Minden ​marketinges sztorizik 19 csillagozás

Egy jó történettel minden eladható
Seth Godin: Minden marketinges sztorizik

Seth ​Godin három kérdése azokhoz, aki terméket vagy szolgáltatást árulnak:

Mi a történeted?

Hisznek-e benne az emberek?

Igaz-e a történet?

Minden marketinges mesemondó. Ha ügyes, a vásárlók elhiszik a történetét, azt, hogy a bor ízletesebb a méregdrága pohárból, hogy egy kétszer drágább Porsche nagyságrendekkel jobb, mint a Volkswagen. Elhisszük, hogy egy tízezrekbe kerülő sportcipő menőbb és tartósabb a filléres darabnál. Pedig ez csak attól válik igazzá, hogy hiszünk benne.

Seth Godin legújabb botránykönyvében bebizonyítja, hogy a jó marketinges sosem a termék jellemzőire koncentrál, hanem elmond egy történetet, amiben az emberek hinni akarnak. A mai világban a választási lehetőségek száma korlátlan. Vállalkozások és emberek marketing nélkül már nem boldogulhatnak. A marketing nem más, mint történetmesélés, akár igaz a mese, akár nem.

Gondoljunk az iPhone-ra vagy a Coca-Colára: a marketing akkor sikeres, ha a beleillik a… (tovább)

>!
HVG Könyvek, Budapest, 2011
260 oldal · ISBN: 9789633040508 · Fordította: Nagy Marcell
>!
HVG Könyvek, Budapest
Felolvasta: Potocsny Andor

Enciklopédia 7

Szereplők népszerűség szerint

Malcolm Gladwell


Most olvassa 1

Várólistára tette 22

Kívánságlistára tette 37


Kiemelt értékelések

bodr>!
Seth Godin: Minden marketinges sztorizik

Seth Godin: Minden marketinges sztorizik Egy jó történettel minden eladható

Tartottam tőle, hogy az efféle vállalkozós-marketinges könyveknél megszokott módon elég rizsálós lesz a műfaj, itt annyival könnyebb a helyzet, hogy nagyon hétköznapi a nyelvezete, és nagyon picik az oldalak, ezért néhány óra alatt ki lehet olvasni. Az a rész különösen tetszett, amikor a közepe táján felveti a marketingesek felelősségének kérdését, még ha nem is értettem vele egyet. Azt nem szerettem, hogy a példatörténetei rövidre vágva és összecsapottan lettek elmesélve. Elvétve volt benne néhány számomra inspiráló gondolat, de összességében egy bőre eresztett blabla, amit egyetlen blogposztban is meg lehetett volna írni, igaz, abban sanszosan nem lenne ilyen meggyőző.

A korábban megjelent HVG könyvek lábjegyzetekben kínált ajánlása kitűnő koncepció, és nem is éreztem erőszakosnak, kettő-három is elkezdett érdekelni közülük (sőt, valószínűleg még többhöz meghozta volna a kedvemet, ha azokat még nem olvastam volna). Ezért a remek ötletért a HVG szerkesztőjének, Koncz Gábornak csillagos ötös jár. Amúgy a borító keltette fel az érdeklődésemet, nem is a külső frappánssága, hanem a kemény fedél szín- és formavilága miatt, és ezért is a HVG-nek, konkrétabban Tabák Miklósnak jár a piros pont, mert az eredeti kiadvány dizájnja tök bóvlin néz ki.

rennyv>!
Seth Godin: Minden marketinges sztorizik

Seth Godin: Minden marketinges sztorizik Egy jó történettel minden eladható

Nem akarok sznob lenni, de most muszáj. Észrevettem, hogy nagyon sok olyan amerikai író tollából kikerült „népművelő” könyv van, ami igazából 3 mondatban összefoglalható bölcsességeket ismétel több száz oldalon keresztül. Az, aki még soha nem tanult / olvasott a marketingről sok érdekes csemegét talál a könyvben, de aki kicsit is jártas a témában (és tényleg KICSI jártasságról beszélek), az igazából jól ismert mantrák visszhangzásával találkozik lapozgatás közben. Összességében jó összefoglaló, érdekes piacról vett példákkal, de ez a könyv azon kívül, hogy „jól határozzuk meg a célcsoportunkat” és „adatok helyett történetekkel dobálózzunk" nem mond többet. 260 oldal kicsit túlzás ennyi mondandóhoz.

