A kötet tanulmányai abból a szociológiai előfeltevésből indulnak ki, hogy nem csak azt érdemes vizsgálni, hogyan hat a színházra a valóság, hanem azt is, hogy hogyan használja a „való élet” a színházi hatásokat. Azért is van szükség a performativitás fogalmának e tágabb értelmezésére, mert az utóbbi bő évtized során a színházi kínálat jelentős bővülésének lehettünk tanúi világszerte. Nagyszámú új működési forma, megközelítés, téma és funkció került be a színházi érdeklődés látókörébe. A dokumentarista színház, a részvételi színház, a társadalmi dráma, az immerzív színház térhódítása bizonyítja, hogy nem túlzás a színházi kontextusban is egyfajta társadalmi fordulatról beszélni, mely számos új lehetőséget, formát és problémát hozott felszínre. Emellett a múltfeldolgozás a közép-európai régióban is önálló paradigmává vált, az égető társadalmi és közéleti kérdéseket érzékenyen feldolgozó színházi nevelés is egyre nagyobb teret nyert mind a független, mind a kőszínházi területen.… (tovább)
A valós színterei 0 csillagozás
Színház, közösség, múltfeldolgozás
Hasonló könyvek címkék alapján
- Király Jenő: Karády mítosza és mágiája ·
Összehasonlítás - Doma Petra (szerk.): SZITU Kötet 2018 ·
Összehasonlítás - Ablonczy László – Huszárik Zoltán (szerk.): Latinovits Zoltán ·
Összehasonlítás - Szebeni András – Forgách András: Bevilágítás ·
Összehasonlítás - Deres Kornélia: Képkalapács ·
Összehasonlítás - Fodor Géza: Magánszínház ·
Összehasonlítás - Doma Petra (szerk.): SZITU Kötet 2016 ·
Összehasonlítás - Balassa Péter: A másik színház ·
Összehasonlítás - Benedek András: Színházi dramaturgia nézőknek ·
Összehasonlítás - Koltai Tamás: Árnyék és képzelet ·
Összehasonlítás