Iskolázás ​a józan ész szabályai szerint 0 csillagozás

Gyakorlati bevezetés Rudolf Steiner nevelési elgondolásaiba és módszertanába
Roy Wilkinson: Iskolázás a józan ész szabályai szerint

Ennek a könyvnek nincsen fülszövege.

>!
Genius, Budapest, 1995
98 oldal · ISBN: 9630454793 · Fordította: Pohl János


Népszerű idézetek

>!
gjudit8

Az oktatás ma főleg idomításból és ismeretátadásból áll. Olyan, mint egy mezőgazdasági terv, melyet úgy alkalmaznak, hogy sem a termőföld minőségét, sem az időjárás sajátosságait nem veszik figyelembe. Talán még leginkább a futószalaghoz hasonlít, amely az élettelen tárgyak előállítása tekintetében kielégítő lehet, a benne részt vevő emberi lény számára annál kevésbé.

12. oldal

Roy Wilkinson: Iskolázás a józan ész szabályai szerint Gyakorlati bevezetés Rudolf Steiner nevelési elgondolásaiba és módszertanába

>!
gjudit8

Az egyszerű játék a legjobb. A rongybaba jobb a tökéletesen kivitelezettnél, mert a gyerek képzelete, kedve szerint alakíthatja királlyá, királykisasszonnyá, koldussá vagy tolvajjá, aszerint, hogy mire van szüksége. Szabálytalan fadarabok jobbak, mint a csupa egyforma kocka, mert így mindenféle alakzat létrejöhet. A mechanikus játékok, melyeknél a gondolkodás be van építve a szerkezetbe, megzavarják a gyereket. Ha meg akarunk győződni ennek az állításnak az igazáról, figyeljük meg időről időre, hogy mennyire nem érdekli a gyereket a mechanikus játék, és csak tologatja őket.

72-73. oldal

Roy Wilkinson: Iskolázás a józan ész szabályai szerint Gyakorlati bevezetés Rudolf Steiner nevelési elgondolásaiba és módszertanába

>!
gjudit8

Nagy kár, hogy az iskola élete olyan gyakran elválik a hétköznapi élettől. Hol van a gyerekeknek lehetőségük arra, hogy olyan tevékenységeket figyeljenek meg, mint a szántás, a szövés vagy az ácsmunka? Ezt az üdvös valóságot helyettesítjük a tévével. Ami engem illet, én még emlékszem, hogy milyen áhítattal álltam a kovácsműhely ajtajában, figyeltem a tűz fellobbanását és a szanaszét pattanó szikrákat, amint a fémet formába kalapálták. Sajnálatos módon ez os olyasmi, ami már a vidék életéből is kiveszett.
A kisgyermek nem elvont világban él. Nem sok értelme van egy tölgyfát vagy gesztenyefát leírni számára, de kimenni vele a szabadba és makkot és vadgesztenyét szedni, az valódi élmény

73. oldal

Roy Wilkinson: Iskolázás a józan ész szabályai szerint Gyakorlati bevezetés Rudolf Steiner nevelési elgondolásaiba és módszertanába

>!
gjudit8

Az ember nem beidomítandó állat, nem is lélektelen, megmunkálandó tárgy, hanem testtel , lélekkel és szellemmel rendelkező lény. fizikai teste az anyagi világhoz kapcsolja. Életereje közös a növényekével. Érzékeink és érzelmein az állatokkal osztozik. Velső maja az isteni szikrát hordozó egyénisége. Az ember kapcsolatban áll inden dologgal és központja minden dolognak. Evolúciója még nem fejeződött be. A végtelen fejlődés lehetősége áll előtte.

14. oldal

Roy Wilkinson: Iskolázás a józan ész szabályai szerint Gyakorlati bevezetés Rudolf Steiner nevelési elgondolásaiba és módszertanába

>!
gjudit8

Ha többet tudnánk arról, hogy honnan jövünk és hová megyünk, jobban tudnánk azt is, hogy mit tegyünk és hogyan. [Abraham Lincoln]

7. oldal

Roy Wilkinson: Iskolázás a józan ész szabályai szerint Gyakorlati bevezetés Rudolf Steiner nevelési elgondolásaiba és módszertanába


Hasonló könyvek címkék alapján

G. Ekler Ágnes: A Waldorf-pedagógia és a korproblémák
Vekerdy Tamás: Milyen iskola kell a gyerekeknek?
Frits H. Julius: A fenomenológiai kémia alapjai
Henning Köhler: Rossz gyerekek pedig nincsenek
Klein Sándor – Soponyai Dóra: A tanulás szabadsága Magyarországon
Jakob Streit: Puck, a törpe
Michael Spence: Az emberi szellem felszabadítása
Charles Kovacs: A felfedezések kora
Fűzfa Balázs – Fazekas Annamária (szerk.) – Horváth H. Attila: Süss fel nap I.
Vekerdy Tamás: Álmok és lidércek