Wicat>!
Seth Godin: Minden marketinges sztorizik

Seth Godin: Minden marketinges sztorizik Egy jó történettel minden eladható

Seth Godin jól ír, szerintem minden marketingesnek kötelező. Könnyen olvasható. :)

Péter_Fenyó_Fenyvesi>!
Seth Godin: Minden marketinges sztorizik

Seth Godin: Minden marketinges sztorizik Egy jó történettel minden eladható

Olvasmányos, de kicsit szájbarágós

Erdei_Péter>!
Seth Godin: Minden marketinges sztorizik

Seth Godin: Minden marketinges sztorizik Egy jó történettel minden eladható

Zseniális gondolatok!

Pixelhiba>!
Seth Godin: Minden marketinges sztorizik

Seth Godin: Minden marketinges sztorizik Egy jó történettel minden eladható

Elég szellős, néha felületes, de alapvetően okos, bár némelyik cégről nagyon szívesen olvastam volna még többet.

mandyedi>!
Seth Godin: Minden marketinges sztorizik

Seth Godin: Minden marketinges sztorizik Egy jó történettel minden eladható

Első könyvem volt marketing témában. Seth Godintól már olvastam az Ikarosz tévedését, ami nagyon tetszett. A minden marketinges sztorizik rövid és tömör, amolyan útmutató, de mégis elhint benne gondolatokat, amik felnyithatják a szemünket és lehetőséget adnak kicsit másképp látni a világot.

Harkov>!
Seth Godin: Minden marketinges sztorizik

Seth Godin: Minden marketinges sztorizik Egy jó történettel minden eladható

A könyv mondanivalóját két-három mondatban el lehetne mondani. De tulajdonképpen az alcím is elég lenne hozzá. Egy idő után nagyon szájbarágós, önismétléssé vált. Azokat a részeket, ahol kicsit is kiszakadtunk az alap gondolat mantrázásából, a szerző esélyt sem adván hirtelen zárja le.
Az meg egyenesen a zsenialitás/pofátlanság határát súrolja, hogy a szerző és a kiadó nem győzi minden második szónál, illetve történetnél promózni korábbi könyveit…

rosa_canina>!
Seth Godin: Minden marketinges sztorizik

Seth Godin: Minden marketinges sztorizik Egy jó történettel minden eladható

Engem ez a könyv meggyőzött arról, hogy csak az a marketinges hazudik, akit rajta kapnak…


Népszerű idézetek

FélszipókásŐsmoly >!

…nem azt vesszük meg, ami a legjobb, hanem azt, amire vágyunk.

Seth Godin: Minden marketinges sztorizik Egy jó történettel minden eladható

Kapcsolódó szócikkek: vásárlás
FélszipókásŐsmoly >!

Valószínűleg nem számít, tulajdonképpen ki kinek hazudik, ha a fogyasztó beveszi a sztorit, és a kapcsolat létrejön.

Seth Godin: Minden marketinges sztorizik Egy jó történettel minden eladható

1 hozzászólás
Bence P>!

Malcolm Gladwell Ösztönösen című zseniális könyvében azt bizonyítja, hogy az emberek szinte gondolkodás nélkül hoznak döntéseket, és ezekhez akkor is ragaszkodnak, ha később ellentmondó információk birtokába jutnak. Amennyiben egy politikust szimpatikusnak ítélünk, nem számít, ha butaságokat mond, rosszul dönt, vagy bűncselekmény gyanújába keveredik. A véleményünket már megalkottuk, és továbbra is mindent az első találkozáskor felvett rózsaszín szemüvegen keresztül látunk.

