Ez a könyv a középiskolában továbbtanulni szándékozó általános iskolai tanulók számára készült, azzal a céllal, hogy törésmentesen és sikerrel folytathassák tanulmányaikat azok, akik odakerülnek. Ennek érdekében feladatanyaga tovább szeretné fejleszteni a logikai gondolkodási képességet és biztosabbá kívánja tenni a számolási készséget.
A könyv tartalmazza egyrészt a 8. osztályosok számára szervezhető évi 15 foglalkozás teljes anyagát, másrészt feladatsorokkal, feladatlapokkal és versenyfeladatokkal kívánja az érdeklődők számára a további gyakorlás lehetőségét biztosítani.
Míg az első résznek – a foglalkozások anyagának az állandó, folyamatos ismétlés és gyakorlás a célja, addig a másik részben az egy-egy összefüggő területen, témakörben való elmélyedésre, és a rendszerezésre való törekvés érvényesül.
Mindegyik foglalkozás 21 feladatot és egy feladatlapot tartalmaz. Valamennyi megoldását egy kétórás foglalkozáson célba venni lehetetlen. Bőséges… (tovább)
Ez a könyv a középiskolában továbbtanulni szándékozó általános iskolai tanulók számára készült, azzal a céllal, hogy törésmentesen és sikerrel folytathassák tanulmányaikat azok, akik odakerülnek. Ennek érdekében feladatanyaga tovább szeretné fejleszteni a logikai gondolkodási képességet és biztosabbá kívánja tenni a számolási készséget.
A könyv tartalmazza egyrészt a 8. osztályosok számára szervezhető évi 15 foglalkozás teljes anyagát, másrészt feladatsorokkal, feladatlapokkal és versenyfeladatokkal kívánja az érdeklődők számára a további gyakorlás lehetőségét biztosítani.
Míg az első résznek – a foglalkozások anyagának az állandó, folyamatos ismétlés és gyakorlás a célja, addig a másik részben az egy-egy összefüggő területen, témakörben való elmélyedésre, és a rendszerezésre való törekvés érvényesül.
Mindegyik foglalkozás 21 feladatot és egy feladatlapot tartalmaz. Valamennyi megoldását egy kétórás foglalkozáson célba venni lehetetlen. Bőséges feladattárból viszont megfelelően lehet válogatni, és az otthoni munkára, a foglalkozásokra való felkészülésre is biztosítható az anyag.
A feladatsorok, feladatlapok és a versenyfeladatok az önálló gyakorlást is szolgálják. Témánkénti csoportosítása könnyen áttekinthető, ki-ki érdeklődése vagy szükséglete szerint válogathat abból.
Bár a könyv anyaga a továbbtanulók segítését célozza, a feladattár jól felhasználható szakköri foglalkozásokon és a fakultációs órákon is. Ezért a jó kezelhetőség és az alkalmazás megkönnyítése céljából a teljes feladatanyag témák szerinti csoportosítása megtalálható a könyv végén. Ahol a foglalkozások anyagán változtatni akarnak, vagy más szempont alapján kívánják összeállítani azt, abban is segít az említett témakörökbe sorolás. Sok olyan feladat szerepel, amelyik több területtel is kapcsolatos, rámutatva az összefüggésekre.
Megtalálható a könyvben a feladatok megoldása. Néhol csak az eredmény, máshol csak egy része a megoldásnak, esetenként csak útmutatás. Ritkábban a teljes megoldás. Diszkusszió is csak itt-ott szerepel. A számolások után végzett kerekítések esetén gyakran az egyenlőség jele látható, ahogy azt a gyakorlat is teszi.
A közölt megoldások mellett más utak is vezethetnek az eredményekhez. De ezeket keressék meg a tanulók. Bizonyára egyszerűbb is akad az itt leírtaknál.
Az lenne a jó, ha ez a könyv valóban elősegítené a tanulók matematikai gondolkodásmódjának további fejlődését. Ha mind az iskolai, mind az otthoni munka széles területén hasznosítható lenne. Remélhető, hogy a feladatok sikeres megoldása szerez majd annyi örömöt, nyújt olyan sikerélményt, amely további munkára ösztönöz, s ezáltal újabb sikerek forrása lesz.