadik európai betetőzés. Gluck, Mozart, Haydn, Beethoven, Schubert (Ötödik könyv)
Hasonló könyvek címkék alapján
- Dalos Anna: Ajtón lakattal ·
Összehasonlítás - Ignácz Ádám (szerk.): Populáris zene és államhatalom ·
Összehasonlítás - Bókay János: Bohémek és pillangók 94% ·
Összehasonlítás - Szántó Péter – Presser Gábor – Karácsony János – Solti János – Somló Tamás: És ilyen a Boksz? 96% ·
Összehasonlítás - Balassa Imre – Gál György Sándor: Operák könyve 96% ·
Összehasonlítás - Poós Zoltán: Rock&Roll Áruház 92% ·
Összehasonlítás - Bősze Ádám: Nagy zenészek, nagy szerelmek 91% ·
Összehasonlítás - Czeizel Endre: Zeneszerzők – gének – csodák ·
Összehasonlítás - Dobszay László: A hangok világa IV. ·
Összehasonlítás - Benedek Szabolcs: Beatles vágatlanul 90% ·
Összehasonlítás