122. oldal

Seth Godin: Minden marketinges sztorizik Egy jó történettel minden eladható

Kapcsolódó szócikkek: Malcolm Gladwell
Katan>!

A marketingesek annak köszönhetik az állásukat, hogy az emberek nem azt veszik meg, amire szükségük van, hanem azt, amire vágynak.

Seth Godin: Minden marketinges sztorizik Egy jó történettel minden eladható

V_Szilvió IP>!

Akkor is a kólásüveget választják, ha Pepsi van benne – mert igazából a márkát választják, nem magát az italt.

118. oldal

Seth Godin: Minden marketinges sztorizik Egy jó történettel minden eladható

Kapcsolódó szócikkek: Pepsi
1 hozzászólás
raniaki>!

A média és a közvélemény örömmel kap fel olyan bulvártémákat mint egy kútba esett kisgyerek, vagy egy vicces árverés az eBayen. Vannak tények, amik elterjednek, míg mások, bár fontosabbak és sürgősebbek lennének, elsikkadnak. Ha a marketingesek jobb történeteket tudnának kitalálni igazán fontos dolgokkal kapcsolatban – például hogyan juttathatnánk gyógyszert a nélkülözőknek, hová kellene békefenntartókat küldenünk –, abból mindannyian profitálnánk.

32. oldal

Seth Godin: Minden marketinges sztorizik Egy jó történettel minden eladható

Kapcsolódó szócikkek: eBay · média
Harkov>!

A legsikeresebb marketingesek nem akarják az emberek világképét átalakítani, csak kiegészítik a maguk történetével. A sikerhez keressünk egy mások által elhanyagolt világképet, és találjunk ki vonzó történetet a potenciális ügyfelek számára!

Seth Godin: Minden marketinges sztorizik Egy jó történettel minden eladható

Harkov>!

Az emberek közös értékeik mentén csoportokat hoznak létre; a marketingesnek fel kell fedeznie egy kiaknázatlan csoportot, és erre hangolva kell kitalálnia és előadnia a maga történetét.

Seth Godin: Minden marketinges sztorizik Egy jó történettel minden eladható

BenedekDávid>!

A marketing fegyver; aki rosszra használja, felelős a következményekért.

Sokan mentegetőznek azzal, hogy csupán a piac igényeit és szükségleteit elégítik ki, és az emberek szabadon eldönthetik, mit vesznek meg. Valójában ez nem így van. Bűn olyan történetet kitalálni, ami az embereket becsapja és rossz döntésekre kényszeríti. Csak egy gyáva marketinges nem vállalja a felelősséget a tetteiért.

123. oldal

Seth Godin: Minden marketinges sztorizik Egy jó történettel minden eladható

Katan>!

A családok csak azért próbálják ki az újfajta jégkrémet, hogy maguk is átélhessék a hozzáfűzött történetet.

187. oldal

Seth Godin: Minden marketinges sztorizik Egy jó történettel minden eladható

Kapcsolódó szócikkek: jégkrém

Említett könyvek


Hasonló könyvek címkék alapján

Al Ries – Jack Trout: A marketing huszonkét vastörvénye
Gary Vaynerchuk: Balegyenes, jobb horog
Al Ries – Jack Trout: Alulról építkező marketing
Anthony R. Pratkanis – Elliot Aronson: A rábeszélőgép
Philip Kotler: Kotler a marketingről
Al Ries – Laura Ries: A pr tündöklése, a reklám bukása
Robin Williams: Tervezz bátran!
Sas István: Ezt nem adom, ez disznósajt!
Sas István: Reklám és pszichológia
Benyó Dániel (szerk.): E-mail-marketing