Kazimir Malevics 1915-ben festett műve, a Fekete négyzet határkő volt a festészet történetében. Végleges szakítása az európai képzőművészet évezredes ábrázoló-mimetikus előadásmódjával és alap, amelyre egy végletesen új – bár szintén évezredes hagyományokkal rendelkező – irányzat, a szuprematizmus felépülhetett. A forradalmi orosz szellemiség e szülötte, a századelő avantgarde törekvései közül a legradikálisabb nem kevesebbre vállalkozott, mint a dolgok lényegének, a világ szerkezetének legtökéletesebb képét kifejezni a vászon vagy a papír síkján elhelyezett szabályos mértani formákkal.
Szabó Júlia tanulmánya széles áttekintést nyújtva követi Malevics életútját a parasztművészet, a futurizmus, a kubizmus hatásainak feldogozásától saját önálló művészi programjának kidolgozásáig és az érvényesítésért folytatott kitartó munkálkodásának végéig. A szöveget 50 kép illusztrálja.
Kazimir Malevics 0 csillagozás
Róla szól: Kazimir Malevics
A következő kiadói sorozatban jelent meg: A művészet kiskönyvtára Corvina
Kívánságlistára tette 2
Hasonló könyvek címkék alapján
- A. Leonov: Perov ·
Összehasonlítás - Lajta Edit: Brocky Károly 1807–1855 ·
Összehasonlítás - Szinyei Merse Anna: Szinyei Merse Pál élete és művészete ·
Összehasonlítás - Tolnai Ottó: Sáfrány Imre ·
Összehasonlítás - Bela Duranci – Bordás Győző: A két Pechán / Dva Pehana ·
Összehasonlítás - Láncz Sándor: Egry József ·
Összehasonlítás - Rockenbauer Zoltán: Matzon ·
Összehasonlítás - Székely András: Kandinszkij ·
Összehasonlítás - Peter Baum – Beke László – Steven Mansbach: Konok ·
Összehasonlítás - Nyáry Krisztián: Festői szerelmek 92% ·
Összehasonlítás