De ​dødes skip (Magnus Chase og gudene fra Åsgard 3.) 0 csillagozás

Rick Riordan: De dødes skip

Norrone guder slik du aldri tidligere har sett dem gjor deg klar for et vatt, vilt og fantastisk eventyr! Magnus og vennene hans tar baten til Jotunheimen og Nivlheims ytterkanter pa jakt etter Asgards storste trussel. Ragnarok lurer nok en gang rundt hjornet, og verdens skjebne ligger i Magnus hender. Siden moren dode pa mystisk vis, har Magnus Chase bodd pa gaten. En dag spores han opp av onkelen, som forteller Magnus at han er sonn av en norron gud. Dette er tredje og siste bok i serien om Magnus Chase.

Om forfatteren: Rick Riordan er forfatter av de kritikerroste og prisbelonnede ungdomsseriene Percy Jackson, Kanekroniken, Gudene fra Olympos og Magnus Chase og gudene fra Asgard. Riordan har solgt mer enn 35 millioner boker bare i USA, og ble i 2011 karet til arets beste barnebokforfatter av mer enn 500 000 amerikanske lesere.

Eredeti megjelenés éve: 2017

Tagok ajánlása: Hány éves kortól ajánlod?

Vigmostad & Bjørke, Oslo, 2018
428 oldal · keménytáblás · ISBN: 9788241915833 · Fordította: Torleif Sjøgren-Erichsen

Enciklopédia 6

Helyszínek népszerűség szerint

Norvégia

Jeg bakset meg ut av soveposen. Da jeg reiste meg og kikket over ripa, mistet jeg pusten.
På hver side av skipet, så nær at jeg nesten kunne ta på dem, raget stupbratte fjellsider opp av vannet – tre-fire hundre meter høye klippevegger dandert med fossefall. Hvite bekker av smeltet snø skylte nedover skråningene og ble brutt opp til dis som splintret sollyset til regnbuer. Himmelen var bare en taggete, dypblå revne rett over oss. Rundt skroget var vannet så grønt at det kunne vært algepuré.
I skyggen av disse fjellene følte jeg meg så liten at jeg bare kunne tenke meg ett sted hvor vi kunne være. «Jotunheim?»
T.J. lo. «Nei, det er bare Norge. Pent, hva?»
Pent var bare fornavnet. Det føltes som om vi hadde seilt inn i en verden som var ment for mye større skapninger, et sted hvor guder og monstre streifet fritt omkring.

263. oldal, 29. Vi blir nesten en norsk turistattraksjon (Vigmostad & Bjørke, 2018)

Kapcsolódó szócikkek: Norvégia

Man kunne ikke svinge en stridsøks i de ni verdenene uten å treffe en eller annen slags ulv: Fenrisulven, Odins ulver, Lokes ulver, varulver, store stygge ulver og selvstendige forretningsulver som kunne hyres til riktig pris.

27. oldal, 3. Jeg arver en død ulv og litt undertøy (Vigmostad & Bjørke, 2018)

Kapcsolódó szócikkek: Fenris · Loki · Odin

Æge skar en grimase. «Jeg skjønner. Beklager. Ja, jeg tror ikke at dverger er halal. Jeg er mer usikker når det gjelder alver.»

89. oldal, 9. Jeg blir midlertidig vegetarianer (Vigmostad & Bjørke, 2018)

Han stirret på Blitzen og Arnstein, som nå lente seg avslappet mot sprinklene i burene og prøvde å se så lite halal ut som mulig.

89. oldal, 9. Jeg blir midlertidig vegetarianer (Vigmostad & Bjørke, 2018)

Æge stirret på meg. Den slags pinlig taushet som oppstår under middagsselskaper når man har prøvd å servere en dverg og en alv til en vegetarianer.

91. oldal, 9. Jeg blir midlertidig vegetarianer (Vigmostad & Bjørke, 2018)

Vi hadde oppdaget at Store Banan disket opp med så mange rom som vi trengte, uavhenging av den ytre størrelsen på skroget. Jeg visste ikke hvordan det fungerte. Selv om jeg var fan av Doctor Who, hadde jeg ikke lyst til å teste ut grensene for vår knallgule TARDIS.

140. oldal, 14. Ingenting skjer. Det er et mirakel. (Vigmostad & Bjørke, 2018)

Kapcsolódó szócikkek: Doctor Who · TARDIS

A sorozat következő kötete