Vogue ​on Cristobal Balenciaga 1 csillagozás

Susan Irvine: Vogue on Cristobal Balenciaga

In ​1936, Cristobal Balenciaga opened a fashion house in Paris, after fleeing the Spanish civil war; within a couple of seasons he had raised fashion to the level of art. Christian Dior called Balenciaga 'the master of us all', while Coco Chanel claimed that he alone was 'a couturier in the truest sense of the word …the others are simply fashion designers'. In the Fifties he revolutionised women's silhouette, experimenting with the semi-fitted shape, the sack dress, the cocoon and the babydoll. His innovative designs were famously easy to wear, with one diplomat's wife quipping that she could play golf in her Balenciaga gown. In the Sixties, despite the waning power of couture, he created some of his most imaginative clothes, culminating in the bold, fluid lines of his last two collections. Always something of an enigma, he preferred to let his clothes speak for themselves. Vogue, the international fashion bible, has charted the careers of designers through the decades. Its unique… (tovább)

>!
160 oldal · keménytáblás · ISBN: 9781849493116

Kedvencelte 1

Most olvassa 1

Várólistára tette 1

Kívánságlistára tette 1


Kiemelt értékelések

ScarlettBlair>!
Susan Irvine: Vogue on Cristobal Balenciaga

Azt hiszem az, hogy egy nap alatt elolvastam a könyvet úgy, hogy 11-től éjfélig dolgoztam, és „csak” egy három órás szünetem volt közben magáért beszél. A könyvet a szünetben, és a villamoson hazafelé olvastam ki, még mielőtt valaki félreértené… Mivel a divat a szenvedélyem, ezért gondolom elég nyilvánvaló, hogy szeretek divattal, divattervezőkkel, divattörténettel kapcsolatos könyveket, cikkeket, interjúkat bármit olvasni. Ez a könyv valahogy mégis sokkal különlegesebb mint bármilyen ilyen jellegű kötet amit eddig olvastam pl. a Gucci-könyv, vagy az Armani idézetgyűjtemény. Kezdjük ott, hogy gyönyörűen szerkesztett, és ezt nem csak a képekre értem, hanem az egész küllemére a könyvnek. Tetszenek benne a betűk, a bekezdések, minden. Be kell vallanom a mai Balenciaga divatház nem tartozik a kedvenceim közé, de az eredeti Cristóbal Balenciaga által tervezett ruhák, amik még a Couture és nem a Prét-a-porter jegyében születtek, azok valami elképesztően lenyűgözőek. A könyvben csodálatos képeket találunk ezekről a ruhákról, és már lelki szemeim előtt azt vízionálom, hogy egyszer majd ha saját házam lesz, a nappalim falát ilyen képekkel fogom díszíteni az óriási Nők Chanelben Axente Vani kép mellett természetesen. Kijelenthetem, hogy a könyv elolvasása előtt az égvilágon semmit nem tudtam a Balenciaga divatház keletkezéséről, sem magáról Cristóbalról, és különösen tetszett személye körüli misztikum, hogy egész életlében egyetlen egy interjút volt hajlandó adni, és kb. két fénykép készült róla. Bármennyire is imádom Olivier Roustenig-t kamu Balmain-rajongók gyülekező azért ég és földaz amit ő képvisel Balenciagahoz képest. Mondjuk azért az hozzá tartozik, hogy kb. 50 év különbséggel élték a fénykorukat, és nem lehet összehasonlítani az 50-es 60-as éveket a mai világgal.
Szóval ez a kötet úgy csodálatos, ahogy van, és szerintem nem csak a megátalkodott divat-rajongóknak lehet egy érdekes olvasmány, mert tele van gyönyörű képekkel, és egy igazán érdekes életpályát mesél el. Alig várom, hogy a Vogue on series többi kötetét is beszerezzem!


Népszerű idézetek

ScarlettBlair>!

Ein Kleid folgt dem Körper der Frau und nicht die Frau dem Kleid.

11. oldal


Hasonló könyvek címkék alapján

Akiko Fukai: Fashion
Julius Wiedemann (szerk.): Illustration Now! Fashion
Harriet Worsley: Decades of Fashion
Stella Blum: Everyday Fashions of the Twenties
Lesley Scott: Lingerie
Cally Blackman: 100 Years of Fashion Illustration
Szatmári Judit Anna: Ragyogj! / Shine!
Patrick Mauriès – Jean-Christophe Napias: Fashion Quotes
Richard Martin – Harold Koda: Two by Two
Christian Dior: Dior by Dior