Depresszió ​helyett mindfulness 11 csillagozás

Robert Gebka: Depresszió helyett mindfulness

Tanuld meg, hogyan építs pozitív jövőt tudatos jelenlét technikával.

Éppen depressziós állapotban vagy?
Elképzelhetetlen a boldogság elérése?

Ez a könyv lesz a te kenyered! Kezedbe veheted azokat a technikákat és megszerezheted azt a tudást – használva a mindfulness, azaz a tudatos jelenlét módszerét –, amivel a jó közérzet és a boldogság beköszönt hozzád.

Kezd az elején – ismerd meg a depresszió hogyan hat rád, és törd fel a mindfulness módszerét!
Gyógyítani és gyógyulni – döntsd le az akadályokat a gyógyulás útjából, közelíts a depresszióhoz egészen új nézőpontból, és bízz a mindfulness technikában!
Az vagy, ami a gondolatod – felügyeld a negatív gondolkodásmintákat, amelyek a depresszió táptalajai, és helyette fejleszd ki a pozitív gondolkodást.
Gyakorold a szerető kedvességet – hogyan alakítsd át az öngyűlöletet önelfogadássá tudatos jelenlét technikával.

Eredeti cím: Managing Depression with Mindfulness for Dummies

Eredeti megjelenés éve: 2016

Tartalomjegyzék

>!
Panem, Budapest, 2017
210 oldal · puhatáblás · ISBN: 9786155186509 · Fordította: Kallai Nóra

Enciklopédia 1


Most olvassa 2

Várólistára tette 13

Kívánságlistára tette 13


Kiemelt értékelések

Bookswideopen P>!
Robert Gebka: Depresszió helyett mindfulness

Nos, ez az a könyv, amit többször elő kell vegyek ezek után. Olyan helyre kell raknom, ahol könnyen elérem, hogy újra és újra belelapozhassak. Legközelebb tele kell tűzdeljem post-it -el és ha nem tartanám szentségtörésnek, akkor még szövegkiemelőt is használtam volna. De az a minimum, hogy magamra nézve alkalmazni fogom az itt leírtakat. Robert Gebka kitűnő mesteremmé vált, köszönet érte!

Miyakobaba>!
Robert Gebka: Depresszió helyett mindfulness

Számomra hasznos volt a könyv. A minimalista borító érvényes, hasznos, gyakorlati tartalmat rejt.


Népszerű idézetek

Bookswideopen P>!

A három muskétás: önbecsülés, önbizalom és önelfogadás.

114. oldal

Tigrincs P>!

Az, hogy mindnyájan kezdők vagyunk, egy olyan mentális hozzáállás, mely szerint teljesen rendben van, ha valamit nem tudunk.

160. oldal

Tigrincs P>!

A türelem arra tanít minket, hogy sokszor egy folyamat, vagyis egy utazás részesei vagyunk – más szóval az életünk csak lassan bomlik ki előttünk.

161. oldal

Tigrincs P>!

Nem tudom, hogy vagy ezzel, de én sokszor érzem úgy, hogy valahol máshol kéne lennem, mint ahol vagyok, mintha az a pillanat nem lenne elég jó. És azt is, hogy mindenáron csinálnom vagy el kell végeznem valamit ahhoz, hogy meg legyek magammal elégedve.

163. oldal

Rocketdog>!

Vannak olyan mélységesen érzékeny emberek, akik úgy érezhetik, hogy az életnek az égvilágon semmi értelme nincs többé. Olyan kérdések foglalkoztatják őket, mint például hogy mi is a valódi élet, és vajon mi a dolgok igazi értelme és célja. Az efféle tapasztalatok esetében mindig jelen van egyfajta spirituális jelleg is. Azok, akiket ehhez hasonló problémák foglalkoztatnak, gyakran bizonytalanok az életben betöltött szerepüket illetően, és furán beteljesületlennek élik meg az életet. Ezt a fajta spirituális bizonytalanságot gyakran félreértelmezik, és depresszióként diagnosztizálják.

28. oldal

Bookswideopen P>!

