Iskolák ​és iskolareformok Magyarországon és Svájcban 0 csillagozás

Réthy Endréné – Szabolcs Éva – Franz Schaffhauser: Iskolák és iskolareformok Magyarországon és Svájcban

Egy ​magyar és egy svájci kutatócsoport 1996-ban fejezte be azt az összehasonlító vizsgálatot, amelynek során áttekintették a két ország iskolapolitikájának történetét és empirikus elemzésekkel mérték fel jelenkori állapotát. A kötetben – takarékossági megfontolások miatt – a Svájcra vonatkozó rész csak magyarul, a magyarországi eredmények pedig csak németül olvashatók. Svájc kantonok szerint szervezett iskolarendszere napjainkban nagyjából hasonló problémákkal küzd, mint a rendszerváltozás utáni magyar iskolapolitika. Mindkét helyen megingott a bizalom az állami iskolák iránt, és előtérbe kerültek a magán, az alapítványi és az egyházi iskolák. A vizsgálatok három területre koncentrálódtak: szakirodalmi elemzések, törvényi rendelkezések és iskolai rendtartások vizsgálatával a két ország iskolatörténetének elemzése; pedagógiai programok és szervezeti modellek tükrében annak bemutatása, hogy milyen reformelképzelések léteznek az állami és a magániskolákban; végül empirikus… (tovább)

>!
Osiris, Budapest, 2002
196 oldal · ISBN: 9633799988 · Fordította: Franz Schaffhauser

Hasonló könyvek címkék alapján

Gimesi Dóra – Jeli Viktória – Tasnádi István – Vészits Andrea: A próbák palotája
John Lukacs: Visszafelé…
Gál András – Nyíri Tibor – Vitányi Béla: Bocskai István gimnázium 50 éve
Hitre, tudásra
Farkas Éva: Felnőttoktatás és -képzés Magyarországon
Langerné Buchwald Judit: Ingázó diákok – avagy tanulási célú ingázás az osztrák-magyar határ mentén
Petrikás Árpád – Brezsnyánszky László (szerk.): Közösségfejlesztés a felső tagozatban
Vekerdy Tamás: Gyerekek, óvodák, iskolák
Nagy Attila: Olvasásfejlesztés, könyvtárhasználat – kritikus gondolkodás
Vekerdy Tamás: Iskolák?!?!