Írni ​tanulok – Munkafüzet az írott kisbetűk tanulásához – 1. osztályosok számára 2 csillagozás

Romankovics András – Romankovicsné Tóth Katalin: Írni tanulok – Munkafüzet az írott kisbetűk tanulásához – 1. osztályosok számára

Az előkészítő időszak (betűelemek vázolása) után az írott kisbetűk megismerése az olvasástanulással párhuzamosan halad. A füzet első felében 6 mm-es vonalközt, a második felében (novembertől) 5 mm-es vonalközt használunk. Az írott szavak másolása mellett a nyomtatottról való válogató másolás, valamint a beszédhallás fejlesztése (a tanult betű beírása a szókeret megfelelő helyére) különösen gyakran fordul elő első félévi munkafüzetünkben. A 28. oldaltól kezdve fokozatosan növekvő hosszúságú szavak önálló leírása is rendszeresen előforduló feladat. Igen jó teljesítménynek számít, ha a félév végére elsőseink 5-6 betűs (helyesírási nehézséget nem tartalmazó) szavakat képesek önállóan, betűkihagyás nélkül leírni.

ROMI-SULI Könyvkiadó, 2006.

>!
76 oldal · puhatáblás · ISBN: 9634881599

Kiemelt értékelések

Gelso>!
Romankovics András – Romankovicsné Tóth Katalin: Írni tanulok – Munkafüzet az írott kisbetűk tanulásához – 1. osztályosok számára

mindenek előtt a borítóról szeretném nagyon pozitív véleményemet kifejezni, szerintem a mókás és egyben esztétikus rajz nem elveszi, hanem meghozza a gyerekek kedvét a munkához, és egyáltalán: szívesen nyúlnak a TANkönyvhöz, másrészt „szülőkímélő” is, mert nem kell agyonpapírozni, csomagolni, elég rá egy nejlonborító, és így a fedőlap a könnyebb beazonosítást is elősegíti a suliban;
belülről pedig a könyv, ami valójában egy írás munkafüzet, megint csak megfelel, annak, amit én – felnőttként – elvárok: laza, szellős, nem üti agyon a gyereket a feladatokkal, tartalmazza a betűk kialakításához, formálásához szükséges előírt alakokat, nyomtatott alakról folyó írásra történő átírásos feladatokat, „megtévesztő” vagy „válogató” feladatokat – ez szerintem nagyon hasznos, ezen kívül olvashatunk benne mi is, szülők, hozzánk írott leveleket a szerzőktől, amiben támpontokat adnak, egy-egy jelenséget elmagyaráznak, ha éppen egy bizonyos szakaszhoz érnek a gyerkőcök az írásban…
összességében az én igényeimnek megfelel, kivéve azt, 1/ hogy nem látom a visszatekintést, az ismétlést, inkább csak tanít, 2/ de azt is kompletten, azaz rögtön szavakba téve az egyes betűket – ami nagyon jó, mert ez a természetes előfordulása, de talán optimálisabb lenne, ha ezt megelőzné az, hogy írnának néhány betűkapcsolást, pl. egyes betűtalálkozásokat kicsiben: bo, ba, bi, be, bu, bb, bl, lb stb. – azért, mert ezeket nekem kellett külön gyakoroltatnom, emiatt vontam le csillagot;


Hasonló könyvek címkék alapján

Kutiné Sahin-Tóth Katalin: Dőlt kisbetűs írásfüzetem
Kutiné Sahin-Tóth Katalin: Dőlt nagybetűs írásfüzetem
Nagy J. József: Anyanyelvünk II. általános iskola 3. osztály
Nagy J. József: Anyanyelvünk I. általános iskola 4. osztály
Nagy J. József: Anyanyelvünk II. általános iskola 4. osztály
Bozsik Rozália: Olvasóka 2.
Nyiri Istvánné: Szövegértést fejlesztő gyakorlatok – 4. osztály
Békésiné Fejes Katalin – Nagy J. József: Anyanyelvünk I. általános iskola 3. osztály
Földvári Erika: Fogalmazás 4. Munkatankönyv
Esztergályosné Földesi Katalin: Szövegértést fejlesztő gyakorlatok