A kilenc tudatos jelenlét attitűd: a boldogsàg védelmezői
– mindnyájan kezdők vagyunk
– belenyugvás
– türelem
– bizalom
– ne ítélkezz!
– ne zizegj állandóan!
– elengedés
– hála
– nagylelkűség

159. oldal

Bookswideopen P>!

A tudatos jelenlét tehàt azon az elven alapul, hogy a gondolatok nem tények, sőt, arra próbál rávenni, hogy elismerd, nem vagy egyenlő a gondolataiddal. Más szóval kifejezve nem felhők vagyunk, hanem maga a tágas, kék ég.

79. oldal

Bookswideopen P>!

A Kung Fu Panda bölcsességével élve:” A tegnap már történelem, a holnap még titok, de a ma ajándék.”

103. oldal

Rocketdog>!

Az amygdala másik funkciója az, hogy minden racionális tevékenységet felülírjon az agyban. A racionális gondolkodást részben az agy egy másik területe, a prefrontális kéreg irányítja […]. Mikor depressziósok vagyunk, azért találjuk olyan nehéznek a racionális döntéseket, mert az amygdala felülírja a prefrontális kéreg tevékenységét, ezért teljesen beleveszünk a negatív érzésekbe és gondolatokba.

Éppen ezért az orvosok mindig figyelmeztetnek arra, hogy ne hozzunk életbevágóan fontos döntéseket, ha depressziósnak érezzük magunkat vagy nyomott kedélyállapotban vagyunk. Ilyenkor ugyanis képtelenek vagyunk racionálisan gondolkozni, és végül biztosan rossz döntéseket hozunk.

44. oldal

Kapcsolódó szócikkek: depresszió
Rocketdog>!

Íme egy hagyományos zen történet, javaslom, olvasd el figyelmesen:

Volt egyszer egy idős asszony, akinek az volt a feladata, hogy vizet vigyen fel egy zen mesternek, aki így meg tudta magának főzni az ebédet. Az asszony ezt önszántából, boldogan tette, és meditációs gyakorlatnak tekintette.

Az asszony vödrökben vitte fel a vizet. Az egyik vödör lukas volt, és mindig kicsorgott belőle a víz a zen mester otthonához vezető útra. Az a vödör teljesen használhatatlannak, elégtelennek és rossznak érezte magát, mivel nem volt képes a teljes tartalmát odaszállítani a zen mesternek. Legfeljebb egy csésze teára való víz maradt benne.

A lukas vödör egyre rosszabbul viselte ezt, egyre hasztalanabbnak érezte magát, és sok év elteltével bevallotta mindezt azt idős asszonynak.

Az asszony így felelt: – Igen, észrevettem, hogy lukas az oldalad és kifolyik belőled a víz, ezért virágmagokat ültettem az út szélére, melyeket tudtodon kívül megöntöztél.

– Láttad a virágokat, melyek ott nyílnak az út mentén, ahol kifolyt a víz belőled?

A vödör így felelt: – Nem, nem láttam. – Nos, nem baj. Mindenesetre gyönyörűek lettek. – válaszolt az idős asszony. A vödör elmerengett ezen, és lassacskán megváltozott a véleménye saját magáról.

Hiányosságainknak is megvan a maga szépsége, csak meg kell látnunk. Mindannyiunknak van olyan tulajdonsága, melyet nehezen viselünk el. Valahol mindannyian „lukas vödrök” vagyunk.

106. oldal


Hasonló könyvek címkék alapján

John Teasdale – Mark Williams – Zindel Segal: Tudatos jelenlét a gyakorlatban
Pál Ferenc: A szorongástól az önbecsülésig
Martha Davis – Elizabeth Robbins Eshelmann – Matthew McKay: Stresszoldó és relaxációs módszerek
Gyökössy Endre: Lélek-ápolás
Lise Bourbeau: Az öt sérülés mely megakadályozza, hogy önmagad légy
Jill P. Weber: Nyugi
Corinne Sweet: Nyugalomnapló
Szondy Máté: Tudatos változás
Corinne Sweet: Mindfulness
Juhász Bettina – Miklós Andrea – Pető Dorina: Mélylevegő Projekt: Elmerülő