Őrségváltás 1 csillagozás

A magyar film és a szélsőjobboldal a harmincas-negyvenes években (Tanulmányok, dokumentumok)
Sándor Tibor: Őrségváltás

A ​kötet alcíme, úgy érzem, magyarázatra szorul. A szélsőjobboldal fogalma alatt természetesen nem csak a Turul Szövetséget kell értenünk. Ide sorolhatjuk a nyilasokon túl a fasizmushoz szorosabban vagy lazábban kötődő, különböző újkonzervatív ihletettségű, jobboldali radikális politikai csoportokat is. Ezek egy része a harmincas évektől egyre nagyobb szerepet játszott a közvélemény formálásában és egyre nagyobb szerepet kapott a politikai hatalom szférájában is. A filmélet „megtisztításáért" folytatott akciókban azonban a Turul Szövetséget illeti a főszerep. Kezdettől szélsőséges antiszemita agitációjuk egyik célpontja az „elzsidósodott" filmszakma volt. Mivel több szállal kapcsolódtak a korabeli politikai elithez, törekvéseiket hamarosan siker koronázta. Az 1938-39 után immáron „kereszténnyé" vált filmszakma fő feladata az új „magyar" film megteremtése volt. A barbár, turbulens szélsőjobboldalnak ebben nem sok szava lehetett – hiányoztak hozzá a képességei. A filmpolitika ekkor a… (tovább)

A következő kiadói sorozatban jelent meg: Filmkultúra-könyvek Magyar Filmintézet

>!
Magyar Filmintézet, Budapest, 1992
200 oldal · puhatáblás · ISBN: 9637147128

Kívánságlistára tette 1


Hasonló könyvek címkék alapján

Barcsi Tamás – Szabó Gábor (szerk.): 68 kísértése
Bódy Gábor: Végtelen kép
Pentelényi László – Zentay Nóra Fanni (szerk.): JLG / JLG
Kovács M. Mária: Törvénytől sújtva
Sárközy Réka: Kinek a történelme?
Melissa Müller: Anne Frank, egy lány élete
Fekete Dávid (szerk.): A magyar hangosfilm plakátjai 1931–1944
Susan Faludi: Előhívás
Karsai László (szerk.): Kirekesztők
Barabás Klára: A történelem körhintáján