A cím egy Kosztolányi-vers gondolatát – „csak bot és vászon, / de nem bot és vászon, / hanem zászló…” – szövi tovább: nemcsak kő, bronz és vászon egy-egy műalkotás, hanem épület, szobor, és kép. S egy rendkívüli történet, csak a főszereplőkre, a drámai fordulópontokra szorítkozva: az európai képzőművészeté, Pheidiásztól Henry Moore-ig. A könyv nem egyszerű feladatnak igyekszik megfelelni, hiszen múzeumban, festmény vagy szobor előtt álldogálva egy ember teremtő szándékának, akaratának, tehetségének eredményét látjuk, amely azonban létrejöttének körülményeiről csak közvetve tanúskodik, tehát segítségre vagyunk utalva, ha keletkezésének történelmi-művészettörténeti körülményeit, a művész életét és személyiségét, elődökhöz, kortársakhoz való kapcsolatát is szeretnénk megismerni. Persze, hogy szeretnénk, hiszen a teljes megértésnek mindez elengedhetetlen feltétele. Az író azzal siet segítségünkre, hogy kétféleképpen közelíti meg témáját: vizsgálja mint egyedi, önálló, hasonlíthatatlan… (tovább)
Sem kő, sem bronz, sem vászon 0 csillagozás
Várólistára tette 1
Hasonló könyvek címkék alapján
- Erwin Panofsky: A jelentés a vizuális művészetekben ·
Összehasonlítás - Rudolf Wittkower – Margot Wittkower: A Szaturnusz jegyében ·
Összehasonlítás - Heinrich Wölfflin: Művészettörténeti alapfogalmak ·
Összehasonlítás - Radnóti Sándor: Hamisítás ·
Összehasonlítás - André Chastel: Fabulák, formák, figurák ·
Összehasonlítás - Radnóti Sándor: Jöjj és láss! – A modern művészetfogalom keletkezése – Winckelmann és a következmények ·
Összehasonlítás - Tánczos Péter (szerk.): Csordultig Duchamp-mal ·
Összehasonlítás - Kucsera Tamás Gergely: Túl művészeten, túl emberen ·
Összehasonlítás - Boris Groys: Az utópia természetrajza ·
Összehasonlítás - Ernst Fischer: A nélkülözhetetlen művészet ·
Összehasonlítás