Kamaszkor 5 csillagozás

Hogyan segítsük át gyermekünket a serdülőkoron?
Remo H. Largo – Monika Czernin: Kamaszkor

Számítógép-függőség, ​csoportos ivászat, iskolaundor – a fiatalokról általában ritkán jelenik meg pozitív hangvételű írás. És ez így van, annak ellenére, hogy a fiatalok többsége öntudatosan, felelősségteljesen és nagy kezdeményezőkészséggel indul neki az életnek. Remo H. Largo és Monika Czernin könyvükben bemutatják a bonyolult fejlődési folyamatot, amelyen a fiatalok keresztülmennek. Szeretnék, ha a felnőttek megértenék a fiatalokat – ők a jövőnk zálogai. A könyv tanácsot és segítséget nyújt az elbizonytalanodott szülőknek, tanároknak és mindenkinek, aki fiatalokkal foglalkozik, és közös gondolkodásra buzdít.

Professzor Remo H. Largo 1943-ban született. 30 éve vezető a Zürichi Gyermekkórház fejlődéstani osztályán. Három lánya és négy unokája van. Zürich mellett él.

Monika Czernin 1965-ben született, szabadúszó újságíró, író, filmrendező. Lányával Münchenben él.

Kitűnő, égetően aktuális könyv. Példaértékű, ahogy a serdülőkort kiterjesztve szemléli a… (tovább)

>!
Sanoma, Budapest, 2012
360 oldal · ISBN: 9789633410264 · Fordította: Borus Judit

Kívánságlistára tette 4


Kiemelt értékelések

Kaia>!
Remo H. Largo – Monika Czernin: Kamaszkor

Remo H. Largo – Monika Czernin: Kamaszkor Hogyan segítsük át gyermekünket a serdülőkoron?

Kamaszgyerek(ek)kel élni, szülőként sokszor nem könnyű.
A könyv nem ad útmutatást, hogy mit, hogyan kell tenni, hiszen nincs két egyforma kamasz, viszont azzal, hogy megmutatja ennek a kornak a jellemzőit, a fejlődés, a megváltozott viselkedés és a hullámzó érzelmek okait és célját, azaz megérteti ezt a folyamatot, ami lezárja a gyermekkort és a végén egy önálló életre képes felnőttet „produkál” talán a szülő számára is elviselhetőbbé teszi ezeket az éveket.
A könyvet elolvasva jónéhány tehertől szabadított meg – önvádtól és aggódástól. (Persze az összestől nyilván nem, hiszen bár könnyebben elengedem bulizni, de amíg haza nem ér…)
Megerősített abban is, hogy milyen fontos a bizalom, és beszél a felelősség átháríthatóságának mértékéről is.
Csak reménykedem, hogy másképp – jobban -tudok viszonyulni a gyerekeimhez ezek után, és hogy ez jót fog tenni a kapcsolatunknak is.
Az mindenesetre bíztató, hogy a lányom beleolvasva a könyvbe önmagára, máshol a húgára ismert és azt mondta, hogy „ez lehet, hogy nem is hülyeség”.

Mariann_Czenema P>!
Remo H. Largo – Monika Czernin: Kamaszkor

Remo H. Largo – Monika Czernin: Kamaszkor Hogyan segítsük át gyermekünket a serdülőkoron?

Jó kis könyv volt ez, főleg két legnagyobb értéke van, hogy egyfelől friss, 2011-es és általában 2000-es évek utáni kutatási eredményekre hivatkozik; másfelől nyitott szemléletű, és eléggé kamasz orientált. Főleg az iskolával kapcsolatos rész az, amelyik tetszett, hogy nem ad automatikusan a tanároknak igazat, nem gondolja azt, hogy az irányító szerepkör egyenlő lenne az igazságot mondóéval.
Nagyon tetszettek a filmes/könyves példái is, hogy más szemszögből, közérthetően próbálja elmagyarázni a szülőknek, hogy melyik műben mit keresnek a serdülők.
De a két kedvenc fejezetem a nyelvi, eszméletlen jókat nevettem a szleng szótáron, aminek a 90 százalékát értettem is; illetve a nemi identitásról, homoszexualitásról, első testi szerelmekről szóló fejezet. Világos volt, elfogadó szemléletű, és az kiemelten tetszett, hogy külön választva kezelte a nemi orientációt, nemi identitást és a nemspecifikus viselkedést.
Jó a könyv szerkezete is, hogy a kérdező újságírónő hozta a saját lányával kapcsolatos emlékeit, míg a pszichológus szintén beszámolt a családi gondjairól.
(nálunk ez még korai felkészülés volt, de biztosan fogom ajánlani a könyvet a következő szülőin :D )


Népszerű idézetek

Mariann_Czenema P>!

Az iskolarendszerünk a 19.századból származik, a tanárok a 20. századból valók, a diákok pedig a 21. században élnek.

290. oldal - Iskola

Remo H. Largo – Monika Czernin: Kamaszkor Hogyan segítsük át gyermekünket a serdülőkoron?

Mariann_Czenema P>!

„Harry Potter
A nehézségekről, amelyekkel az önmegvalósítás felé vezető úton találkozunk

A kamasz varázslótanonc története a fiatalok önmegvalósításának remek példája. Nem véletlen, hogy a Roxfort nevű varázslóképző iskolában játszódik. A hét kötet és a filmek egy-egy iskolaévet mutatnak be, amelynek során Harry a varázserejét fejleszti, hogy azt a gonosszal (Voldemort nagyúrral) vívott harcban bevethesse.”

157. oldal - Önmegvalósítás

Remo H. Largo – Monika Czernin: Kamaszkor Hogyan segítsük át gyermekünket a serdülőkoron?

1 hozzászólás
Mariann_Czenema P>!

Minden diákot a hagyományos útra terelni ugyanolyan helytelen, mint mindenkitől az önmegvalósítás radikális formáját megkövetelni.

252. oldal - Iskola

Remo H. Largo – Monika Czernin: Kamaszkor Hogyan segítsük át gyermekünket a serdülőkoron?


Hasonló könyvek címkék alapján

Gary Chapman: 12 dolog, amit jó lett volna tudni, mielőtt tinédzser lett a gyerekem
Bácskai Júlia – Fischer Eszter – Mohás Lívia – Vekerdy Tamás: Elszakadás a szülői háztól
Vekerdy Tamás: Kamaszkor körül
James Dobson: Segítség! Kamasz lett a gyerekem!
Roni Cohen-Sandler: Bármit, csak a mobilomat ne, anya!
David Elkind: Hajszolt gyerekek
Michelle Icard: Hogyan beszélgess vele?
Kónya Zoltán: Lélek az iskolában
Kevin Leman: Nevelj az életre!
Sheila Dainow: Segítség! Serdülők!