Témakörök: hallásnevelés, beszédfejlesztés, élményfüzet vagy napló, mint fejlesztő eszköz, olvasásindítás
Tanácsadó könyv hallássérült gyermekek korai fejlesztését végző szakembereknek és szülőknek.
A szerző a svájci Meggenben muködő Nemzetközi Korai Tanácsadó Központ vezetője, akinek több műve is megjelent magyarul. Jelen mű szemlélete kiemelt szerepet juttat a kisgyermek hallás-beszédnevelésében a spontán élmények megragadásának.
Mind a korai fejlesztés, mind az óvodai nevelés során jól hasznosítható módszertani javaslatokat kapunk.
Az első füzet a kezdetekkel foglalkozik: a hallókészülékhez szoktatásról, a zörejek, zajok iránti figyelem felkeltés módszereiről szól. A hallásnevelőterápiás eljárásokat fotókkal illusztrálja.
A második füzet a 2-4 éves hallássérült gyerekek gyakorlóóráinak bemutatását tartalmazza, melyeknél fontos szempont, hogy a gyermek érdeklodésébe, ötleteibe kapaszkodva, azokon keresztül valósítsuk meg a hallásnevelést,… (tovább)
Témakörök: hallásnevelés, beszédfejlesztés, élményfüzet vagy napló, mint fejlesztő eszköz, olvasásindítás
Tanácsadó könyv hallássérült gyermekek korai fejlesztését végző szakembereknek és szülőknek.
A szerző a svájci Meggenben muködő Nemzetközi Korai Tanácsadó Központ vezetője, akinek több műve is megjelent magyarul. Jelen mű szemlélete kiemelt szerepet juttat a kisgyermek hallás-beszédnevelésében a spontán élmények megragadásának.
Mind a korai fejlesztés, mind az óvodai nevelés során jól hasznosítható módszertani javaslatokat kapunk.
Az első füzet a kezdetekkel foglalkozik: a hallókészülékhez szoktatásról, a zörejek, zajok iránti figyelem felkeltés módszereiről szól. A hallásnevelőterápiás eljárásokat fotókkal illusztrálja.
A második füzet a 2-4 éves hallássérült gyerekek gyakorlóóráinak bemutatását tartalmazza, melyeknél fontos szempont, hogy a gyermek érdeklodésébe, ötleteibe kapaszkodva, azokon keresztül valósítsuk meg a hallásnevelést, beszédfejlesztést. Ebben a fejezetben már előkerülnek a gyerekdalok, hangszerek, mozgással kísért mondókák is.
A harmadik füzet mutatja be a napló vagy élményfüzet vezetés módszerét, melynek célja a társalgás előfeltételeinek megteremtése. Rengeteg gyakorlati ötlet, szemléletes képanyag segíti a szakembert és a szülőt fejlesztőmunkájában. A könyv végén a 4-6 éves gyermek fejlesztéséről, kiemelten a hallássérült gyerekeknél különösen is fontos olvasás előkészítés módszereiről olvashatunk.