Feljegyzések ​a filmművészetről 6 csillagozás

Robert Bresson: Feljegyzések a filmművészetről

Robert Bresson (1907-) francia filmrendező, a filmművészet egyik legnagyobb alakja. Legjobb filmjeinek – Egy halálraítélt megszökött, A zsebtolvaj, Jeanne d'Arc pere, Vétlen Baltazár, Talán az ördög, A pénz – hősei sokszor a bűn megszállotjai, még többször áldozatok.
Utánozhatatlan stílusteremtő.
A Feljegyzések a filmművészetről a „filmvilágirodalom” talán legszebb „verseskönyve”.

>!
Osiris, Budapest, 1998
100 oldal · puhatáblás · ISBN: 9633793297 · Fordította: Sujtó László

Enciklopédia 7


Kedvencelte 2

Most olvassa 1

Várólistára tette 7

Kívánságlistára tette 15

Kölcsönkérné 1


Kiemelt értékelések

>!
deardurr
Robert Bresson: Feljegyzések a filmművészetről

Szerencsére nem túl hosszú könyvecske. Sajnos, inkább ezt mondom, én nem vagyok túlságosan nyitott a filmművészetre. Talán sok művészi filmnek mondott filmet egyáltalán nem fogok fel, vagy nem tudom, de mindenesetre nem kínoznám vele magamat, ha nem muszáj. Bressontól nem olyan rég megnéztünk egy filmet (Egy falusi plébános naplója), de ez is inkább belém égett, minthogy jó élménnyel gondolnék vissza rá. Hát hiába, nem értem a franciákat! (Blöeee, micsoda randa általánosítás!)

16 hozzászólás

Népszerű idézetek

>!
gjudit8

Bach így válaszolt az orgonajátékát csodáló növendéknek: „Csak arról van szó, hogy a kellő pillanatban üssük le a megfelelő billentyűket.”

Kapcsolódó szócikkek: Johann Sebastian Bach · orgona · zene
>!
[névtelen]

Nem kell az olyan pszichológia, amely csak olyasmit derít föl, amit meg is tud magyarázni.

58. oldal

Kapcsolódó szócikkek: pszichológia
>!
[névtelen]

A világításról
A dolgoknak nem az erősebb megvilágítástól kell láthatóbbá válniuk, hanem az új nézőpont miatt, ahonnan szemlélem őket.

34. oldal

1 hozzászólás
>!
deardurr

A filmművészet szándéktalanul kifejező (nem pedig szándékosan kifejezéstelen) modelleket igényel.

58. oldal, A valóság

Kapcsolódó szócikkek: filmkészítés
>!
gjudit8

A valóság nélkülözi a drámaiságot. A drámaiságot a nem-drámai események megfelelő menete hozhatja létre.

>!
gjudit8

A közönség leküzdhetetlen vágyat érez, hogy láthassa, megközelíthesse és ujjaival megérinthesse a hús-vér színészeket, mert a fényképezett színház megfosztotta a közvetlen találkozás lehetőségétől.

>!
deardurr

A legpontosabb megismerés eszköze a puszta hallás

12. oldal, Modellek


Hasonló könyvek címkék alapján

Pentelényi László – Zentay Nóra Fanni (szerk.): JLG / JLG
Bokor Pál: A film mint mozgás
Pieldner Judit: Szöveg, kép, mozgókép kapcsolatai Bódy Gábor és Jeles András filmművészetében
Demeter Katalin: Értékőrzés
Northrop Frye: A kritika anatómiája
Petru Groza: A börtön homályában
Zbigniew Pietrasiński: A helyes gondolkodás pszichológiája
Székely Miklósné (szerk.): 1001 gondolat
Makai Mihály: Megáll az ész?
Tar Zoltán: A frankfurti iskola