A különböző jógarendszerek alapja a rádzsa-jóga, mely ugyanakkor a megkoronázása is minden jógának. A neve éppen ezért rádzsa, vagyis királyi jóga. A rádzsa-jóga útja befelé vezet, a szívünkhöz, önmagunkhoz, gyakorlása jórészt belső világunkban történik, és semmi külső megnyilvánulása nincs. Ezért bármikor és bárhol gyakorolhatjuk, bár természetesen a világ zajától elvonulva hamarabb sikerre vihető. A rádzsa-jóga végső célja az, hogy mindenki felfedje saját énjének titkait, és elérje testi és lelki fejlődésének a lehető legmagasabb fokát.
Mi a jóga? 2 csillagozás
Kedvencelte 1
Most olvassa 1
Várólistára tette 2
Kívánságlistára tette 11

Kiemelt értékelések


Mindig is jógáztam, így jöttem már. Egyszer úgy írtam körbe, anyám hasából is lótuszülésben bújtam elő, megnehezítve ezzel mindkettőnknek az érkezésem.
Sőt, a jógám sokkal öregebb, mint ez a testem, mert a forma elmúlt, de a jóga maradt, s újabb és újabb formát keresett, hogy ki tudjon teljesedni. „Bőven Egyiptomban kezdődött, vagy azelőtt.” Szeretem azért ezt a mesét, mert megtámaszt, támaszték meg néha kell.
Számomra a jóga a saját szívembe hazatérés útja, semmi más. Ennek egy csekélyke megnyilvánulása az, amit a testemmel teszek, mikor egyes pózokba becsavarom magam. De a jógám az leginkább láthatatlan, a testem szintjén éppen csak fenntartok egy állapotot, fejlődésnek ezt nem hívnám.
Az „igazi” jógi nekem arról ismerszik fel, hogy mellette megnyílik a szívem, az ő „mestersége” nem az, hogy bravúros testi mutatványokkal kápráztasson el. S noha Selvarajan Yesudian a teste szintjén is hatalmasat varázsolt, no mert a beteges kisfiú testet csodával (jógával) határos módon a teljes aláhullásból hozta pompájába fel, engem mégis alázatával, szerénységével ragadott meg. Már réges-réges, és azon is túl. „Volt amikor nem Yesudiannak hívták, akkor is ismertem.."Néha áthallatszódnak dolgok, nem zár jól a "szelepem”. Haich Erzsébet a társszerző pedig „én” vagyok.De az ő történetéről a Beavatás könyve kapcsán már hosszabban írtam.
A könyv átfogó térkép e tájról, ami a föld. Egyszerre keleti és nyugati. De egyikben sem marad benne, jógával élve egyik helyen sem tartja ki az ászanát, mert sem itt sem ott nem tud megnyugodni. Békére, csendre csak a kettő között az egyben lel, ami még az egy se, mert a számok is csak elfedik..
(itt nem érzem a mai jógapiac reklámszagát, annyira vágytam erre most, hogy tettem egy kis kirándulást az elmúlt fél évben a bp-i jógaiskolákban)
Népszerű idézetek




Röviddel az esküvő után a fiatal pár zarándokútra indul, hogy ezzel kifejezést adjanak abbeli szent elhatározásuknak, hogy egész életüket Istennek fogják szentelni. […] A zarándoklat helyére érve az alázatosság, szelídség, engedelmesség, szolgálat jeléül felajánlják fejük ékességét, hajukat Istennek. Kopaszra borotválják őket.
Hasonló könyvek címkék alapján
- B. K. S. Iyengar: Jóga ·
Összehasonlítás - B. K. S. Iyengar: Jóga új megvilágításban 94% ·
Összehasonlítás - Agócs Írisz: Szia, jóga! ·
Összehasonlítás - Szvámi Szatjánanda Szaraszvatí: Ászana Pránájáma Mudrá Bandha ·
Összehasonlítás - B. K. S. Iyengar: A jóga fája 94% ·
Összehasonlítás - Szvámí Ráma: A jóga útjai ·
Összehasonlítás - B. K. S. Iyengar: A jóga-szútrák szíve ·
Összehasonlítás - Srí H. V. L. Púndzsa: Az igazság oroszlánja ·
Összehasonlítás - Szvámi Ráma – Rudolph Ballentine – Szvámi Adzsaja: Jóga és pszichoterápia ·
Összehasonlítás - Szvámi Ráma: A tudatos élet 90% ·
Összehasonlítás