A ​fény retorikája 0 csillagozás

A technikai képek szerepe Mándy Iván és Mészöly Miklós munkáiban
Sághy Miklós: A fény retorikája

Minden ​kornak megvan az uralkodó médiuma. A 20. századé vitathatatlanul a film, a mozgókép. Miképpen válaszolt erre az „új” hatalmi berendezkedésre az egyik „régi” művészeti ág, az irodalom? Milyen módon érhetők tetten a nagy tömegeket vonzó új médium hatásai az irodalmi alkotásokban? Az irodalmi szövegek mely vonásai magyarázhatóak a mozgókép megjelenésével? És egyáltalán milyen jelenségeket foglal magában az irodalmi filmszerűség fogalma?

Elsősorban ezekre a kérdésekre keresi a választ Sághy Miklós, aki vitatva az egyirányú, direkt hatásmechanizmus gondolatát olyan kulturális horizonton belül vizsgálja a két művészeti ág viszonyát, mely magában foglalja mindazokat az érzékelésbeli, világtapasztalatbeli és reprezentációtörténeti változásokat, melyek a fotóalapú mozgókép megjelenésével és a megjelenését lehetővé tevő folyamatokkal függhetnek össze. E viszonyrendszer kiemelt irodalmi példáiként kezeli a szerző Mándy Iván moziírásait és Mészöly Miklós Film című regényét,… (tovább)

>!
Tiszatáj Alapítvány, Szeged, 2009
212 oldal · ISBN: 9789638496836

Várólistára tette 1


Hasonló könyvek címkék alapján

Pentelényi László – Zentay Nóra Fanni (szerk.): JLG / JLG
Kovács András Bálint: A modern film irányzatai
Király Jenő: Mágikus mozi
Pentelényi László (szerk.): Arcok iskolája
Grunwalsky Ferenc: Levelek L&M-nek
Morsányi Bernadett: Egyedül szembejövet
Kristin Thompson – David Bordwell: A film története
Deborah Vinall: Gázlángozás
Szabó Gábor: Filmes könyv
Lakatos Róbert Árpád: Dokumentumfilmes hatások a játékfilmben